recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sjov med sælger på e-Bay
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sjov med sælger på e-Bay

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:


Havde køber reageret da han modtog varen, så kunne sælger havde rettet fejlen, men som jeg læser tråden har køber været et drys og ikke reageret før påmindelsen fra Ebay om manglende feedback. Ebay handler om tillid begge veje, ligesom her på Recordere.dk og hvis man sjusker med at give feedback hurtig, så er man i min verden et drys, som fortjener pil nedad.


Du må undskylde, men jeg kan ikke se at det er mit problem at sælger, sælger noget sh*t. Det er jeg sikker på at han godt ved. Alene det at farven (den forgyldt farve forekommer ikke på mine stik) er anderledes end det billede han viser. Som skrevet har han rettet annoncen (faktisk to gange) siden jeg købte varen.

Er man et drys når man ikke måler, vejer, vurderer og giver tilbagemeldinger på alt. OK så er jeg et drys. Men jeg har andet at få min tid til at gå med.
mvh Infinity
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:


Havde køber reageret da han modtog varen, så kunne sælger havde rettet fejlen, men som jeg læser tråden har køber været et drys og ikke reageret før påmindelsen fra Ebay om manglende feedback. Ebay handler om tillid begge veje, ligesom her på Recordere.dk og hvis man sjusker med at give feedback hurtig, så er man i min verden et drys, som fortjener pil nedad.


Du må undskylde, men jeg kan ikke se at det er mit problem at sælger, sælger noget sh*t. Det er jeg sikker på at han godt ved. Alene det at farven (den forgyldt farve forekommer ikke på mine stik) er anderledes end det billede han viser. Som skrevet har han rettet annoncen (faktisk to gange) siden jeg købte varen.

Er man et drys når man ikke måler, vejer, vurderer og giver tilbagemeldinger på alt. OK så er jeg et drys. Men jeg har andet at få min tid til at gå med.

Sælger har over 40000 handler - heraf 195 vinkelstik. Jeg tvivler stærkt på at han sidder og kigger på hvert eneste vare inden han sender dem for næsten ingen penge til Danmark. Han har 52 dårlige feedbacks de seneste 12 mdr. og 3485 gode, måske du skulle have checket det inden du handlede !

Havde du som Ebay opfordrer til, når man afgiver en dårlig feedback, kontaktet sælger, så havde han haft en fair chance for at rette op på fejlen, men den mulighed ønskede du ikke at give sælger, så hellere slå med den store hammer og smide ham over i kategorien dårlig. Han forsøger så at rette op på din utilfredshed, men næ nej nu forsøger sælger at bestikke mig til at give god feedback, og så bliver der hurtigt udledt at feedback systemet ikke er 5 potter p.s værd. 
Jeg beklager men vi han kun din version af sagen og du har ikke gjort som Ebay opfordrer til, nemlig at skrive sammen, så derfor synes jeg du er et drys, som ikke fortjener opbakning i din sag.

Held og lykke med dine fremtidige internet handler.
Edit kiggede lige på din score på Ebay, du står for 9 handler!


Redigeret af Claus P - 06-April-2015 kl. 19:06
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 19:32
E-Bay har IKKE opfordret mig til at kontakte sælger!

Og du må da godt få hele korrespondancen:

(1)
Dear friend

Have a nice day. : ( I am sorry the worst feedback you give is a huge blow to our new store, and we give you 5 star feedback ,Oh God ,It's the worst news to us. I am very sad that you evaluate this effect is very bad for us, our product prices low, Wish you can give us a chance to help us change the feedback from negative to positive,from 3 star to 5 star.
We will refund all your money. Can you help us to change the badfeedback?
We need your support and recognition. After the service and quality, we will do better.
I am looking forward to having your early reply!

Best Regards
Your s sincerely

mit svar:

Dear flashplus,

You can send me 3 gold-plated ploughs, that have no resistance in the stick so the music can be heard equally In left and right channel.
Then I will change my badfeedback.

Og sælgers svar:
(2)
Dear friend,

Ok.we will send you the 3 gold-plated ploughs that you requred.
Can you change the bad feedback first?
We will send you a picture of your package after you change the bad feedback.
Is that ok?
If you agree,we will send you a link to change the bad feedback.
We are waiting for your early reply.

Best Regards,
Linda

mit svar:

Dear flashplus,

I will change the feedback when you have deliveret 3 GOOD plughs.

Sælgers svar:
(3)
Dear friend,

Ok.we will send you the 3 gold-plated ploughs that you requred.
Can you change the bad feedback first?
We will send you a picture of your package after you change the bad feedback.
Is that ok?
If you agree,we will send you a link to change the bad feedback.
We are waiting for your early reply.

Best Regards,
Linda

mit svar:

Dear flashplus,

I will change the feedback when you have deliveret 3 GOOD plughs and when I have tested them.
NOT BEFORE.

Sælgers svar:
(4)
Dear friend,

You know the shipping time will be long.
And the feedback just has 30days to change,if exceed the time will not be able to change feebback.
We will refund you all the money abaot GBP2.97.can you help us change the bad feedback?

Best Regards,
Linda

mit svar i dag:

Dear flashplus,

Delivery time is about 10-15 days, so ship your best ploughs today and we can get this thing out of this World.
I can/will not give you a good feedback for the ploughs you send me. 3 useless ploughs.


mvh Infinity
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 19:56
Når du påbegynder din afgivelse af feedback og vælger negativ, så popper der et billede op som spørger om du har kontaktet sælger. Det valgte du så at overse.

Jeg er helt med på at sælger efterfølgende har kontaktet dig, med et håb om at rette op på din dårlige oplevelse, det ændrer dog ikke på at du gav din negative feedback uden at give sælger en chance for rette op fejlen. Det er ret svært at gøre noget bedre, hvis man ikke får chancen. Den efterfølgende korrespondance er jeg som sådan ret ligeglad med. 

Du vil have 3 nye stik fair nok, men du vil først ændre din feedback, når du har testet. Jeg forstår så udmærket sælger, du har lige bevist at du er et drys som først afgiver feedback, når du bliver opfordret/mindet om det. Så hvordan kan sælger være sikker på at du kan overkomme/gider at ændre feedback'en når det skal ske indenfor 30 dage...
 
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 20:13
Jeg købte og forudbetalte varen (godtnok med PayPal som sikkerhed) og sælger svigtede. Jeg skal ikke udvise mere tillid til sælger. Sælger må tro på mig, når jeg lover at lave en ny feedback.

Når jeg går ind på e-Bay kan jeg ikke se at der er en tidsfrist for hvornår jeg kan ændre feedback'et.

Havde sælger afsendt de 3 stik umiddelbart efter første korrespondance, så havde jeg måske haft dem nu eller en af de kommende dage, og så havde sagen været ude af verden. Men sælger har her 2 uger senere ikke afsendt noget som helst. Sælger tilbyder at jeg kan lave min vurdering ud fra et billede. Nej den hopper jeg ikke på. Min tillid til sælger er ikke høj.

mvh Infinity
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 20:18
Selvfølgelig har sælger tillid til et drys (9 handler) som skal rykkes før han giver feedback - NOT
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Jeg købte og forudbetalte varen (godtnok med PayPal som sikkerhed) og sælger svigtede. Jeg skal ikke udvise mere tillid til sælger. Sælger må tro på mig, når jeg lover at lave en ny feedback.

Når jeg går ind på e-Bay kan jeg ikke se at der er en tidsfrist for hvornår jeg kan ændre feedback'et.

Havde sælger afsendt de 3 stik umiddelbart efter første korrespondance, så havde jeg måske haft dem nu eller en af de kommende dage, og så havde sagen været ude af verden. Men sælger har her 2 uger senere ikke afsendt noget som helst. Sælger tilbyder at jeg kan lave min vurdering ud fra et billede. Nej den hopper jeg ikke på. Min tillid til sælger er ikke høj.


Men er det ikke fordi at du ikke kan lave feedback om, hvis der går for lang tid? Det er vel det han skriver som begrundelse for at du skal lave feedback om først. 


Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 20:25
Det betyder jo tydeligvis meget for ham, og fint at det bare er 20 kr for dig - Men han forslår faktisk at give dig pengene tilbage eller sende nye, hvilket alt andet lige da er meget fornemt og en realt løsning på et problemet 

Har du et realistisk billede af hvad du kan få af kvalitet for 20 kr?


Redigeret af Male80 - 06-April-2015 kl. 20:26
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Male80 Male80 skrev:


Det betyder jo tydeligvis meget for ham, og fint at det bare er 20 kr for dig - Men han forslår faktisk at give dig pengene tilbage eller sende nye, hvilket alt andet lige da er meget fornemt og en realt løsning på et problemet 

Har du et realistisk billede af hvad du kan få af kvalitet for 20 kr?


Han vil give mig pengene tilbage på betingelse af at jeg skrive en god tilbagemelding på den dårlige vare jeg har fået. Det vil jeg ikke.

Han løfte om at sende nye stik, har han her 2 uger senere ikke opfyldt.

mvh Infinity
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 20:34
Jeg vil godt lige vende tilbage til at dette ikke handler om den enkelte forhandler.

Det her handler om at man ikke kan bruge tilbagemeldingerne til noget som helst for de kan være købt.
mvh Infinity
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 20:36
Siger en køber med 9 handler
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 20:55
Nu går du jo personligt efter mig, men det skal du da også have lov til, hvis du ønsker niveauet skal derned.

PS Har du husket at anmelde Recordere.dk på TrustPilot i dag, eller er du også et drys ?
mvh Infinity
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu