|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | |||
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
||
Jeg har brugt min C64 i over 20 år uden virus, så det må da være en sikker computer..
Hvis den stigning, der har været i brugen haf MAC og dermed OS-X forsætter med at stige, så er det blot et spørgsmål om tid, før at det er hærget af virus mv.
Jeg kan kun glæde mig over folk, som senned, der kommer til at blive taget med bukserne nede, hvis det sker. Måske at jeg skulle begynde at spekulere mere i programmering indenfor det område.
|
|||
![]() |
|||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
||
XP Service Pack 3. Jeg kan på det varmeste anbefale Spyware Doctor med antivirus. Jeg bruger også Desktop Maestro fra samme firma: www.pctools.com
Redigeret af Firebird - 20-Januar-2010 kl. 23:30 |
|||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||
hvordan kan man glæde sig over andre menneskers ulykke
![]() |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
||
Det er også det jeg mener; en uerfaren bruger bliver, pga. standardindstillingerne, lettere inficeret på Windows end på OS X. De sidste par år har jeg set 3 Windows XP pc'er inficeret med virus og/eller trojanere. Alle 3 havde installeret antivirusprogram, så det forhindrede ikke angrebene. For nogle år siden blev Windows NT serverne på mit arbejde også ramt af virus. Det meste produktion foregik på Mac og X-servere, så den blev ikke ramt. Så vidt jeg husker var der også antivirus på de servere. Det jeg vil sige er at sikkerhedssoftware halser bagefter angrebene, og det vil det altid gøre. Det er en kamp der er dømt til at blive tabt. Det er bedre at finde andre måder at sikre på. Redigeret af Brixen - 21-Januar-2010 kl. 09:39 |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
||
Sarkasme? ... Sort humor plejer at være effektivt til at få folk til at åbne deres øjne.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Som det er i dag, er overstående en korrekt statement. Hvis MAC havde 90% af markedet, så garantere jeg dig, at dem der laver virus/malware/spyware nok skulle finde hullerne og dermed ville overstående statement ikke passe.
Det er jo det, som jeg efterhånden har gentaget flere gange i denne tråd. MAC er ikke mere sikker fordi det er en MAC med OS-X. MAC er mere sikker, fordi der kun 6,5% af brugerne har MAC.
Hvis man gik ud for at rassle penge for Røde Kors, og gerne ville have mest muligt ud af det, og man kun kunne vælge en by af gangen. Valgte man så den med 90.000 indbyggere eller den med 6.500 indbyggere?!? Hvis man antager at byerne har lige gavmilde og har det samme penge, så har man statistik bedst chance for at få noget ud af det i byen med 90.000 indbyggere.
Jeg vil stadig væk råde råd starter om at holde sin software opdateret, samt have firewall/anitvirus installeret. Og vigtigst af alt - ikke gå rundt med en falsk illusion om at fordi man bruger OS-X, så er man sikret!!
|
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
||
Der er ingen vira til Mac OS X - der var nogle stykker til det gamle system. Der er til gengæld diverse trojan'er, men de vil jo altid findes og kræver at man selv installerer, indtaster kode m.m. |
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8685 |
![]() |
||
Så du mener ikke der vil være status i at lave den første rigtige Mac virus? Det skyldes nok nærmere at det er pokkers svært at sprede vira på Mac OS X, Linux m.m. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
I modsætning til en ikke-fysisk firewall? |
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
Desvære så koste en fysisk firewall jo rigtig mange penge (fra 10.000,- kr. og op), selv om det nok er den rigtige løsning, og det er jo hele ikke alle det kan bruges med Mac.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nu har en firewall ikke meget med det der sidder bagved at gøre, så der er intet med Mac kontra PC i det, men deruover sidder de fleste vel bag en router der NAT'er i dag.
PS: Firewall'en i Mac OS X er i øvrigt ipfw, som er den software der gerne bruges i mange hardwareløsninger. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg kan kun sige en ting til det. Februar 2006...
Nej. Selvom at det fungere anderledes, så er det ikke umuligt. Det handler ikke om andet end 6.5% bruger MAC-platform, 90% bruger en Windows-platform og de sidste 4.5% er Linux/UNIX mv..
Det er, som jeg skriver i min første post, en tese, der ikke kan bevises, fordi det er på den måde. Hvis du vendte bøtten, så det var MAC der havde 90%, så ville det være Windows der var "sikkert", fordi det ikke ville være i fokus. Der er dog en stigende antal bruger af MAC, hvilket jeg personligt giver iPhone's succes for. Apple er ikke længere så "fremmed", og derfor er man ikke bange for det. (man = Hr. og Fru. Danmark)
Redigeret af srnkrkgrd - 21-Januar-2010 kl. 12:24 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |