recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sikkerhed på PS3?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSikkerhed på PS3?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hardgrove Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Emne: Sikkerhed på PS3?
    Sendt: 28-August-2008 kl. 01:54
Hey,

Jeg har min PS3 sat op trådløst til min router, som jeg har kryptering på. Har også en normal computer med firewall, Norton osv., hvis det har relevans for spørgsmålet:

Er det lettere at hacke sig ind på en PS3, hvor der ikke er installeret flere sikkerhedsfeatures end de der følger med, end det er at hacke sig ind på min computer?

Det er fordi jeg af diverse grunde går meget op i, at min computer er nær-100% sikker overfor eventuelle eksterne hacker-angreb, og min ven pointerede, at PS3'en var en måde hvorpå de let kunne tilegne sig adgang til mit netværk og derfra ind på min computer.

Redigeret af Hardgrove - 28-August-2008 kl. 01:55
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2008 kl. 08:26

Du får ikke virus på en PS3 og dit netværk bliver heller ikke åbnet vi din PS3.

Så længe de andre enheder på dit netværk er beskytte på samme måde som de ville være hvis du ikke havde en PS3. Så er der ikke noget der skulle gøre det nemmere at bryde ind på dit netværk fordi du har en PS3.

De fleste virus er skrevet til PC windows styresystemerne. PS3 bruger et helt andet system. Derudover er det overhovedet ikke muligt at skrive og installere programmer til PS3 OS uden at det først har været en tur forbi Sony til aproval.

Til top
Hardgrove Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-April-2008
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2008 kl. 16:51
Hmm ok.

Men går den ikke online, feks når jeg spiller FIFA? Altså ind på en eller anden server, hvor det så derfra vil være muligt lettere at komme ind på mit netværk?
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2006
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2008 kl. 20:34
Yderst tvivlsomt, selvom jeg ingen kilde har til den påstand.
/Bjarke
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu