recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sjov med sælger på e-Bay
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sjov med sælger på e-Bay

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 21:14
Bare lige husk, at du starter med at hænge en sælger ud her på Recordere.dk Han har ikke en jordisk chance for at forsvare sig. Hvis det skulle være gået din næse forbi, så er det netop feedback systemet som gør Ebay troværdigt, og det vælger du så at nedgøre med kun 9 handler i ryggen.
Et feedbacksystem som du selv kun lige kunne overkomme at bruge efter at Ebay havde mindet dig om det. Derfor bliver jeg personlig. Dårlige sælgere overlever ikke ret længe på Ebay, men her er der tale om en med over 40000 handler som du mener har snydt dig på det skammeligste, og nej det er ikke beløbets størrelse det handler om, men havde det handlet om 1000 kr. Så havde du lynhurtigt kontaktet sælger og fundet en løsning, og så havde der aldrig været en sag.

Og nej jeg har ingen grund til at anmelde Recordere.dk på trustpilot. Sitet her henvender sig til folk som skriver/læser dansk, så de kan selv danne sig en mening om sitet.
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 21:16
Et drys er et godt gammelt udtryk. Havde helt glemt det er det blevet populært igen. Tror det hedder slagger eller ah kan ikke huske det i back to the future
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Bare lige husk, at du starter med at hænge en sælger ud her på Recordere.dk Han har ikke en jordisk chance for at forsvare sig. Hvis det skulle være gået din næse forbi, så er det netop feedback systemet som gør Ebay troværdigt, og det vælger du så at nedgøre med kun 9 handler i ryggen.
Et feedbacksystem som du selv kun lige kunne overkomme at bruge efter at Ebay havde mindet dig om det. Derfor bliver jeg personlig. Dårlige sælgere overlever ikke ret længe på Ebay, men her er der tale om en med over 40000 handler som du mener har snydt dig på det skammeligste, og nej det er ikke beløbets størrelse det handler om, men havde det handlet om 1000 kr. Så havde du lynhurtigt kontaktet sælger og fundet en løsning, og så havde der aldrig været en sag.

Og nej jeg har ingen grund til at anmelde Recordere.dk på trustpilot. Sitet her henvender sig til folk som skriver/læser dansk, så de kan selv danne sig en mening om sitet.


Kære Claus P, du har tilsyneladende ikke fattet hvad denne tråd går ud på.

Jeg har flere gange skrevet at dette handler om feedback systemet og ikke sælgeren. Men det fatter du ikke.
Heldigvis er der andre der har fattet det!

tipsen fortæller jo klart at det er sket før og vil ske igen.

pjonassen fortæller hvordan sælgere kan have flere profiler og dermed få bedre profiler.

Notfast bakker op omkring min moral, dejligt, tak.

Men først skriver du at vi kun har hørt min side af sagen, og da jeg så skriver hele korrespondancen skriver du

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Den efterfølgende korrespondance er jeg som sådan ret ligeglad med.


Jeg sidder og tænker på hvorfor spilder jeg min tid på dig ?

Du fatter jo ikke at det her handler om at en køber med 9 handler ønsker at vide om feedback systemet er så elendigt og plum råddent som jeg oplever har.
mvh Infinity
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 21:43
Claus P, tør du oplyse dit alias på e-Bay ? :-)
mvh Infinity
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 22:00
Tror du virkelig at en sælger med over 40000 handler ligger og skifter konto fordi der er kommet nogle negative feedbacks?
Det kan en hobbysælger måske finde på, men han vil så heller aldrig komme i nærheden af stjernestatus på Ebay.

Jeg har fattet hvad tråden handler. Du er utilfreds med feedback systemet og troede at det var ufejlbarligt. Det er det så ikke som du har opdaget. Det sker fejl som skyldes både sælgere og købere desværre.

Din korrespondance med sælger er fuldstændig værdiløs, for du har afgivet din feedback og ændrer du den ikke inden for 30 dage, så står den til troende. Som jeg tidligere har skrevet så ville der ikke være en sag, hvis du havde handlet for en tusse og det er det som det handler om. Du sætter Ebay's troværdig under mistanke fordi du har haft en dårlig dag og ikke har fået reageret i god tid.

Det er muligt du synes du spilder din tid, men så skulle du jo ikke have oprettet tråden.

Mit Ebay kundenavn er pocland57
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2015 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Når du påbegynder din afgivelse af feedback og vælger negativ, så popper der et billede op som spørger om du har kontaktet sælger. Det valgte du så at overse.
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Nu går du jo personligt efter mig, men det skal du da også have lov til, hvis du ønsker niveauet skal derned.

Hvem er det lige der sætter niveauet lavt?
Du vælger at gå uden om at skrive til sælgeren først, selvom eBay beder dig om det!
Og du vælger da vist også at overse Claus P's besked, så jeg quoter den lige for dig.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 10:00
e-Bay er ikke det første sted, jeg ville vælge at handle på. Man skal have god indsigt for at handle der.
Til top
Helmuth Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2008
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helmuth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 10:11
Fuld opbakning til Infinity herfra!

Forstår ikke hvorfor antallet af Infinity's eBay-handler skal forhindre ham i at kritisere en sælgers fremgangsmåde.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

 
Ja, men retfærdiggøre det ene det andet, eller hvordan skal det forståes?

Næ, hvad i alverden får dig til at tro det? Jeg påpeger bare, at man godt nok er et mærkeligt menneske, hvis man afgiver dårlig feedback UDEN at have givet sælger en chance for at afhjælpe problemet.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

Fuld opbakning til Infinity herfra!

Forstår ikke hvorfor antallet af Infinity's eBay-handler skal forhindre ham i at kritisere en sælgers fremgangsmåde.

Det skal det heller ikke.

Men når en køber mistænkeliggør hele Ebay og deres feedback, så bliver antallet af handler et parameter for hvor godt han kender systemet.

Infinity vælger at ignorere Ebay's opfordring om at tage kontakt til sælger inden han trykker på feedback-knappen. 

Tilmed gør han det først efter at Ebay har sendt en påmindelse om afgivelse af feedback. 

Det kunne tyde på at han ikke ser feedbackscores som vigtige. Det er de altså for 5 star sælgere.

Havde Infinity gjort som Ebay anbefaler, så havde han muligvis fået 3 stik som virkede eller sine penge retur. Det bliver aldrig opklaret.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 13:50
Når du anmelder på Ebay så anmelder du sælgeren og ikke varen.

Hvis sælger tilbyder dig pengene retur så er det sku da 5 stjerner lige der Hvad pokker har du tabt?
Og køber du fra ham eller en anden igen så ved du da at pengene tilbage er evt en mulighed. 

Har personligt købt noget fra England på Ebay som ikke levet op til forventningen, kontaktet sælger som fluks sendte en ny uden omkostninger for mig. Top service. Det er 5 stjerner værd.

Når du vælger at betale 20 kr for 3 vinkel stik så får du den kvalitet du betaler for. 
Det er selvfølgelig ikke godt nok hvis de ikke virker, men det er altså ikke det stjernerne skal gives for. Det er sælgers vilje til at hjælpe dig med at løse problemet.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

Fuld opbakning til Infinity herfra!

Forstår ikke hvorfor antallet af Infinity's eBay-handler skal forhindre ham i at kritisere en sælgers fremgangsmåde.


Tak!

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Jeg påpeger bare, at man godt nok er et mærkeligt menneske, hvis man afgiver dårlig feedback UDEN at have givet sælger en chance for at afhjælpe problemet.


Det er TOTALT under min værdighed at lave en reklamationssag for 20 kr. og da slet ikke når sælger bor i Kina.



Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:


Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

Fuld opbakning til Infinity herfra!

Forstår ikke hvorfor antallet af Infinity's eBay-handler skal forhindre ham i at kritisere en sælgers fremgangsmåde.


Det skal det heller ikke.

Men når en køber mistænkeliggør hele Ebay og deres feedback, så bliver antallet af handler et parameter for hvor godt han kender systemet.
<span style="line-height: 11.1999998092651px;">
</span>
<span style="line-height: 11.1999998092651px;">Infinity vælger at ignorere Ebay's opfordring om at tage kontakt til sælger inden han trykker på feedback-knappen. </span>
<span style="line-height: 11.1999998092651px;">
</span>
<span style="line-height: 11.1999998092651px;">Tilmed gør han det først efter at Ebay har sendt en påmindelse om afgivelse af feedback. </span>
<span style="line-height: 11.1999998092651px;">
</span>
<span style="line-height: 11.1999998092651px;">Det kunne tyde på at han ikke ser feedbackscores som vigtige. Det er de altså for 5 star sælgere.</span>
<span style="line-height: 11.1999998092651px;">
</span>
Havde Infinity gjort som Ebay anbefaler, så havde han muligvis fået 3 stik som virkede eller sine penge retur. Det bliver aldrig opklaret.


Ja, jeg sætter spørgsmålstegn ved om man kan bruge feedback systemet til noget som helst når sælger åbenlyst prøver at købe sig til bedre omtaler end deres varer fortjener. Ja, det gør jeg.

Feedback systemet er der for KØBERNES skyld, men vi kan ikke bruge det til noget som helst.

Jeg fastholder at jeg ikke har set eBay's opfordring til at kontakte sælger før jeg gav feedback. Og hvordan kan eBay vide at jeg vil give en dårlig feedback før jeg gav feedbacken?

Da jeg gav feedbacken blev jeg spurgt om 3 ting:

1) Var jeg tilfreds med varen ?

2) Havde jeg kontaktet sælger ? (Dette er ikke en opfordring, men et spørgsmål)

3) Hvordan var leveringstiden ?

Jeg gav en stjerne til sp. 1 og så fremkom der en boks, hvor jeg kunne uddybe det på 80 bogstaver. Igen ingen opfordring til noget som helst.

Jeg svarede Nej til sp. 2. - Ingen reaktion fra eBay's side.

Og jeg gav 5 stjerner til sp. 3, leveringstiden, der var ca. 10-12 dage, hvilket er fint fra Kina.

I dag har jeg så modtaget en ny mail fra sælger og ligesom for snart 3 uger siden - vil de give mig mine penge tilbage, hvis jeg vil give en positiv feedback på de ubrugelige stik jeg modtog. Det vil jeg ikke.

Min moral er ikke til salg for 20 kr.

Jeg har faktisk ikke tænkt mig at svare på mailen. Jeg har klart og tydeligt fortalt sælger at jeg vil give dem en positiv feedback, når jeg har modtaget og afprøvet 3 nye forgyldte og fundet stikkene i orden.
mvh Infinity
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu