recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sikkerhed på Mac ????
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSikkerhed på Mac ????

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 01:05
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Windows er besværlig og kostbart. Se bare hvor meget en upgrade til Windows 7 koster. En Mac bruger betaler blot 229,- for 1 maskine, og Family Pack Upgrade til 5 maskiner koster kun 379,- Microsoft er en joke og et usikkert OS.

Igen kan jeg henvise til en tidligere post i denne tråd. Modsat hvad det ser ud til, så er jeg IKKE Win-fanboy - jeg er realitisk og kan se, at OS-X ville have de samme problemer til trods for sin opbygning!

Jeg benytter Windows af samme grund, som jeg noglegange benytter en bærbar: (og fuck hvor er bærbare computere noget L-O-R-T) AF NØD!

Giv mig en MAC med OS-X eller en PC med Ubuntu, hvor jeg kan benytte de applicationer - herunder spil - som jeg "har brug for", og så er jeg i den anden båd. Diskutionen går ikke på om det ene er bedre opbygget fra grunden end det andet. Idioti! Desuden ville Apple med 90% markedsdominans ikke være en skid bedre end M$... De er nogle narhoveder allerede med deres iPhone succes. Jeps... fedt at være programmør til det. Blaaaah!!! Det gør dog ikke M$ til helgne. Men det gør heller ikke Apple til helgne.

Jeg har selvfølgelig alle M$ gratis, da jeg er studerende og gratis medlem af academic alliance. (Og derudover har mit arbejde en licens, der gør at jeg har tilladelse til liciens hjemme også.) Jeg er sikker på at MAC med OS-X selvfølgelig også har det.

CAVEAT! - Gentagelse: Giv MAC 90% markedsandel og du har et lige så usikkert OS.

Redigeret af srnkrkgrd - 23-Januar-2010 kl. 01:10
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 01:07
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Jeg forsøgte såmænd blot at ramme det niveau du tøffede rundt på.
Når du nu argumenterer så godt nedenfor, hvorfor gjorde du det så ikke i starten ??

Du er velkommen til at læse tråden forfra, hvis du missede noget. Du har stadig væk ingen kildereferencer og de eneste henvisninger, som du laver er til mine statements. Flot argumentation Clap
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 01:18

Igen meeeget gamle tal og vedr. browsere ikke OS'er.
Og som der direkte står, antallet afspejler ikke nødvendigvis risikoen.

Hvis du smider hhv. en Windows PC og en Mac direkte på internettet, dvs. med deres egen offentlige IP adresse, er Windows maskinen inficeret indenfor maksimalt 30 min, mens Mac'en derimod vil forblive urørt (jeg gjorde selv forsøget med en XP for et par år siden, der tog det 12 min Dead).

Gamle tal? ...
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af srnkrkgrd srnkrkgrd skrev:

Selv en IBM ansat fra Vannelsbæk bør kunne se logikken i min pointe.

Har du en eller anden fetich der går ud på at søge folk frem på LinkedIn eller lignende?

Er det ikke totalt ligegyldigt for debatten hvor folk arbejder?
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 23:18
Som en klog gammel mand engang sagde: Livet er for kort til Windows Thumbs Up
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 23:58

Kender udemærket konceptet og du udfylder det glimrende med bl.a. flg. kommentar på første side:

Jeps, det er ligeså teoretisk, som hvis man benytter en PC med et Windows-system, så kan du lægge, hvad du vil i det

Hov... hvem listede en smiley ud i mit citat? ... Og vil du argumentere imod af at en Windows PC ikke er mere sårbar bag en hardware firewall end en MAC?

Den smuttede, beklager, det var ikke meningen.

Citér
Citér
Hvorfor vil du ikke acceptere at Windows sikkerhedsmæssigt er en fejldesignet katastrofe ?? Wacko

Selv en IBM ansat fra Vannelsbæk bør kunne se logikken i min pointe. Det handler ikke om Windows er eller ikke er en sikkerhedsmæssig katastrofe. Det er sgu meget simpelt. 90% ... Hvis du i dit job ikke forstår den slags... Clap

Arh, DEN var sgu' da under bæltestedet !!
Men det er måske den typiske kvalitet for dine "kilder" ?
Det er ganske korrekt at jeg bor i Vallensbæk (hvad hulen det så har med sagen at gøre), men jeg forlod såmænd IBM for 2½ år - så der må jeg melde hus forbi.

Så skal vi vende tilbage til sagen i stedet for at angribe personer ????  ClapClapClap

Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Har du en eller anden fetich der går ud på at søge folk frem på LinkedIn eller lignende?

Njah, jeg tvivler på at han kan forbinde mit alias her med min profil på LinkedIn, som i øvrigt er opdateret med at min arbejdssituation ændrede sig for 2½ år siden.....
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 00:01

Igen meeeget gamle tal og vedr. browsere ikke OS'er.
Og som der direkte står, antallet afspejler ikke nødvendigvis risikoen.

Hvis du smider hhv. en Windows PC og en Mac direkte på internettet, dvs. med deres egen offentlige IP adresse, er Windows maskinen inficeret indenfor maksimalt 30 min, mens Mac'en derimod vil forblive urørt (jeg gjorde selv forsøget med en XP for et par år siden, der tog det 12 min Dead).

Gamle tal? ...

Nu fulgte jeg ikke alle dine links, men mindst eet af dem pegede på en udtalelse fra 2008.

Redigeret af quarkir - 24-Januar-2010 kl. 00:01
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 00:04

Jeg forsøgte såmænd blot at ramme det niveau du tøffede rundt på.
Når du nu argumenterer så godt nedenfor, hvorfor gjorde du det så ikke i starten ??

Du er velkommen til at læse tråden forfra, hvis du missede noget. Du har stadig væk ingen kildereferencer og de eneste henvisninger, som du laver er til mine statements. Flot argumentation Clap

Hvorfor forfra når dine argumenter først lige er dukket op ?

Du må selv finde sider der beskriver hvordan kernen i Unix og OS X er bygget op, det burde ellers ikke være nødvendigt med den litteratur du har læst ?
Jeg kommer med elementær basisviden og du forsøger at modsige den, så jeg mener faktisk kun det er dig der må underbygge dine påstande med links, da det er dem der går mod almen viden.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 00:09

Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Windows er besværlig og kostbart. Se bare hvor meget en upgrade til Windows 7 koster. En Mac bruger betaler blot 229,- for 1 maskine, og Family Pack Upgrade til 5 maskiner koster kun 379,- Microsoft er en joke og et usikkert OS.

Igen kan jeg henvise til en tidligere post i denne tråd. Modsat hvad det ser ud til, så er jeg IKKE Win-fanboy - jeg er realitisk og kan se, at OS-X ville have de samme problemer til trods for sin opbygning!

Hvor så du lige fanboy påstanden, for den smuttede for mig ?
Citér
Jeg benytter Windows af samme grund, som jeg noglegange benytter en bærbar: (og fuck hvor er bærbare computere noget L-O-R-T) AF NØD!

Dvs. du denne gang modsætter dig at for nogen er bærbare faktisk både praktisk og smart og for andre uundværligt ?
Hvorfor ikke erkende at behov er forskellige ?

Citér Giv mig en MAC med OS-X eller en PC med Ubuntu, hvor jeg kan benytte de applicationer - herunder spil - som jeg "har brug for", og så er jeg i den anden båd. Diskutionen går ikke på om det ene er bedre opbygget fra grunden end det andet. Idioti!

Jo, det er netop DET diskussionen går ud på !
Sidste ord kan få lov til at stå for sig selv.

Citér
Desuden ville Apple med 90% markedsdominans ikke være en skid bedre end M$... De er nogle narhoveder allerede med deres iPhone succes. Jeps... fedt at være programmør til det. Blaaaah!!! Det gør dog ikke M$ til helgne. Men det gør heller ikke Apple til helgne.

Ikke en skid bedre ? Narhoveder ?? Blaaaah ???
Det tynder vist lidt ud i kvaliteten af dit indhold.....

Citér
Jeg har selvfølgelig alle M$ gratis, da jeg er studerende og gratis medlem af academic alliance. (Og derudover har mit arbejde en licens, der gør at jeg har tilladelse til liciens hjemme også.) Jeg er sikker på at MAC med OS-X selvfølgelig også har det.

CAVEAT! - Gentagelse: Giv MAC 90% markedsandel og du har et lige så usikkert OS.

Nix !
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 11:28

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Njah, jeg tvivler på at han kan forbinde mit alias her med min profil på LinkedIn

Nu står dit navn jo i din Recorder profil

Han har tydeligvis læst min LinkedIn profil jvf. tidligere indlæg. Lidt barnligt af manden.

Redigeret af lunddal - 24-Januar-2010 kl. 11:30
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 13:45
Okay. Ouch  Den var måske under bæltestedet. Jeg tager den på min kappe. Undskyld! Embarrassed

Jeg vil holde ved min påstand om, at hvis markedsandelen tippede til MAC's fordel, så vil der komme flere sikkerhedsproblemer, og det til trods for den anderledes opbygning. Du er uenig, og har ikke tænkt dig at underbygge din argumentation i mod det til andet en "Nix !", så lad os blot være enige om at være uenige, og så må vi se, hvad der sker, hvis MAC nogensiden kommer over sine nuværende 6.5% brugere og optil et niveau, hvor det kan blive interesant for nogen at beskæftige sig med det. Tongue
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu