recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sjov med sælger på e-Bay
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sjov med sælger på e-Bay

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 07:13
Jeg går ud fra, at du benytter dig af ironi, fordi du er løbet tør for mere substantielle betragtninger.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 08:23
Nej der er ikke noget ironi i det indlæg.

I kalder det en 5 stjernet sælger, fordi han annoncerer en vare, men sender en anden ringere vare.

Jeg kalder det 5 stjernet røvrenderi.

I kalder det 5 en stjernet sælger, når han ændre sin annonce efter salget og før leveringen har fundet sted.

Jeg kalder det 5 stjernet røvrenderi.

I kalder det en 5 stjernet sælger, fordi han tilbyder at rette sin fejl.

Jeg kalder det en 5 stjernet nar, fordi han ikke gør det.

Men igen, igen, IGEN, tråden handler ikke om sælgeren men feedback systemet. Og ja den måde jeg oplever det på, så kan man ikke bruge det til en skid.
Men I synes det er fremragende at køber skal have besvær ud af den 5 stjernede sælgers røvrenderi…..

Ja sådan er vi så forskellige.
mvh Infinity
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 08:36
Havde du kontaktet sælger først, havde du enten modtaget nye stik eller pengene tilbage, og ingen var blevet sure.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 08:48
Feedback-systemet er meget "flosset" lige så vel som TrustPilot osv - lige så snart noget bliver bedømt med en "karakter", vil der være personer som vil forsøge at snyde sig til en bedre karakter - de findes i skolen og på et tidspunkt kommer de også ud i firmaerne og så snyder de bare i større skala...

Man kan dog altid filtrere på negative bedømmelser og så vurdere sælgeren ud fra disse inden man handler.

Jeg vil gætte på at 20-25% af de stumper jeg bestiller på eBay aldrig dukker op og sælgere kan have alle mulige krumspring for at undgå at annullere handlen - sig *aldrig* ja tak til at få sendt varen igen - så ryger du sandsynligvis over den deadline der er for at klage og så kan du ikke få penge tilbage og får måske heller ikke en erstatningsvare.
Vær også opmærksom på de krav sælger lister i annoncen vedr. defekte varer, returvarer osv - nogle gange er det et krav at sende varen tilbage for at få tilsendt en ny - og hvis du skal give 500kr for at sende en 50krs vare tilbage er der ikke meget fidus i det...

Sælgere vil også gøre rigtigt meget for at få slettet en dårlig bedømmelse - uanset om den er fortjent eller ej - simpelthen fordi der slås hårdt ned på dårlige sælgere fra eBays side - så de vil prøve at købe din vurdering på alle tænkelige måder - gør noget du kan stå inde for om som du synes er fair - også hvis du var i sælgers sko - lad tvivlen komme dem til gode.

Jeg har mistet en del penge på eBay, da jeg ikke altid har fået overholdt deres deadlines for klager, men har også gjort rigtigt mange gode handler med småstumper - der typisk koster 2-10 gange så meget i Danmark som i Kina...

Redigeret af tipsen - 08-April-2015 kl. 08:48
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Nej der er ikke noget ironi i det indlæg.
I kalder det en 5 stjernet sælger, fordi han annoncerer en vare, men sender en anden ringere vare.

Jeg kalder det 5 stjernet røvrenderi.

I kalder det 5 en stjernet sælger, når han ændre sin annonce efter salget og før leveringen har fundet sted.

Jeg kalder det 5 stjernet røvrenderi.

I kalder det en 5 stjernet sælger, fordi han tilbyder at rette sin fejl.

Jeg kalder det en 5 stjernet nar, fordi han ikke gør det.

Men igen, igen, IGEN, tråden handler ikke om sælgeren men feedback systemet. Og ja den måde jeg oplever det på, så kan man ikke bruge det til en skid.
Men I synes det er fremragende at køber skal have besvær ud af den 5 stjernede sælgers røvrenderi…..

Ja sådan er vi så forskellige.
Så fik du endnu engang udstillet din manglende videnom Ebay Clap

Det er ikke brugerne på Recordere.dk som udnævner din sælger til 5 stjernet sælger. Det er alene hans tidligere kunder. Et lille hint, kig på de stjerne og tal som står udfor sælgers navn.

Hvad havde du engenlig regnet med at modtage? du har betalt under $3 for 3 stik sendt til Danmark. Alene portoen æder vel de 80% af beløbet, og så er der 20% til materialer, så selvfølgelig har du fået noget ubrugeligt skrammel. Man får hvad man betaler for Wink

Du påstår så at han har ændret i annoncen efter du har betalt og inden du havde modtaget varen. Ville det så ikke havde været mest fornuftigt at hæve handlen, når du allerede der vidste at du ikke ville modtage det du havde bestilt.
 


Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 08:58
Hmm ved ikke om det er fordi folk går lidt skævt af hinanden her eller om det er fordi der virkelig er nogle der går efter manden istedet for bolden.
Jeg beklager hvis du føler at jeg har trådt på dig. Det var ikke min hensigt. Ønsket blot informere omkring hvordan systemet hænger sammen.

Jeg er da helt enig med dig i at sælgeren er utroværdig og afgjort det er sku da for dårligt at han ikke sælger den vare som du forventer at modtage.
Jeg ville personligt heller aldrig havde kontaktet sælger for sølle 20 kr. og når påmindelsen fra eBay om at afgive anmelde kom ville jeg sikkert også havde gjort som dig og givet ham 5 stjerner for levering mm. men 1-2 for varen kontra beskrivelse. Når sælgeren sender stik i et helt andet design så ved han jo godt at det ikke er det samme. Sælgeren burde havde taget kontakt til dig inden han sendte dem og forhørt sig om du stadigvæk havde interesse, så jeg kan heller ikke se at du burde havde taget kontakt til sælgeren inden du afgav din karekter.

MEN jeg mener ikke at karekteren er ubrugelig fordi godt nok fik du noget andet end du bestilte, men du blev jo også tilbudt pengene tilbage. (uden at sende varen retur) Man kan jo godt knytte en kommentar til din positive karekter så du kunne jo skrive at, den er ændret til 5 efter du fik pengene tilbage da varen var defekt ved ankomst. Eller noget i den stil.

Lunddal du kan umuligt vide om dette havde været udfaldet. Det er et realistisk bud, men du kan ikke vide det med sikkerhed.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Lunddal du kan umuligt vide om dette havde været udfaldet. Det er et realistisk bud, men du kan ikke vide det med sikkerhed.


Nej, det kan jeg selvfølgelig ikke vide med sikkerhed, og jeg burde have formuleret det anderledes.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:


Så fik du endnu engang udstillet din manglende videnom Ebay Clap

Jeg er, som du selv har set ny på eBay.

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:


Det er <u style="font-weight: bold; font-style: italic;">ikke brugerne på Recordere.dk som udnævner din sælger til 5 stjernet sælger. Det er alene hans tidligere kunder. Et lille hint, kig på de stjerne og tal som står udfor sælgers navn.



Her referer jeg til kenneth85' kommentar
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Hvis sælger tilbyder dig pengene retur så er det sku da 5 stjerner lige der

kenneth85 mener altså at det er uden betydning at sælger levere en anden vare end annonceret og det er også uden betydning at sælger ikke holder sit løfte om tilbagebetaling/ny vare. Det eneste der har betydning for kennet85 er at sælger har tilbudt pengene retur. Så er det en 5 stjernet sælger. :-)

- Jeg slår mig på lårene af grin.


Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Hvad havde du engenlig regnet med at modtage? du har betalt under $3 for 3 stik sendt til Danmark. Alene portoen æder vel de 80% af beløbet, og så er der 20% til materialer, så selvfølgelig har du fået noget ubrugeligt skrammel. Man får hvad man betaler for Wink

Du påstår så at han har ændret i annoncen efter du har betalt og inden du havde modtaget varen. Ville det så ikke havde været mest fornuftigt at hæve handlen, når du allerede der vidste at du ikke ville modtage det du havde bestilt.
 




Jeg havde regnet med at modtage den vare jeg havde bestilt. Er det så svært at forstå?

Jeg opdager først at sælger har ændret annoncen efter at jeg har modtaget varen og tænker, - det var da ikke forsølvede stik jeg bestilte, men forgyldte.
Så kikker jeg i annoncen og ser at der nu står at de sender stik med og uden forgyldning ud tilfældigt. Og at mikrofon forbindelsen ikke virker.
Jeg trak så tre nitter. Hvis bare én af dem havde været i orden, havde jeg været tilfreds. Jeg skal faktisk kun bruge et, men købte 3 for at være sikker på at få et godt stik. Der tog jeg fejl.
mvh Infinity
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Havde du kontaktet sælger først, havde du enten modtaget nye stik eller pengene tilbage, og ingen var blevet sure.

Som nævnt før er det TOTALT under min værdighed at lave en reklamationssag for 20 kr. Du kan kalde mig højrøvet eller hvad som helst. Jeg går ikke ind i en butik og sige "denne vare til 20 kr duer ikke". No way!

Og så passer det jo ikke hvad du skriver; Jeg blev sur da jeg modtog varen.
mvh Infinity
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:


Så fik du endnu engang udstillet din manglende videnom Ebay Clap

Jeg er, som du selv har set ny på eBay.

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:


Det er <u style="font-weight: bold; font-style: italic;">ikke brugerne på Recordere.dk som udnævner din sælger til 5 stjernet sælger. Det er alene hans tidligere kunder. Et lille hint, kig på de stjerne og tal som står udfor sælgers navn.



Her referer jeg til kenneth85' kommentar
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Hvis sælger tilbyder dig pengene retur så er det sku da 5 stjerner lige der

kenneth85 mener altså at det er uden betydning at sælger levere en anden vare end annonceret og det er også uden betydning at sælger ikke holder sit løfte om tilbagebetaling/ny vare. Det eneste der har betydning for kennet85 er at sælger har tilbudt pengene retur. Så er det en 5 stjernet sælger. :-)

- Jeg slår mig på lårene af grin.


Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Hvad havde du engenlig regnet med at modtage? du har betalt under $3 for 3 stik sendt til Danmark. Alene portoen æder vel de 80% af beløbet, og så er der 20% til materialer, så selvfølgelig har du fået noget ubrugeligt skrammel. Man får hvad man betaler for Wink

Du påstår så at han har ændret i annoncen efter du har betalt og inden du havde modtaget varen. Ville det så ikke havde været mest fornuftigt at hæve handlen, når du allerede der vidste at du ikke ville modtage det du havde bestilt.
 




Jeg havde regnet med at modtage den vare jeg havde bestilt. Er det så svært at forstå?

Jeg opdager først at sælger har ændret annoncen efter at jeg har modtaget varen og tænker, - det var da ikke forsølvede stik jeg bestilte, men forgyldte.
Så kikker jeg i annoncen og ser at der nu står at de sender stik med og uden forgyldning ud tilfældigt. Og at mikrofon forbindelsen ikke virker.
Jeg trak så tre nitter. Hvis bare én af dem havde været i orden, havde jeg været tilfreds. Jeg skal faktisk kun bruge et, men købte 3 for at være sikker på at få et godt stik. Der tog jeg fejl.

Det er jo næsten kongeligt at du omtaler kenneth85 som I i din lange opremsning af 5 star argumenter mod Ebay. Flot Niveau.

Det kunne da godt ligne en indrømmelse Clap Du købte 3 stik i håbet om at 1 virkede. Ja du har købt og fået noget billigt skrammel. Det gør dog stadig ikke Ebay's feedback system til noget utroværdigt, som du så stædigt har holdt fast i at tråden handler om.

Måske skulle du have sat dig lidt ind i hvad Ebay er, og have undersøgt de negative feedbacks som ligger hos din sælger. Så havde du nok ikke shoppet der, og slet ikke med dine høje forventninger til hvad man får for under 7 kr. inkl. porto til DK.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Havde du kontaktet sælger først, havde du enten modtaget nye stik eller pengene tilbage, og ingen var blevet sure.

Som nævnt før er det TOTALT under min værdighed at lave en reklamationssag for 20 kr. Du kan kalde mig højrøvet eller hvad som helst.


Jeg ved ikke, hvad man skal kalde dig, men kæden hopper nok af for mange, når du skriver at det er under din værdighed at smide sælger en mail, men derimod gerne bruger en masse krudt i en tråd her om emnet.
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 14:14
Smile

Redigeret af Japer - 26-Oktober-2016 kl. 11:52
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu