recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal alt klares via nettet i fremtiden?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkal alt klares via nettet i fremtiden?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Som den forrige debat du startede, så laver du igen den fejl at se på en mulig fremtid inden for et produkt/produkter og finder et problem når du prøver at se produktet med nutidens briller.

Du skal nok få rig mulighed for at få dine kommende enheder på internettet - den del udvikler sig også

Mener med direkte opkobling via tv-stikket,
som med YouSees dekodere,
som lader vente på sig?
- I såfald kræver det vist en større kapacitet ved nævnte stikboks - tror ikke lige min antenneforening vil betale en sådan udbygning

Nej, jeg ved ikke engang hvad du mener med "direkte opkobling via tv-stikket".

Jeg mener såmænd at du har det med at kigge på din situation i dag når du vurderer et fremtidigt produkt.

Netadgang som krav for opdatering af et produkt kommer ikke før langt størstedelen af mulige kunder har netadgang, og netadgang behøver langt fra at være noget med kabler.

Da du for lang tid siden hørte om at der en dag i fremtiden ville komme små bærbare telefoner, som man kunne tage med sig rundt, undrede du dig så over hvordan man skulle kunne slæbe rundt på flere kilometer telefonledning?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 15:38

WiFi = trådløst.

Pris og udbygning på sådan en løsning?

I en debat om fremtidens produkter kan du ikke bruge dagens priser til ret meget, men trådløse bridges kan købes for nogle hundrede kroner.

I dag er det jo også muligt at have en trådløs router fra sin internetudbyder, og så kræver det intet ekstra at få f.eks. en PS3 på nettet, så den kan opdateres (den kan dog også opdateres via CD m.m.).

Redigeret af lunddal - 17-Oktober-2008 kl. 15:39
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 15:42

WiFi = trådløst.

Pris og udbygning på sådan en løsning?

Det kan vel gøres for 300kr.

Jeg har selv følgende løsning i min lejlighed.

Telefon linje -> ADSL modem -> WIFI Router

Wifi Routeren har 4 fysiske internet opkoblinger, dvs jeg kan tilslutte 4 PC, Playstations osv.
Derudover har den en trådløs forbindelse, dvs jeg kan koble min PS3, mobiltlf og ATV.

Alle bokse enten om de er trådløse eller koblet via de 4 fysiske stik har adgang til internettet, samt de kan snakke sammen på det interne net.
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 15:46
lunddal:
Når jeg køber ting i dag, så køber jeg jo ikke bare ting, som lette at bruge i dag, men også på en overkommelig måde i hjemmet i fremtiden

Og det med netadgang som trådløst, skal altså være nemt.
- Det har nok lange udsigter før jeg kaster mig i lag med større netudbygning, før fremtiden byder på en mere enkel måde, end hvad har prøvet med to pc´er.

Dit eksempel med bærbare telefoner,
er lidt langt ude
- vi behøver ikke gøre debatten til en underbegavet uvidenhed.

Mobiltelefonen er for mig en ekstra ting jeg benytter
- den vil ALDRIG kunne afløse det langt bedre stabile lydniveau på fastnettelefonen.
- Det ved de hørehæmmede alt om!

Redigeret af T-teknik - 17-Oktober-2008 kl. 15:48
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 15:51
Hvad er det for nogle produkter du synes er svære at opgradere ?

Selvfølgeligt kan det være bøvlet at få 2 PC'er på nettet, især hvis vi snakker windows maskiner.

Men der findes en række virkeligt brugervenlige produkter på markedet, som er utroligt lette at konfigure selv for ikke IT personer.

Jeg vil tro at de letteste trådløse produkter bliver lavet af Apple og Linksys.
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 15:53
Jeg har i øjeblikket en MOTOROLA SBV5120 SURFboard Cable Modem fra Dansk Kabel TV til internettet.
- Den har indtil nu haft besvær med andre tilkoblinger til netttet, som jeg har prøvet af.
Hvilke kan jeg desværre ikke nævne - de er røget ud for længst - bl.a. grund på af problemer med Dansk Kabel TV.    

Redigeret af T-teknik - 17-Oktober-2008 kl. 15:53
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 15:55

Jeg har i øjeblikket en MOTOROLA SBV5120 SURFboard Cable Modem fra Dansk Kabel TV til internettet.
- Den har indtil nu haft besvær med andre tilkoblinger til netttet, som jeg har prøvet af.
Hvilke kan jeg desværre ikke nævne - de er røget ud for længst - bl.a. grund på af problemer med Dansk Kabel TV.    
Nu kender jeg ikke helt den udbyder du har, men jeg vil tro at du bare skal koble en WIFI router på din Motorola Cable Modem.
Derefter kan du koble din PC til wifi routeren enten via kabel eller WIFI
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad er det for nogle produkter du synes er svære at opgradere ?Selvfølgeligt kan det være bøvlet at få 2 PC'er på nettet, især hvis vi snakker windows maskiner.Men der findes en række virkeligt brugervenlige produkter på markedet, som er utroligt lette at konfigure selv for ikke IT personer.Jeg vil tro at de letteste trådløse produkter bliver lavet af Apple og Linksys.

Ok - men kender du problemet med to forskellige styresystemer som XP og Vista - en på hver pc - skal deles om netforbindelse?

Vista er styresystemet på min nuværende pc til internettet - den anden med XP er på min ældre pc.

Redigeret af T-teknik - 17-Oktober-2008 kl. 16:02
Til top
broeman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 16:06
Jeg har haft trådløs router i adskillige år samt de gamle routere førhen. Netværk har jo heldigvis haft standarder siden 80erne, som stadigvæk følges.

Telefon-stik/F-connector -> ADSL/Kabel-modem -> Router (i stedet for din første PC) -> Fire fysiske udgange (kan suppleres med flere routers eller switches til central styring) + 256 trådløse "udgange".

Routeren kan også lukke for alle unødvendige porte (øget sikkerhed) samt du kan åbne nødvendige udgående porte (hvis du f.eks. kører servere). Mange af dem kan bruges uden opsætninger, men du skal dog vælge et kodeord til dit trådløse netværk.
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 16:09

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad er det for nogle produkter du synes er svære at opgradere ?Selvfølgeligt kan det være bøvlet at få 2 PC'er på nettet, især hvis vi snakker windows maskiner.Men der findes en række virkeligt brugervenlige produkter på markedet, som er utroligt lette at konfigure selv for ikke IT personer.Jeg vil tro at de letteste trådløse produkter bliver lavet af Apple og Linksys.

Ok - men kender du problemet med to forskellige styresystemer som XP og Vista - en på hver pc - skal deles om netforbindelse?

Vista er styresystemet på min nuværende pc til internettet - den anden med XP er på min ældre pc.
DEt er faktisk simpelt nok selvom det er Vista.

Din Wifi Router sætter du til at bruge DHCP(Automatisk uddeling af Ip-adresse).
Den vil så automatisk give en ip-adr til din Vista og XP maskine. De vil begge være på nettet.

Skal du derimod kunne flytte filer mellem maskinerne, så kræver det en del konfiguration på begge maskiner. Her må du spørge en anden, da jeg selv har opgivet at få det til at fungere.

Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 16:18
Hæng mig ikke op på det,
men det var faktisk noget med ip og andre forvirringer på Dansk Kabel TVs net som skabte problemer.

Trods kommunikationsproblemer med DKTV,
frarådede de at have flere netforbindelser via deres net.
- Dansk Kabel TV nævnte på et tidspunkt noget med en ekstra abonnementsforbindelse, som kunne afhjælpe det.

Så mit eksempel med DKTV er bare et billed på de øvrige teknologiske ting, som kan blive en del af nettet - og dermed også et problem

Redigeret af T-teknik - 17-Oktober-2008 kl. 16:22
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 16:22
jamen du har kun en netforbindelse når du benytter en WIFI router.

Routeren har en forbindelse op imod DKTV, samt en masse interne forbindelse mellem dine PC'er + dimser. 
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu