recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Simpel" Blu-ray/DVD/CD afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Simpel" Blu-ray/DVD/CD afspiller

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcalibur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Simpel" Blu-ray/DVD/CD afspiller
    Sendt: 07-August-2019 kl. 10:33
Jeg er på jagt efter en simpel afspiller som vi kan bruge til at afspille vores gamle Blu-ray/DVD/CDer på.

Jeg har ikke de store kvalitetskrav til upscaling, Dolby lyd, m.v. (det er kun til gamle medier) men mere nogle funktionelle krav.

Et krav er dog, at afspilning af CD skal kunne foregå ved at sætte en CD i og trykke play/næste/stop, uden jeg behøver have TV tændt (lyd ud via digital/analog output til forstærker). Har tidligere haft en DVD afspiller, hvor opgaven at afspille en simpel CD krævede man skulle igennem et menuhelvede på fjernsynet.

Hvad findes der til rimelige penge, uden der behøver gå hifi og guldkabler i den.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2019 kl. 10:39
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2019 kl. 23:04
Jeg ved ikke, hvilken slags afspiller du refererer til, som var bøvlet at betjene, men den lyder godt nok speciel - jeg skulle da tro, at de fleste afspillere i dag nemt og enkelt kan betjenes alene med fjernbetjeningen, uanset hvad du stopper i af medie. Alle de BD/DVD-afspillere jeg har haft igennem tiden har i hvertfald været meget nemme at betjene.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcalibur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 12:25
Det var en Panasonic (DMR-BCT730EG så vidt jeg husker), hvor der også var tv tuner i. Der skulle man ind i menuer for at skifte mellem tv tuner, USB input, Compact Flash input, CD/DVD input m.v. Satte man en skive i skete der intet før man manuelt skiftede om.

Men kan være man bare skal bestille en online, teste af, og virker det ikke som forventet har man jo 14 dages returret :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 12:36
 Når der er en CD i en BD afspiller, så opfører den sig som en DVD afspiller.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 12:36
@excalibur - Okay Smile

Hvis jeg skulle have en afspiller, blot til at afspille skiver på, ville jeg nok købe en brugt. 


Redigeret af jacobe - 08-August-2019 kl. 12:37
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 12:40
 Det samme gjorde den Samsung N8900 Recorder jeg havde.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 15:26
Alt hvad jeg har haft af DVD- og Blu-Ray-afspillere, har opført sig som en cd-afspiller, når der kom en cd i.
Pioneer, Panasonic og Oppo.




Redigeret af Brixen - 08-August-2019 kl. 15:57
Venlig hilsen
KB
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Når der er en CD i en BD afspiller, så opfører den sig som en DVD afspiller.


Ja, det må siges at være meget upraktisk.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 18:25

 Har du aldrig lavet en tastefejl.? Der skulle selvfølgelig stå CD og ikke DVD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 00:06
Egentligt er det lidt trist, lige nøjagtigt den type produkt du kigger efter ligger i bunker på den lokale genbrugsplads. Hvorfor er det lige at vi i vores angiveligt  "grønne" samfund ikke må klunse?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 10:27
Hvis der skal være analog eller optisk udgang, er sådan en afspiller ikke simpel mere.

De billigste har kun HDMI. 
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu