recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sikkerhedskopi, det rigtige interval?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSikkerhedskopi, det rigtige interval?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nej, nej - det var mest i starten jeg talte filer for at se om tingene kørte rigtigt. Nu ville jeg bare gøre det af og til, bare for at se hvordan det står til.
OK
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:


Hele biblioteker til versionskopi, spild af plads? Ja måske, men hvis der er plads nok så hvorfor ikke. Og sådan som jeg forestiller mig at lave versionskopi, må jeg gøre det på den måde. Altså én kopi der kører et par gange om dagen og én anden der kører hver 2. eller 3. dag. - f.eks. Det er jo ikke versionskopi i den forstand I snakker om, men det er en metode jeg kan forstå og finde ud af at bruge.

Du skal naturligvis gøre det på den måde du ønsker, men i mine øjne hænger det ikke så godt sammen med at du ønsker det skal køre automatisk.
I min verden sætter man det op een gang for alle (evt. med justering hvis noget ændrer sig) og så lader man det køre, med kontrol af loggen med jævne mellemrum.
Alt der skal gøre/ændres manuelt, risikerer at blive gjort forkert eller glemt Embarrassed
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 12:14
Hvis jeg sætter det op sådan som jeg snakker om, kører det jo også fuldautomatisk. Det gør det også nu, hvor jeg er ovre "test-perioden". Man skal huske at jeg ikke har taget backup som sådan før (andet end sommetider at brænde noget på CD/DVD) - så derfor måtte jeg bruge lidt tid først på at teste hvordan tingene virker. Men det er jeg som sagt ovre, og nu er jeg igang med den automatiserede fase, hvor jeg forsøger at blive enig med mig selv om, hvordan det skal slutteligt automatiseres.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Man skal huske at jeg ikke har taget backup som sådan før (andet end sommetider at brænde noget på CD/DVD) - så derfor måtte jeg bruge lidt tid først på at teste hvordan tingene virker. Men det er jeg som sagt ovre, og nu er jeg igang med den automatiserede fase, hvor jeg forsøger at blive enig med mig selv om, hvordan det skal slutteligt automatiseres.


Det er fint at overveje hvor ofte du skal tage backup.

Men husk at teste at du kan genskabe backuppen en gang i mellem. Uden en gennemtestet recovery procedure, kan du risikere at dit store backup arbejde har været spild af tid den dag hvor du har brug for det...


Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 12:28
Recovery burde ikke være noget problem, da jeg laver fil til fil kopi (ikke komprimeret og ikke eeeh hvad hedder sådan noget - kodet). Men en lille test har du ret i, ville ikke skade mht. at føre data fra den eksterne HDD til computeren. Det var et godt lille råd, JesperLund!  Smile  Det er jo bare at lave et "backup" job, der går den anden vej, til et sted på computeren hvor der er plads.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu