recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal afspilleren renses?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkal afspilleren renses?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
smasher Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Januar-2006
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Emne: Skal afspilleren renses?
    Sendt: 21-Januar-2006 kl. 19:43

Hej!
Jeg er indehaver af et Sony DAV sr2 homecinema system som jeg er godt tilfreds med. Det viser sig dog at afspilleren har et underligt problem med afspilning af visse dvd'er. Jeg har nemlig nu oplevet 2 gange at den "hakker" på spritnye DVD'er. Senest på disney filmen Aladdin som jeg lige har købt. Ét bestemt sted kan den ikke læse dvd'en og hakker ca. 15 sekunder og så kører den fint videre. Men selvom jeg tager DVD filmen ud og prøver igen osv. så er den gal hver gang jeg forsøger at afspille - samme sted præcist. Så prøvede jeg lige at sætte filmen på min billige Denver dvd afspiller i soveværelset og derinde virker den fint!?! Den anden DVD film jeg har prøvet det på, fik jeg byttet - og så virkede den også fint i afspilleren (selvom det viste sig at den virkede fint på en DVD afspiller nede i foretningen).. Men hvad er problemet mon, er det Sony afspilleren som er lidt for fintfølende siden den fint kan afspilles i den billige Denver afspiller eller skal Sony afspilleren renses, og kan man i så fald få en "rense" DVD skive??

Til top
smasher Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2006 kl. 12:36
Please help...
Til top
smasher Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2006 kl. 17:22
Hmm.. er der virkelig slet ingen som har et bud her?? Kommentar??
Til top
Lotte1966 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Januar-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2006 kl. 17:35

Jammen Smasher så må du jo prøve at rense den ? Jeg har samme problem med mit Jamo sæt  og overvejer at prøve at rense den.

min Mor havde samme problem ,og det hjalp at rense den.

Mit problem er med nye "orginale" DVD.. den der er brændte virker aldtid 100 %

Til top
henrikkrebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-September-2005
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2006 kl. 17:42

... og jeg har haft et problem med hjemmebrændte dvd'er - virkede næsten i een lavpris-afspiller, hakkede næsten altid i en anden lavpris-afspiller.

Det hjalp at skifte til et andet mærke blanke skiver eller endog at skifte til en anden sending af samme mærke.

Men altså, der *er* forskel på hvor følsomme overfor 'småfejl' de enkelte maskiner er.

Til top
smasher Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2006 kl. 18:34
Hmm.. Men findes der en "renseDVD" skive man kan indsætte - eller skal man skille maskinen ad??
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2006 kl. 18:56

En rense CD kan købes hos din forhandler.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
smasher Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2006 kl. 12:01
Hm.!! nu har jeg fået ombyttet aladdin DVD'en og tilmed prøvet at rense afspilleren med en rense cd! Alligevel hakker afspilleren præcis det samme sted igen!  det var dog umådeligt iriterende...
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2006 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af smasher smasher skrev:

Hm.!! nu har jeg fået ombyttet aladdin DVD'en og tilmed prøvet at rense afspilleren med en rense cd! Alligevel hakker afspilleren præcis det samme sted igen!  det var dog umådeligt iriterende...

Nogle hele serier af en DVD kan være produceret på en måde så det giver problemer på nogle afspillere.

Jeg har endda hørt om et tilfælde hvor filmen blev byttet flere gange ved forhandleren, uden at det hjalp.

Til sidst fik vedkommende pengene retur, og gik et andet sted hen og købte den, og nu virkede den.
Muligvis fordi det var fra en anden oplag eller lignende.

Det er ikke altid logisk hvad der kan være galt.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu