recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sikkerhedskopi af Acer Aspire One D250
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSikkerhedskopi af Acer Aspire One D250

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2370
Direkte link til dette indlæg Emne: Sikkerhedskopi af Acer Aspire One D250
    Sendt: 29-Januar-2010 kl. 15:50
Jeg er ved at lave en sikkrhedskopi af ovennævnte maskine, men undrer mig over at det tager så lang tid.

Jeg har godt nok ikke prøvet noget sådant før, men kan det passe at det skal tage over en time?

Jeg har sat en ekstern brænder til, og den har nu kørt i over en time. Den var rimelig hurtig til at komme op på 52 %, hvorefter den stagnerede voldsomt, og er nu kravlet meget langsomt op på 54 %. Her har den stået stille ca. 20 minutter. Drevet kører, men så sker der heller ikke mere.

Er der noget galt eller gør jeg noget forkert?!

Hvor meget plads skal den egentligt bruge på en sikkerhedskopi?

Der står at jeg skulle isætte flashram eller ekstern brænder, så en DVD må vel være nok, eller hvad?

Redigeret af kaizer - 29-Januar-2010 kl. 16:01
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 21:49
Du er sikker på den ikke rent faktisk står og mangler yderligere en disk? umiddelbart ville jeg sige at en enkelt dvd-skive ikke ville være nok til at lave en komplet backup af en maskine, og der derfor ville være brug for flere diske!

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Du er sikker på den ikke rent faktisk står og mangler yderligere en disk? umiddelbart ville jeg sige at en enkelt dvd-skive ikke ville være nok til at lave en komplet backup af en maskine, og der derfor ville være brug for flere diske!

Jo, nu er jeg.

Øjeblikket før jeg skrev denne besked stoppede jeg kopieringen. Så den har altså kørt en del timer, og var nået til 70 %. Der har den stået meget længe.  

Jeg kunne da se der var 14 kb plads tilbage på skiven, så jeg må starte forfra en anden dag. Det er bare lidt underligt at den ikke giver besked på at man skal isætte en ny skive.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 23:21
Bruger du Acer eRecovery?

Jeg har lige gjort det samme på min og valgte at brænde fabriks-versionen ud.

Den skulle bruge 2 DVD'er ialt, ca. 7,4 GB.

Den bad selv om at få skiftet skiver og den fortalte under hele processen hvor langt den var.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 23:39
Hent Macrium Reflecht: http://www.macrium.com/reflectfree.asp
Så kan du tage en backup af din pc ud på en USB disk og lave en Boot CD med Linux der starter Macrium Reflecht op hvis du vil lave en restore.

Programmet er hurtigt og effektivt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu