recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - simpel forstærker til CM9 og TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsimpel forstærker til CM9 og TV

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 19:37
Har ikke hørt HK endnu, men mindes da at folk siger at det er nogle ret reelle watt opgivelser de kommer med. Det skal dog også siges at reol HT'er generelt er sværere at drive end gulvmodellerne, så det kan også have været en forklaring.
Hvis du godt kan lide Marantz, så se om du ikke kan finde det brugt. Hørte mine DLS R66 hos TP på en PM6003, de er ca. lige så svære at drive som et sæt CM9, oplevede samme problem som da jeg hørte NAD'en med mangel af power men det var mere udpræget, dog lyden faldt bestemt mere i min smag, så det var lettere at se forbi. Mon ikke en større model kan findes brugt?

Har du tænkt at der skal aktiv køling i møblet, eller blot med en stof låge?
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 19:51
havde håbet på blot en stof låge, så simpelt som overhovedet muligt.

måske et åbent møbel som står lidt ude i rummet med stof på begge sider, det kommer an på om cable managment er muligt, C9000 tv´et har den fordel at den også er køn bagfra, så en åben løsning ville være mulig..

jeg bryder mig generelt ikke om aktive blæsere, da jeg bare ved V10 fik nok af den summen der var. både fra blæsere og buzz fra panel..

vil gerne de stille aftener kan nydes med meget lav volumen uden man bliver irriteret. ved man kan lave lydsvage løsninger, men lydløse bliver de aldrig.

men kunne jeg finde en fornuftig kølig forstærker med remote og kunne gemmes af vejen og trække CM9´ere var den billig nok, så fuck den ikke var for køn, det burde stof lågen redde

undskyld dumt spørgsmål hvorfor kræver CM7 som er en "mindre" højtaler mere effekt end CM9 som har flere enheder, det er vel reelt samme højtaler, bare med flere enheder.


Redigeret af Rasmusdc - 20-December-2010 kl. 20:11
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 20:08
Kan jeg godt forstå, dog burde du kunne lave det noget mere lydløst end hvad der er std. i f.eks. receivere eller TV, ved at købe nogle store støjsvage blæsere. Kan huske Pabst var de bedste dengang jeg var inde i PC ræset...
Spurgte af hensyn til den varme udvikling der er i klasse A/B og klasse A forstærkere, som kan sætte en stopper for dine planer med et lukket møbel uden aktiv køling...
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 20:16
ja.. well i gamle dage var det bare 2 stk beolab 5 de blev ikke ret lune selvom det var 2500watt pr styk men det var klasse D..

anywho, har arbejdet en del med lydsvag køling af pc´ere, har et par 140-160mm blæsere liggende, som flytter meget luft så lydsvagt som muligt, og en del Noctua kølere som også skulle være lydsvage, og en del af blæser tankerne fra B&O da jeg arbejdede der, men synes stadig vi er langt fra "ikke hørbar"... 

men vi må se, ellers må jeg se om man kan få fat i noget klasse d.
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 20:46
Det kan selvfølgelig godt være et problem, man kan vel evt. eksperimentere med lavere volt, kan se at Papst laver en 80mm 12dB blæser, så med lidt snilde tror jeg at du godt kan komme ned hvor næste eller slet ikke er til at høre.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 22:40
må prøve mig frem, burde jo ikke blive varm ved lav volume, bliver det for slemt, så må man begynde at arbejde med køling, men møblet kommer ikke helt ind mod væggen, der bliver pænt meget luft over forstærkeren, og stof på fronten.. bliver det lunt, så må man lege med en 140mm ved 200-300rpm og se om det er nok.. synes bare det er trist det er nødvendigt. så håber jeg kan undgå det.

mine 2 gamle monoblok i gamle dage med mine martin logans, var ikke slemme. 
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

må prøve mig frem, burde jo ikke blive varm ved lav volume, bliver det for slemt, så må man begynde at arbejde med køling, men møblet kommer ikke helt ind mod væggen, der bliver pænt meget luft over forstærkeren, og stof på fronten.. bliver det lunt, så må man lege med en 140mm ved 200-300rpm og se om det er nok.. synes bare det er trist det er nødvendigt. så håber jeg kan undgå det.

Hvis det ikke står helt ind til væggen kunne det være det ikke er nødvendigt, dog har jeg læst om en del hvor stoflågen ikke hjalp synderligt på at holde udstyret køligt.

Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

 mine 2 gamle monoblok i gamle dage med mine martin logans, var ikke slemme.< ="utf-8">

Det er også noget underligt noget at sælge ;)
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 23:31
fik beolab 5 grundet de var billige gennem arbejde, bedste højtalere jeg har haft. der røg martin + monoblok, 86kvm holder ikke til begge ting.. planar´en røg også dengang. 

de gamle monoblok var sgu ok det var dog nogle gamle marantz, nok også derfor jeg holder mig lidt til nostalagien ved at købe marantz endnu.

tror faktisk godt de ville kunne spille med i dag.
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 00:57

Jeg har selv haft et par B&W CM7'er som jeg drev på min nuværende Denon AVR3808 Bi-Ampet. Det spillede rigtig godt.

CM9'eren vil altså gerne have noget saft og en NADC326 har ikke hvad der skal til så er det sagt! ikke engang til CM7 for at drive højttaleren som det er ment. Jo de kan spille også i nogen lunde niveau men hvis du har invisteret i dyre og rigtig gode højttaler hvorfor så sløse på forstærker siden som er lige så vigtig!? Wink
 
NADC356 og opefter med en DAC, så slipper du også for at forstærkeren ikke slå fra i relægerne hele tiden. Cambrigde 740 kunne også komme på tale eller tilsvarende forstærkere til de nævte.
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Jeg er på jagt efter følgende..

En simpel forstærker, der kan trække et par CM9 den skal KUN være stereo, og skal have 2 optiske indgange (Airport Express / Samsung C9000) og skal have remote (regner med C9000´s multifjernbetjening skal overtage styringen) 

Den må gerne være kompakt som det nu er muligt, jeg har ikke brug for Radio og andet, helst bare en forstærker..

Prisen er også vigtig, men den skal kunne trække de CM9´ere.. mulighed for at smække Effekt og min pladespiller på ville også være lækkert, men ikke nødvendigt. (har en Rega liggende, som jeg skal have smidt noget til igen).

nogle anbefalinger. lydmæssigt må det gerne være lidt varmt.

Jeg ville smække en Harman Kardon HK 990 foran. Den er ganske vist ikke kompakt; til gengæld lyder den som en drøm, har masser af kræfter til at fodre dine forslugne CM 9'ere og har en fremragende indbygget DAC og en overflod af digitale indgange. 
Til top
Helleland Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 10:18
Har selv et par CM9-højttalere. Forstærkeren er en NAD C375BEE-forstærker, som jeg varmt kan anbefale, hvis altså det er en ganske alm. stereoforstærker, du er ude efter. Ved ikke, hvad dit budget er, men den har i hvert fald ingen problemer med ar drive et par CM9 Smile. Koster 7.999,- i Hifiklubben:
 
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 12:14
hvad med en billig NAD som "styring" + DAC og så jeg skaffer 2 MA700 fra de gamle dage, det er 200watt..

Kan købe dem i england brugt for ca 800kr stykket. de er 200WATT THX certificeret. men det er noget gammelt noget.

Vil det gør noget godt for lyden..

Synes 7999 er lige lidt krydret for lidt lyd.. grunden til CM´erne er heller ikke jeg har brug for den store lyd, det er at jeg ikke kan sælge nogle af de billigere enheder til Konen, hun synes DM´erne ser grimme ud med fronter, og DALI med savsmulds enheder hader hun..

Audiovector kunne jeg ikke få hende til at acceptere farven på.. alt dette var ikke et problem alle andre steder. men i stuen er det bare vitalt.

Ellers må jeg finde en gammel forstærker med juice. men er stadig interesseret i den billige NAD som var til 1000 på DBA, måske kun ved lav volumen, men de kommer ALDRIG til at spille højt. 

ellers må jeg vente på der er en eller anden der bliver træt af en forstærker som er god nok..


Redigeret af Rasmusdc - 21-December-2010 kl. 12:20
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu