recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sjov med sælger på e-Bay
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sjov med sælger på e-Bay

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sjov med sælger på e-Bay
    Sendt: 06-April-2015 kl. 14:47
Jeg køber ind i mellem forskellige ting på e-Bay og selv om sælger bor i Kina går det som regel godt med levering og priserne er jo altid i bund.

Således fandt jeg en dag en annonce for et vinklet 3½ mm minijack stik, og det kunne være praktisk i forbindelse med min Iphone og head-set. De kostede under en US dollar incl porto så jeg bestilte 3 stk.




Ca 14 dage senere modtog jeg dem. I mellemtiden hade sælger skrevet i annoncen at mikrofon forbindelsen ikke ville virke. Og da jeg nærlæste annoncen så jeg at stikkene ikke nødvendigvis var forgyldte.

Annoncen

Jeg modtog noget billigt bras. De to første jeg prøvede havde dårlig forbindelse, det knaste bare jeg rørte stikket en smule. Det tredje stik var der dårligt nok forbindelse igennem.

Jeg tænkte; OK 20 kr. spildt og havde ikke tænkt mig at gøre mere ved det.

Så kom der en mail fra e-Bay og at de gerne ville have at jeg gav feedback og jeg var 5 køb bagud, så hvis jeg ville være så venlig.

Jeg gav gode feedbacks til 3 af den, en neutral og så en dårlig en… Jeg skrev at forbindelsen i stikkene var så dårlig at stikkene var ubrugelige og så skrev jeg ”Cheap shit” Det sidste ord blev taget i censuren, man må ikke skrive ”shit” så jeg rettede det til ”sh*t” og så gik det glat gennem censuren.

Det brød sælger sig ikke om!

Sælger tilbød at jeg kunne få mine 2,97 US$ retur, mod at jeg skrev en positiv feedback på de dårlige stik! Men det kan jeg jo ikke uden at lyve og det vil jeg jo ikke. Jeg foreslog så at de kunne sende mig 3 gode forgyldte stik som jeg så kunne prøve og så give feedback på dem. Det gik sælger med til, hvis jeg gav feedbacken først, men igen det kan jeg jo ikke (få mig selv til). Sælger tilbød så at de kunne sende mig et billede af de 3 stik de ville sende til mig… Igen, det kan jeg jo ikke vurderer ud fra. Her før påske gik sælger så tilbage til at de ville sende mig stikkene, hvis jeg lavede anmeldelsen først og i dag kom forslaget så med at de vil sende mig et billede igen. Vi kommer nok ikke videre.

Det sjove er så at prøver man at finde min anmeldelse så er den ganske svær at finde. Den falder på ingen måde i øjnene, men søger man under dårlig feedback på sælger inden for den sidste måned finder man 4 stk. og der imellem er min.

Men hvor er det dog usselt, at en sælger på den måde kan – og prøver – at købe sig til en god feedback.
På denne måde kan man jo ikke bruge feedbacken til noget som helst!

- tænk over det næste gang du ser på en sælgers feedback - den kan være købt!


Jeg har selvfølgelig anmeldt sagen til e-Bay, men jeg tror ikke at de gør noget, i så fald skulle jeg have ringet til dem og det gider jeg ikke.


mvh Infinity
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 15:20
Det er meget almindeligt - det vil du sandsynligvis opleve hver eneste gang du ikke giver 5-stjernet feedback.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 15:35
Vil mene du skulle havde kontaktet sælger først og klaget over produktet, så havde de højest sandsynligt sendt dig noget nyt med det samme, i stedet for at prøve at få dig til at ændre feedback. Det har aldrig været noget problem at få erstattet et produkt eller pengene tilbage for ting jeg har købt i Kina.
Til top
pjonassen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjonassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 15:41
Det er også brugt at have flere brugere. Når så den ene profil bliver for belastet skifter de over til den anden profil. Da procentsatsen er baseret på tid, vil den gamle profil virke bedre og bedre efter et års tid.

Der er et program som jeg ikke lige kan huske, hvor man kan indtaste brugerprofilen og så viser den revl og krat om brugeren uanset hvor lang tid der er gået og ligegyldigt hvor meget brugeren har forsøgt at gemme dårlig omtale.
LG 60PM970T
Marantz av8022a + mm7055
Marantz 7007
Focal Sib XL

Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Vil mene du skulle havde kontaktet sælger først og klaget over produktet, så havde de højest sandsynligt sendt dig noget nyt med det samme, i stedet for at prøve at få dig til at ændre feedback. Det har aldrig været noget problem at få erstattet et produkt eller pengene tilbage for ting jeg har købt i Kina.


Jeg har ikke tænkt mig at kontakte sælger. Jeg anser de 20,63 kr. som værende tabt, og det overlever jeg nok.

Men jeg synes det er sørgeligt - og åbenbart almindeligt - at sælger prøver at købe en bedre omtale.
mvh Infinity
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 16:17
Trist du har haft en dårlig oplevelse med en sælger på Ebay. Jeg har over 500 gennemførte handler, og det er minimalt hvad jeg har haft af dårlige oplevelser.
Det mest almindelige problem jeg har haft, er at få lov til at betale, fordi sælgere har sat et enkelt kryds forkert, men det er blevet klaret med en eller 2 mails.

Jeg har også købt masser af billigt stuf fra Kina, og mine erfaringer med de kinesiske sælgere er kun positive, så jeg har flere gange anbefalet Ebay og Kina. 

Jeg håber da at min held med brugen af Ebay fortsætter og at jeg ikke modtager noget ubrugeligt bras. Skulle det ske vil jeg klage til sælger og håbe der bliver rettet op på fejlen. Fuldstændig som jeg ville gøre i en dansk fysisk forretning.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

 
Men jeg synes det er sørgeligt - og åbenbart almindeligt - at sælger prøver at købe en bedre omtale.

Det er mere sørgeligt, og heldigvis ualmindeligt, at køber afgiver negativ feedback uden at give sælger mulighed for at afhjælpe fejlen eller refundere pengene.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 16:52
Jeg har også handlet meget på Ebay med stor succes. For ca. to år siden købte jeg et iPhone cover med sådan nogle små sten på. Det var fra UK, og det kostede så vidt jeg husker omkring 50,- (Det var til et barn).

Coveret kom og det var sådan set fint nok. Allerede da det kom var der faldet sten af, og de blev ved med at falde af en efter en. Jeg henvende mig til sælger der krævede at jeg skulle betale for at sende det retur til ham, da det kostede mere at sende end, hvad coveret kostede var det ikke noget jeg ønskede at betale. Jeg skrev at han kunne betale. Det ville han ikke, skrev så til ham at jeg ville give ham en dårlig anmeldelse, hvis han ikke returnerede pengene eller betalte retur portoen. 

Da han ikke svarede på det gav jeg ham en dårlig anmeldelse. Efter kort tid blev den fjernet, da idioten havde henvendt sig til ebay og sagt at jeg havde truet ham med dårlige anmeldelser. 
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 18:03
Kære Infinity.
Tak fordi at du ikke er en af de tosser som kan købes til atcgive god feedback på dårlige dimser.
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

 
Men jeg synes det er sørgeligt - og åbenbart almindeligt - at sælger prøver at købe en bedre omtale.

Det er mere sørgeligt, og heldigvis ualmindeligt, at køber afgiver negativ feedback uden at give sælger mulighed for at afhjælpe fejlen eller refundere pengene.
Ja, men retfærdiggøre det ene det andet, eller hvordan skal det forståes?
.....
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 18:18
Sælger får en enkelt dårlig feedback som hurtigt bliver flyttet langt ned i rækken, hvis sælger er en af dem som storsælger på Ebay. Sælger har nu mulighed for at svare på den dårlige feedback og så er den potte ude af verden. Køber har jo ikke indenfor rimelig tid givet han mulighed for at rette fejlen, hvilket kan ses når der trykkes på den dårlige feedback.

Nu kan sælger så rette sin feedback som han har givet kunden, der kan så stå at han er besværlig, og så vil andre måske ikke sælge til ham. Der er sælgere som forlanger Starstatus af købere og så glipper en god handel måske.

Havde køber reageret da han modtog varen, så kunne sælger havde rettet fejlen, men som jeg læser tråden har køber været et drys og ikke reageret før påmindelsen fra Ebay om manglende feedback. Ebay handler om tillid begge veje, ligesom her på Recordere.dk og hvis man sjusker med at give feedback hurtig, så er man i min verden et drys, som fortjener pil nedad.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:


Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

 
Men jeg synes det er sørgeligt - og åbenbart almindeligt - at sælger prøver at købe en bedre omtale.


Det er mere sørgeligt, og heldigvis ualmindeligt, at køber afgiver negativ feedback uden at give sælger mulighed for at afhjælpe fejlen eller refundere pengene.


Nej jeg har ikke noget behov for at kontakte sælger for at fortælle ham at det er noget sh*t han sælger. Det ved han selv. Og som skrevet, jeg fraskrev de ca. 20 kr. og hvis ikke det var fordi e-Bay kontaktede mig, så var der ikke sket mere i denne sag.

Når jeg skriver her er det ikke for at sætte focus på at nogen sælger noget sh*t. For det vil der være alle vegne.

Men jeg ønsker at sætte focus på at sælger tilbagemeldingerne ikke er en halv liter lunken pis værd.
De prøver fulkommen åbenlys at fuske med tilbagemeldingen. Og ville de have denne sag ud af verden kunne de have sendt mig 3 nye stik for ca. 2 uger siden da jeg lavede vurderingen.

Men at du synes det er mit problem at sælger sælger noget sh*t, det er da utroligt.
mvh Infinity
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu