recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sikkerhed på Mac ????
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSikkerhed på Mac ????

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af srnkrkgrd srnkrkgrd skrev:

Okay. Ouch  Den var måske under bæltestedet. Jeg tager den på min kappe. Undskyld! Embarrassed

Accepteret, no hard feelings LOL

Citér
Jeg vil holde ved min påstand om, at hvis markedsandelen tippede til MAC's fordel, så vil der komme flere sikkerhedsproblemer, og det til trods for den anderledes opbygning. Du er uenig, og har ikke tænkt dig at underbygge din argumentation i mod det til andet en "Nix !", så lad os blot være enige om at være uenige, og så må vi se, hvad der sker, hvis MAC nogensiden kommer over sine nuværende 6.5% brugere og optil et niveau, hvor det kan blive interesant for nogen at beskæftige sig med det. Tongue

Jeg er med på at være enige om at være uenige, så vi parkerer den her.
Til top
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af srnkrkgrd srnkrkgrd skrev:

Okay. Ouch  Den var måske under bæltestedet. Jeg tager den på min kappe. Undskyld! Embarrassed

Jeg vil holde ved min påstand om, at hvis markedsandelen tippede til MAC's fordel, så vil der komme flere sikkerhedsproblemer, og det til trods for den anderledes opbygning. Du er uenig, og har ikke tænkt dig at underbygge din argumentation i mod det til andet en "Nix !", så lad os blot være enige om at være uenige, og så må vi se, hvad der sker, hvis MAC nogensiden kommer over sine nuværende 6.5% brugere og optil et niveau, hvor det kan blive interesant for nogen at beskæftige sig med det. Tongue

Lad os se hvad fremtiden har at byde på... Jeg tror og håber på at fordelen på et eller andet tidspunkt tipper til Apples side, så får vi se hvad der sker.

Jeg har endnu ikke hørt nogen gyldige argumenter for at Apples sikkerhed er bedre end andres, andet end at det skyldes kernen er baseret på et unix design, derfor er det svært at forholde sig til hvad der skyldes manglen på vira.
Men når det er sagt, må 6,5% af alle computerbrugere alligevel være en del mennesker, taler vi noget i størrelsesordenen 65 mio mennesker? Skulle det lykkedes at lave en fungerende virus, vil det være noget nær 99% af alle Mac brugere der rammes, hvorimod mange pc brugere når at opdatere deres antivirus inden 99% rammes. Derfor må der da være interesse i at ramme Mac... ??
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-November-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 22:51
Citér So Macs remain a very safe computing option. This does not mean that Mac OS X is secure, however. It's software, written by humans, and it contains flaws. Those flaws are theoretically exploitable by criminals, but they haven't been, mainly because you don't need an MBA to do a cost-benefit analysis.

Citér "Market share equals money" to the hacker criminals of the world, according to Charlie Miller, a researcher at Independent Security Evaluators. Miller made headlines last month by taking control of a MacBook Air as part of the CanSecWest conference's "Pwn to Own" contest. He used a previously unadvertised flaw in Apple's Safari browser to gain control of a system that was directed to a malicious Web site, earning himself and his team $10,000 and a new MacBook Air.

"Even if Apple moved to 10 percent market share, why spend the time on the 10 percent when you can just nail 90 percent with one bug?" Miller points out. It's far easier, and far more lucrative, for those shadowy figures in the hacking business to spend their time going after the other 90-plus percent of computers in the world than it is to try to exploit flaws in the Mac--even if there's a shiny new computer involved.

Jeg mener, at overstående fra tidligere i tråden besvarer det. Hvis du skulle lave et nyt produkt, og havde valg muligheden for at lave det til 90 millioner potientelle kunder kontra 6.5 millioner - hvad valgte du så? (Edit: 90% kontra 6.5% - selve antallet er blot for illustere forskellen)

Jeg tager muligvis fejl, men sådan ville jeg se på det.

Fra et konkurrence synpunkt, så håber jeg da også at både OS-X og Linux ville få noget bedre fat, da det helt sikkert ville være interesant, og endda muligvis give flere folk muligheden for at benytte de to små.

Personligt brugte jeg gerne Ubuntu, hvis det kunne dække mit behov.

Redigeret af srnkrkgrd - 24-Januar-2010 kl. 22:58
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 10:27
Er der nogle tools/indstillinger der kan anbefales til OS X for at øge sikkerheden ?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 10:43
Undlad at installere underlige ting underlige steder fra.

Sidder du bag NAT er du rimelig sikker, og dertil kan tilføjes, at mange af de ting der findes huller i fra tid til anden slet ikke er aktiveret på en standard OS X opsætning.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu