recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Simpel DAC til TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Simpel DAC til TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DanielVN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Marts-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielVN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Simpel DAC til TV
    Sendt: 11-September-2016 kl. 10:58
Hej

Jeg har en DacMagic sluttet til mit TV, men søger en mere simpel løsning, da DAC'en efterhånden udelukkende bruges til tv'et (og skal tændes manuelt hver gang jeg tænder tv'et).

Derfor er jeg på udkig efter en simpel DAC der bare skal omdanne fra toslink til phono/jack. Ideelt set ønsker jeg noget der kan sluttes til USB strøm, så det kan gemmes helt væk bag tv'et, og tænder automatisk.

Jeg har kigget på denne løsning (269kr i 4sound, den får gode anmeldelser, men ved ikke om den er 'for billig' når den også skal benyttes til musik osv.?):

En anden løsning er denne, som jeg tænker kan køre på USB strøm, men har ikke set den sat til salg endnu:

Nogen der har erfaringer med dette, og har en god løsning? :-)
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2016 kl. 14:33
Lindy DAC fra av Connection fungerer super.
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2016 kl. 21:35
Den har jeg også god erfaring med.

http://www.av-connection.dk/?PGr=3525
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu