recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sindsygt hurtigt internet...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSindsygt hurtigt internet...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Emne: Sindsygt hurtigt internet...
    Sendt: 01-Februar-2010 kl. 15:35
Hvad er der galt med min internet forbindelse, var lige for sjov inde for at teste min 100/10 mbit forbindelse, og den siger jeg har 667 mbit download.. det var på tdc side, yousee sagde lidt lavere men stadig 400+ Mbit. dansk kabeltv sagde også 667 mbit.. altså kan det overhoved passe???

jeg har tidligere målt forbindelsen til de ca 90 mbit, hvilket passer meget godt..

Og mere
Og et mere
Og et mere

Redigeret af Pizzabager - 01-Februar-2010 kl. 15:56
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 15:47
uha jeg tænker mere på den regning du får med den hastighed, tror du ikke hellere du skulle ringe til tdc og få den sat ned  LOL

Det ligner en åbenlys fejl.
Mvh

René
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 15:50
H<r ikke TDC, men jay.net, via dong fibernet(nu yousee) og 100 mbit er den jeg har bestilt, samt den højeste hastighed de har,  så de kan vel næppe kræve mig for mere :)

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 15:51
LOL Nuke 

Hvis det er en fiberforbindelse der hos dig ender som 1Gbit lokalnetværk så burde det vel godt kunne lade sig gøre, hvis man har "glemt" at effektuere loftet på 100 Mbit/s på forbindelsen. I mine øjne ser dine testresultater ud som om man har husket at definere loftet på 10 Mbit/s for din uploadhastighed, men "glemt/undladt" at definere de 100 Mbit/s loftet på din download ...Bare glæd dig over det, og lad være med at fortælle din udbyder det Wink 

Selv får jeg med min 100/100 Mbit/s forbindelse til 60 kr/md hos parknet "desværre kun" de typiske ca. 95 Mbit/s på hastighedstestene, også hos TDC (Til gengæld suger min upload til TDC testen så jeg kun får omkring 38 Mbit/s upload dertil ...hvad fanden går der lige galt med den upload til TDC?)

Hos www.speedtest.net plejer jeg oftest at have i hvertfald mindst over 70-80 Mbit/s i upload også.

Redigeret af TBC1 - 01-Februar-2010 kl. 16:05
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 15:57
Så er den opdateret med speed testnet også, langsommere, men stadig langt over den hastighed jeg skulle have :)
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 16:10
Nogen der kender en dansk download server i københavn, til freeware programmer og lign, så jeg kan teste om hastigheden holder i praksis?
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 16:25
Når samtilige test siger det, ser jeg i forbindelse med en fiberforbindelse ingen grund til at betvivle at de brugte protokoller til disse test rent faktisk også har den høje hastighed som testresultaterne angiver. Jeg føler mig ret overbevist om at din udbyder bare har glemt/udeladt at sætte loft på din download, som man har gjort med din upload.

Men nuvel, en server jeg plejer at kunne downloade ret hurtigt er f.eks. http://download.boomtown.net/da_dk/

En stor del af filerne kræver dog [vist nok] oprettelse af bruger.
MVH
TBC
Til top
kylle_one Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Maj-2008
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 17:56
Prøv at køre hastighedstesten hvor evt. antivirus og firewall applikationer er slået fra. Jeg får nogle målinger som er helt hen i vejret hvis Kaspersky Internet Security kører på min pc.
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af kylle_one kylle_one skrev:

Prøv at køre hastighedstesten hvor evt. antivirus og firewall applikationer er slået fra. Jeg får nogle målinger som er helt hen i vejret hvis Kaspersky Internet Security kører på min pc.
Aha, jeg har også kaspersky, og med den slået fra, kommer den kun op på 95Mbit.. så det var en fejl på testprogrammet..

Prøvede også at hente fra boomtown, og der hentede den med normal hastighed, så jeg havde gættet der måtte være noget galt :)
Til top
Fakker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 00:31
Nu har jeg læst at du har fundet ud af det, men denne her er rigtig god, og virkelig pålidelig.

http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/

Redigeret af Fakker - 02-Februar-2010 kl. 00:33
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 03:00
Oprindeligt skrevet af Fakker Fakker skrev:

Nu har jeg læst at du har fundet ud af det, men denne her er rigtig god, og virkelig pålidelig.

http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/

Det er også reelt den eneste der leverer faktiske data om den hastighed man betaler for hos ens udbyder, det resultat den giver svarer også til det jeg betaler for.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2010 kl. 02:23
Yep. Det er den mest præcise jeg kender til også. Ærgerlig at den er så "besværlig" at tilgå at man skal oprette sig som bruger, hvorfor jeg aldrig plejer at anbefale den til andre, da de andre plejer at være retvisende nok (mens denne så er præcis)

Med den har man altid de 98-99 Mbit/s som man skal have med en 100/100 Mbit/s forbindelse, både op og ned, i stedet for de andre tests fails på især upload hastighederne som de af en eller anden grund ofte har svært ved at måle korrekt i forbindelse med meget høje upload hastigheder ?!?

ps. Ærgerligt at det bare var antivirusprogrammet der lavede ged i den, det havde nu været meget sjovere hvis de rent faktisk havde glemt at sætte loft på din download. ....Selv om vi da [i disse kobberplagede år stadig] skal være noget utaknemmelig for ikke at kunne glæde os over vores 100 Mbit/s fiberforbindelser. 

Redigeret af TBC1 - 03-Februar-2010 kl. 14:41
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu