recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal bruge hjælp til en htpc :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal bruge hjælp til en htpc :)

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 11:05
Desuden kan PS3'en ikke afspille mkv-filer. Det er heller ikke det lækreste brugerinterface den har, og der er ikke mulighed for at hente covers, film-info osv. Jeg er selv gået fra at bruge PS3 som medieafspiller til at bruge en htpc med xbmc. Det er bare så meget bedre i min verden. Xbmc er ikke perfekt, og har nogle mangler som PS3'en ikke har, men alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds...
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Sebbe89 Sebbe89 skrev:

Ja men gider ikke have min computer + en larmen ps3 til at stå og køre :) Derfor tænkte jeg over en lille computer, man bare kan tænde og smide en film op på skærmen med :) 

hvorfor så ikke købe en lille bærbar med HDMI udgang på?  det kræver jo ikke alverden, at afspille en 1080p DTS-HD film ...

Til top
Sebbe89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Maj-2012
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sebbe89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 11:17
Ps3'en klare da fint mkv filer :) 

Kan xbmc klare mkv filer med 5.1 lyd ? :)
Til top
Sebbe89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sebbe89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 11:18
Fordi en lille billig bærbar koster det samme som en htpc :) og der ikke optisk stik i bærbar mig bekendt :) Så ja leder efter en htpc, slet ikke nogle der kan hjælpe herinde eller hvordan ?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Jeg er enig....Alt det der XBMC det er mere lort end lagkage. Folk blabrer op om at det er det fedeste medicenter...Men to sum up....Der er ingen TV der er ingen Bluray... Du skal transcode alt til "et venligt" format og du skal bruge forskelige UI'er, dvs forskellige programmer...Der er end ikke forsøgt integration

Det er ufuldstændigt og har IKKE en skid med et Media Center at gøre.

Enhver abekat kan bygge en computer der kan afspille en downloaded fil....

Så et mediecenter i din verden er hvad?  hvad er det du henviser til "Abekatten" (hvor er du egentlig nedladende) kan bygge da?   Windows Mediecenter?  ja de kan tv, billeder, musik og film ... men hvordan vil du håndterer DVB-C i WMC ?  orginale Bluerays kører heller ikke på WMC...

i DET øjeblik du vil nogle af de ting skal du på nogle andre løsninger ... og de kan som regel HELLER ikke TV ... (specielt DVB-C) og hvis de kan er det eksperimentelt og kører rigtig dårligt.

XBMC til "Film, Musik og billeder" af enhver art
DVBViewer til TV (DVB-C Specielt)
ArcSoft Totalmedia til Blueray (3D)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 11:27

Fordi en lille billig bærbar koster det samme som en htpc :) og der ikke optisk stik i bærbar mig bekendt :) Så ja leder efter en htpc, slet ikke nogle der kan hjælpe herinde eller hvordan ?

hvis du har HDMI skal du ikke bruge optisk ... med mindre det er et krav ift. din reciever

Ja ... den kører det meste ... på nær orginale bluerays.
den bruger heller ikke "audio codecs" ...

Jeg har følgende formater min XBMC bruger:
AVHCD, ISO, MPG, IMG, MKV (der er mange underliggende MKV formater), MPEG2-TS, WMV, MP4,

Redigeret af Juleulven - 05-Maj-2012 kl. 11:30
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 11:34
Kort fortalt:
Motherboard m/HDMI
4GB Ram
128GB SSD'er
Logitech Dinovo Mini
Silverstone GD05 Kabinet
500w PSU (jeg tror ikke den trækker meget mere end 100w)
Fan Bracket (Silverstone)
2 x Terratec H7 (den ene har CI modul) (de burde have været interne men mangler plads)
Blueray brænder (spild, skulle bare have taget en læser)

Kastet en W7 på maskinen
Installeret DVBViewer, Totalmedia (blueray/3d), XBMC.
forbundet til Dennon Reciever m/HDMI

Tilsluttet 1gbps netværk og henter film fra min stationære (ville gerne have en NASa men har ikke lige pengene til det endnu).

Til top
Sebbe89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sebbe89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 11:35
skal bruge optical stik :)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 11:44

skal bruge optical stik :)

det er så kun lyden ... og den overfører jo "kun" DTS max ... (eller er det dolby digital?)
hvordan forbinder du billede?
Til top
Sebbe89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sebbe89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 12:06
Jeg vil forbinde billede via hdmi, og lyden til reciever med optisk stik eller er det forkert og gøre ? :)
Til top
Sebbe89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sebbe89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 12:07
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 12:16

Hvornår er PS3 begyndt at kunne klare mkv-filer? Da jeg stoppede med at bruge min ps3 for ca. et års tid siden var det ikke noget den kunne. Er det noget der er kommet med en firmware opdatering?
Og hvis du mener med brug af PS3 media server, så mener jeg ikke det tæller, for så skal man jo stadig have en pc stående som så faktisk står for transcoding on the fly...

Ja, kan den sagtens. Både DD og DTS, det eneste den ikke kan klare er HD lydformaterne. Det er dog noget der, så vidt jeg ved, skulle komme i løbet af i år...

Og så giver jeg dig ret i at man lige så godt kan bruge en htpc frem for en bærbar...

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu