|
Silverlight lagger |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kimmik ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2008 Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Februar-2014 kl. 20:41 |
Jeg kæmper med et irriterende problem.
Når jeg streamer film fra nettet via Silverlight (f.eks. fra Netflix, ViaPlay, CDON), så "lagger" billedet (lyd er fin). Der er ingen problemer ved streaming, når Silverlight ikke er i spil. Og der er heller ingen problemer ved live TV/afspilning af optaget TV fra Windows Media Center (heller ikke HD). Hvis jeg forbinder TV direkte til HTPC og ikke via AMP, så er der ingen problemer. Problemet ligger således i Silverlight kombineret med min Sony AMP. Jeg har naturligvis googlet på "Silverlight lagger" og der er masser af hits. Men problemerne er typisk af generel karakter, hvor jeg kun oplever problemet, når jeg sender signal via min Sony AMP. Er der en af jer kloge hoveder, der har et bud på konfig af Silverlight/HTPC og/eller Sony AMP som kan afhjælpe problemet. P.f.t. HTPC: Processor: Intel Core i3 X2 3,1 Ghz Harddisk: 1 tb SATA II RAM 4 GB DDR III / 1333 mhz Grafikkort: Intel HD Graphics 2000 Chipset: Intel H67 TV tuner: Digital Devices DuoFlex CT x 2 Operativsys: Windows 7, 32 bit Windows Media Center AMP: Sony STR-DH730 TV: Sony KDL-40W4000 NAS: Synology DS214Play 2 x 3 tb WD red |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ja det ku nu meget vel være kombinationen af silverlights ELENDIGE implementering af videounderstøttelse (og det sjove at den sådan set er lavet til det) og så med dit ikke alt for gode grafikkort der sidder i cpu'en. du har de nyeste intel-drivere installeret (hvad er en core i3 x2 egentlig? skal det forstås som 2. generation?)
OG så i øvrigt kombineret med lyd. - Du kan eksempelvis fjerne silverlight i netflix og bruge deres html5 implementering - kører langt bedre end silverlight. (ved godt det kun er en halvhjertet løsning, men hvis der er 1 teknologi som jeg ville ønske ikke var blevet til, så må det nok være silverlight. Det er langt værre end flash) |
|
![]() |
|
claus_jac, tak for dit svar. core i3 x2: x2 står vist bare for dual core. Jeg er med på, at grafikkortet ikke er noget monster, men generelt har jeg ingen performance-problemer. Og jeg afspiller også fint via Silverlight, når blot TV er direkte forbundet med HTPC. Det er alene, når signal sendes via AMP, at det lagger. Spørgsmålet er, om der på AMPen kan være nogle settings, som generer lige netop silverlight afspilning.
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Jeg kender ikke din forstærker, men kan det tænkes at den har gang i noget skalering? Kan man fx vælge video pass-through eller hvad det nu hedder på forstærkeren?
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Steen6400, tak for dit svar. Der er en indstilling til "HDMI Pass Through", men det er ifølge manualen et spørgsmål om at kunne udsende HDMI-signaler fra forstærkeren, når den er i standby. Og ændring på denne indstilling har iøvrigt ingen effekt på mit problem. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |