recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Sjove" farver på projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Sjove" farver på projektor

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
pr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Rimmer Rimmer skrev:

Lille update:

Jeg har i weekenden downloadet service manualen til projektoren, skilt den ad, renset lcd-panelerne, de 9(!) filtre, objektiv mv. med trykluft og derefter vatpinde med isopropylalkohol - og problemet er væk...!

Det hele er samlet igen, og billedet står som *næsten* nyt. Eneste ting er nu, at det polariserende filter til blå, ser ud til at have lidt varmeskade. Jeg vil se, om ikke jeg kan komme efter at købe et nyt filter.

Jeg poster billeder af resultatet, når jeg får lejlighed til det.

Hej Rimmer

Jeg skal igennem samme tur med min Z3000, og jeg har også downloadet servicemanualen og kigget den igennem.

Jeg vil blot spørge, hvor meget du har haft den skilt ad ?

Kan filtrene renses mens de sidder på deres plads, så justering ikke ændres - eller har du haft dem helt ude af holderne ?

Du har brugt trykluft - er det på dåse eller fra kompressor ?

Brugte du almindelige vatpinde, eller findes der specielle til formålet ?

Mange hilsener
pr
Til top
Rimmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rimmer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 14:31
Hej PR.

Jeg har skilt projektoren saa meget ad, at jeg kunne komme til filtrene. Og ja, jeg har haft dem ude af holderne.

Hvis du kigger paa, hvordan filtrene er sat ned i en plastik-slids og holdt sammen med en enkelt skrue (saa vidt jeg husker) kan du nok se, at det ikke er fin-justering de lider af.

Efter af have mine filtre ude, og efter at have *skiftet* indmaden paa den ene kanal hvor det blaa filter var helt varmeskadet, er der ikke noget at se paa billedet.

Naar jeg har min anamorfiske linse i drift, sker der en mindre farveseperation ude i ekstremerne (helt ude i siderne) men det kan ikke undgaaes uanset med min type projektor, er jeg bange for.

Jeg brugte i oevrigt almindelige vatpinde med plastik-pind, da de er mere fleksible, og derfor mindre tilboejelige til at skade filtre og prismer.

Trykluften kom fra en daase fra T. Hansen.

Det tager lidt tid, men er ellers helt ufarligt.

God fornoejelse!
JVC D-ILA X70 / Prismasonic C100R / 112" 2.40:1
Pio HLD-X9 / Sony MSC-4000 / Pio CLD-925D / Pio LX60D / Meridian 519
Philips BDP-9500
Toshiba HD-EX1
Popcorn A300
DVDO Edge
Pio LX-81 / KEF 5005.1 i 7.2
Til top
pr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 14:49
Hej Rimmer.

Tak for god info.

Jeg vil skaffe de fornødne hjælpemidler og forsøge mig med opgaven . . .

Mange hilsener
pr
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu