recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Silverlight lagger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Silverlight lagger

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kimmik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Juli-2008
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimmik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Silverlight lagger
    Sendt: 17-Februar-2014 kl. 20:41
Jeg kæmper med et irriterende problem.
Når jeg streamer film fra nettet via Silverlight (f.eks. fra Netflix, ViaPlay, CDON), så "lagger" billedet (lyd er fin).
Der er ingen problemer ved streaming, når Silverlight ikke er i spil.
Og der er heller ingen problemer ved live TV/afspilning af optaget TV fra Windows Media Center (heller ikke HD).
Hvis jeg forbinder TV direkte til HTPC og ikke via AMP, så er der ingen problemer.
Problemet ligger således i Silverlight kombineret med min Sony AMP.

Jeg har naturligvis googlet på "Silverlight lagger" og der er masser af hits. Men problemerne er typisk af generel karakter, hvor jeg kun oplever problemet, når jeg sender signal via min Sony AMP.

Er der en af jer kloge hoveder, der har et bud på konfig af Silverlight/HTPC og/eller Sony AMP som kan afhjælpe problemet.

P.f.t.

HTPC:
Processor:     Intel Core i3 X2 3,1 Ghz
Harddisk:     1 tb SATA II
RAM          4 GB DDR III / 1333 mhz
Grafikkort:     Intel HD Graphics 2000
Chipset:     Intel H67
TV tuner:     Digital Devices DuoFlex CT x 2
Operativsys:     Windows 7, 32 bit
             Windows Media Center

AMP:
Sony STR-DH730

TV:
Sony KDL-40W4000

NAS:
Synology DS214Play
2 x 3 tb WD red
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 21:22
ja det ku nu meget vel være kombinationen af silverlights ELENDIGE implementering af videounderstøttelse (og det sjove at den sådan set er lavet til det) og så med dit ikke alt for gode grafikkort der sidder i cpu'en.  du har de nyeste intel-drivere installeret (hvad er en core i3 x2 egentlig? skal det forstås som 2. generation?)
OG så i øvrigt kombineret med lyd. - Du kan eksempelvis fjerne silverlight i netflix og bruge deres html5 implementering - kører langt bedre end silverlight. (ved godt det kun er en halvhjertet løsning, men hvis der er 1 teknologi som jeg ville ønske ikke var blevet til, så må det nok være silverlight. Det er langt værre end flash)
Til top
kimmik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimmik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 18:41
claus_jac, tak for dit svar.

core i3 x2: x2 står vist bare for dual core.
Jeg er med på, at grafikkortet ikke er noget monster, men generelt har jeg ingen performance-problemer. 
Og jeg afspiller også fint via Silverlight, når blot TV er direkte forbundet med HTPC.
Det er alene, når signal sendes via AMP, at det lagger.
Spørgsmålet er, om der på AMPen kan være nogle settings, som generer lige netop silverlight afspilning.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 19:00
Jeg kender ikke din forstærker, men kan det tænkes at den har gang i noget skalering? Kan man fx vælge video pass-through eller hvad det nu hedder på forstærkeren?
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
kimmik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimmik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 20:05
Steen6400, tak for dit svar.

Jeg har ledt efter noget i den retning, men har intet fundet.
Der er en indstilling til "HDMI Pass Through", men det er ifølge manualen et spørgsmål om at kunne udsende HDMI-signaler fra forstærkeren, når den er i standby. Og ændring på denne indstilling har iøvrigt ingen effekt på mit problem.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu