recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Simpel HTPC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Simpel HTPC?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Simpel HTPC?
    Sendt: 14-April-2013 kl. 21:08
Jeg er så småt ved at etablere en hjemmebiograf, og har brug for en no-nonsense PC til at afspille div streams (netflix, youtube, DR, HBO, etc.) samt musik og fx mkv fra NAS. 

Det skal helst være en windows PC, da jeg ikke orker at sætte mig ind i linux. Jeg har afskrevet div. tv-boxe (popcorn hour osv) da jeg gerne vil have maximal fleksibilitet ift. at streame indhold.

Jeg skal ikke bruge nogen form for TV-tuner.

Grundlæggende har jeg ret få krav:
- Lavt støjniveau
- Lavt strømforbrug (især pga ovenstående)
- Billede og multi-kanal lyd over til en receiver via HDMI
- Skal helst komme som en samlet kasse, da jeg ikke har tid til at skrue PC'ere sammen mere (det er ok med simple ting som fx at montere en HD eller RAM, men ikke noget decideret byg-selv)
- Der er ikke de store krav til plads, da medierne ligger på NAS.

Jeg har overvejet en Asus EEE box eller noget i dén stil, for at gøre det så let som muligt. Er det nogle specielle modeller der kan anbefales eller frarådes? Hvilket processor/chipset skal man gå efter? Det behøves ikke være specielt high-end, da jeg hellere vil spare og skifte ud oftere.

På forhånd tak.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2013 kl. 21:27
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 06:16
Husk at du kun får multikanal lyd på netflix med windows 8
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 07:42
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej Ozimek.

Hvad med en Intel Next Unit of Computing:

Og et link til Edbpriser:

Hilsen Carsten.

Ligner besteme et interessant alternativ. Det burde være overkommeligt at sætte RAM og HD i. Jeg er dog lidt usikker på, om grafikkortet er kraftigt nok? Jeg regner ikke med at skulle spille, men det skal kunne afvikle/dekode flim i full HD.

Tak for tippet :)
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Husk at du kun får multikanal lyd på netflix med windows 8

Crap, men mange tak for tippet. Man skulle da tro, at det var noget der kunne løses med drivers eller bowser add-ons som Flash eller Silverligt eller noget i dén stil?
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 10:42
jeg har det stadig bedst med min gamle Mac Mini dog med OSX + Plex på, den æder alt, den er grafisk pæn, den er hurtig, den siger intet og selve boksen ser godt ud, og det er en "hurtig" maskine til de 4000kr..

fri for powerbricks og andet, da det hele er indbygget i selve boksen..

skal dog siges at jeg har opgraderet den interne disk med en 60gb Vetex 2 SSD for at få hurtigere startup, og jeg kører alt over en "mediaserver"

Jeg må indrømme jeg kan simpelthen ikke acceptere hastigheden på ATOM ARM og andet, og det er også rart at have en CPU der kan kører video uden alle mulige hardware finurligheder, derfor Mac mini´en var rar (mener min har en P8700 eller sådan noget) de nye har jo I5.
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 10:51
Tak for tippet, men jeg "rører ikke Apple med en ildtang" ;)

Du tænker at div. Atom boards som fx i den nævnte Asus eee box er for svage? 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af ozimek ozimek skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej Ozimek.

Hvad med en Intel Next Unit of Computing:

Og et link til Edbpriser:

Hilsen Carsten.

Ligner besteme et interessant alternativ. Det burde være overkommeligt at sætte RAM og HD i. Jeg er dog lidt usikker på, om grafikkortet er kraftigt nok? Jeg regner ikke med at skulle spille, men det skal kunne afvikle/dekode flim i full HD.

Tak for tippet :)

Nu har jeg ikke testet Intel NUC, fordi systemet er helt nyt. Men jeg er 100% sikker på at intel har tænkt på at det skal virke perfekt med HD og multikanals lyd, som det gør på deres nyeste i3-i7 cpu'er

Ellers kan du betale kassen og få denne lille sag med en Intel i5 quadcore og HD2500 grafikkort

Jeg har to af dem ude på arbejdet til mødelokalerne og de kører perfekt.
Eneste ulempe er at de kommer med Windows 7, hvis du hellere vil have Windows 8.

Redigeret af Cyberguyen - 15-April-2013 kl. 11:13
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 12:18

Hej.

De næste Intel NUC kommer med i5 og i7:

i5 NUC skulle allerede blive solgt et eller andet sted i Europa for 350-400€,
jeg ved bare ikke hvor?

Hilsen Carsten.

Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2008
Point: 314
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 19:07

Intel NUC er også testet på PCworld.

http://www.pcworld.dk/art/225812/test-billig-mirakelmaskine-er-perfekt-som-stroemsvag-mini-pc-eller-server

Til top
Kundeservice Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Februar-2013
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kundeservice Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 19:42
Hvad med en FIT-PC?
http://fit-pc.dk/

Fx deres Intense....Læs test http://www.version2.dk/blog/udpakning-af-min-seje-intense-pc-50443 godt nok kører han ikke Windows...men det kan den skam også.
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Kundeservice Kundeservice skrev:

Hvad med en FIT-PC?
http://fit-pc.dk/

Fx deres Intense....Læs test http://www.version2.dk/blog/udpakning-af-min-seje-intense-pc-50443 godt nok kører han ikke Windows...men det kan den skam også.
Den virker noget dyrere end NUC'en med i3, og har en del ekstra forbindelser, som jeg ikke skal bruge. Er de blevet overhalet af Intel?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu