|
Skal bruge hjælp til en htpc :) |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | ||
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Desuden kan PS3'en ikke afspille mkv-filer. Det er heller ikke det lækreste brugerinterface den har, og der er ikke mulighed for at hente covers, film-info osv. Jeg er selv gået fra at bruge PS3 som medieafspiller til at bruge en htpc med xbmc. Det er bare så meget bedre i min verden. Xbmc er ikke perfekt, og har nogle mangler som PS3'en ikke har, men alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds...
|
||
![]() |
||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
|
hvorfor så ikke købe en lille bærbar med HDMI udgang på? det kræver jo ikke alverden, at afspille en 1080p DTS-HD film ... |
||
![]() |
||
Sebbe89 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Maj-2012 Status: Offline Point: 35 |
|
Ps3'en klare da fint mkv filer :)
Kan xbmc klare mkv filer med 5.1 lyd ? :) |
||
![]() |
||
Sebbe89 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Maj-2012 Status: Offline Point: 35 |
|
Fordi en lille billig bærbar koster det samme som en htpc :) og der ikke optisk stik i bærbar mig bekendt :) Så ja leder efter en htpc, slet ikke nogle der kan hjælpe herinde eller hvordan ?
|
||
![]() |
||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
|
Så et mediecenter i din verden er hvad? hvad er det du henviser til "Abekatten" (hvor er du egentlig nedladende) kan bygge da? Windows Mediecenter? ja de kan tv, billeder, musik og film ... men hvordan vil du håndterer DVB-C i WMC ? orginale Bluerays kører heller ikke på WMC... i DET øjeblik du vil nogle af de ting skal du på nogle andre løsninger ... og de kan som regel HELLER ikke TV ... (specielt DVB-C) og hvis de kan er det eksperimentelt og kører rigtig dårligt. XBMC til "Film, Musik og billeder" af enhver art DVBViewer til TV (DVB-C Specielt) ArcSoft Totalmedia til Blueray (3D)
|
||
![]() |
||
|
hvis du har HDMI skal du ikke bruge optisk ... med mindre det er et krav ift. din reciever
Ja ... den kører det meste ... på nær orginale bluerays. den bruger heller ikke "audio codecs" ... Jeg har følgende formater min XBMC bruger: AVHCD, ISO, MPG, IMG, MKV (der er mange underliggende MKV formater), MPEG2-TS, WMV, MP4,
Redigeret af Juleulven - 05-Maj-2012 kl. 11:30 |
||
![]() |
||
|
Kort fortalt:
Motherboard m/HDMI 4GB Ram 128GB SSD'er Logitech Dinovo Mini Silverstone GD05 Kabinet 500w PSU (jeg tror ikke den trækker meget mere end 100w) Fan Bracket (Silverstone) 2 x Terratec H7 (den ene har CI modul) (de burde have været interne men mangler plads) Blueray brænder (spild, skulle bare have taget en læser) Kastet en W7 på maskinen Installeret DVBViewer, Totalmedia (blueray/3d), XBMC. forbundet til Dennon Reciever m/HDMI Tilsluttet 1gbps netværk og henter film fra min stationære (ville gerne have en NASa men har ikke lige pengene til det endnu). |
||
![]() |
||
|
skal bruge optical stik :)
|
||
![]() |
||
|
det er så kun lyden ... og den overfører jo "kun" DTS max ... (eller er det dolby digital?) hvordan forbinder du billede?
|
||
![]() |
||
|
Jeg vil forbinde billede via hdmi, og lyden til
reciever med optisk stik eller er det forkert og gøre ? :)
|
||
![]() |
||
|
![]() |
||
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
|
Hvornår er PS3 begyndt at kunne klare mkv-filer? Da jeg stoppede med at bruge min ps3 for ca. et års tid siden var det ikke noget den kunne. Er det noget der er kommet med en firmware opdatering? Og hvis du mener med brug af PS3 media server, så mener jeg ikke det tæller, for så skal man jo stadig have en pc stående som så faktisk står for transcoding on the fly...
Ja, kan den sagtens. Både DD og DTS, det eneste den ikke kan klare er HD lydformaterne. Det er dog noget der, så vidt jeg ved, skulle komme i løbet af i år... Og så giver jeg dig ret i at man lige så godt kan bruge en htpc frem for en bærbar... |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |