recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal bruge hjælp til en htpc :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal bruge hjælp til en htpc :)

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 11:24
SilverStone Grandia SST-GD05B Black (dejligt kabinet, masser af plads)
SilverStone SST-FP33B Fan Control Black (blæserstyring til kabinettet, vigtigt)
GIGABYTE GA-H67MA-USB3-B3 (rev. 1.0) (Bundkort m/HDMI og Toslink)
Samsung SH-B123L Black (blueray læser / dvd writer)
Logitech diNovo Mini Bluetooth PS3 & PC (mini tastatur/mus til styring af HTPC'en)

Hertil skal du bruge en: Windows 7, DVB-Viewer, Cyberlink eller Arcsoft Totalmedia. alle 3 er betalingsprogrammer...

Skal du ikke se TV kan du jo fjerne Tuner og dvbviewer ... 

samlet pris hardware (dvs software er IKKE med) ligger hos proshop.dk til 5.200,-
det kan GARANTERET justeres en del...

mere konkret kan jeg desværre ikke blive på HTPC siden ...
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 11:26
her er min "biograf tråd" så kan du se hvad jeg har gjort ... inkl billeder: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=100130&PN=2&title=juleulvens-setup-version-done-mini-stue
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 12:13
Xtreemer 2 er xbmx baseret, men med dårligere cpu (atom) og den bliver vidst ikke billigere.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Sebbe89 Sebbe89 skrev:

Ville denne her ikke kunne klare det? :   http://m.dba.dk/selvbyg-htpc-mediecenter/id-82419194/

Som sagt har jeg selv bestilt modellen og den kan rigeligt klare opgaven som HTPC. Jeg havde overvejet at lave en selv med en mindre processor, men synes at man her får så meget ekstra for pengene. Og konen venter på at jeg får erstattet den gamle boks, så tidsfaktoren spiller også ind.

Og vil man ikke XBMC Eden (jeg har aldrig prøvet Linux før) kan man bare smide en Windows på. Og vil man senere optage med boksen kan det også lade sig gøre at tilføje den antal tuner, man nu har lyst til.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 16:37

Ville denne her ikke kunne klare det? :   http://m.dba.dk/selvbyg-htpc-mediecenter/id-82419194/

det er jo faktisk en rigtig fed lille HTPC... men det er lidt synd der ikke er Blueray læser i ...
syntes også det er synd der ikke er tænkt over TV-tuner ... dvs man skal rode med nogle USB-tilsluttede enheder... 8GB ram er vildt overdrevent... 4GB er rigeligt...

Redigeret af Juleulven - 06-Maj-2012 kl. 16:37
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

det er jo faktisk en rigtig fed lille HTPC... men det er lidt synd der ikke er Blueray læser i ...
syntes også det er synd der ikke er tænkt over TV-tuner ... dvs man skal rode med nogle USB-tilsluttede enheder... 8GB ram er vildt overdrevent... 4GB er rigeligt...

til den merpris 4GB ekstra koster, så er det vel helt ok, specielt, hvis man deaktiverer sidefilen når nu der er en SSD i - better safe than sorry.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

SilverStone Grandia SST-GD05B Black (dejligt kabinet, masser af plads)
SilverStone SST-FP33B Fan Control Black (blæserstyring til kabinettet, vigtigt)
GIGABYTE GA-H67MA-USB3-B3 (rev. 1.0) (Bundkort m/HDMI og Toslink)
Samsung SH-B123L Black (blueray læser / dvd writer)
Logitech diNovo Mini Bluetooth PS3 & PC (mini tastatur/mus til styring af HTPC'en)

Hertil skal du bruge en: Windows 7, DVB-Viewer, Cyberlink eller Arcsoft Totalmedia. alle 3 er betalingsprogrammer...

Skal du ikke se TV kan du jo fjerne Tuner og dvbviewer ... 

samlet pris hardware (dvs software er IKKE med) ligger hos proshop.dk til 5.200,-
det kan GARANTERET justeres en del...

mere konkret kan jeg desværre ikke blive på HTPC siden ...
jeg er en lille smule i tvivl om hvad alle andre rent faktisk bruger DVB-Viewer til? - mit system funker helt fint uden, jeg har set lidt på det, men jeg synes det virker en kende bøvlet at indstille og jeg bortset fra recording service, kan jeg ikke se hvad det gør.

Derudover er TMT klart at foretrække fremfor Power DVD

og hvorfor en 650W PSU?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

jeg er en lille smule i tvivl om hvad alle andre rent faktisk bruger DVB-Viewer til? - mit system funker helt fint uden, jeg har set lidt på det, men jeg synes det virker en kende bøvlet at indstille og jeg bortset fra recording service, kan jeg ikke se hvad det gør.

Derudover er TMT klart at foretrække fremfor Power DVD

og hvorfor en 650W PSU?

jeg kastede bare noget sammen .. som jeg skrev kan det justeres ... ergo man selv må lægge lidt arbejde i det :-)
DVBviewer er det eneste program jeg har fundet der kører godt med DVB-C og CI kort...og det er nemt, at bruge...
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

DVBViewer Pro skal man have for at få recording service og det er sidstnævnte jeg bruger til at optage med. På DVB-C holder den selv styr på hvilken MUX man optager fra og sålænge det er samme MUX bruger den kun én tuner. På Stofa her i Sønderborg ligger fx TV3, TV2 Zulu, TV3 Puls, TV2 News, TV2 Charlie, DK4, TCM og TV2 Norge HD alle i samme MUX, så dem burde jeg faktisk alle kunne optage samtidig med én tuner. Så med 4 DVB-C tuner kan man optage rigtig mange programmer Wink Jeg bruger så XBMC til at se optagelserne med, men det kan man selvfølgelig også med DVBViewer. Live tv foregår på tv'et.

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Sebbe89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Maj-2012
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sebbe89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 20:03
Gør så os bare og overvejer og skulle smide lidt extra og få denne her htpc : http://m.dba.dk/selvbyg-htpc-mediecenter/id-82419178/
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 20:09

Gør så os bare og overvejer og skulle smide lidt extra og få denne her htpc : http://m.dba.dk/selvbyg-htpc-mediecenter/id-82419178/

Hvis ellers du er sikker på, at den har TOSLINK udgang på så vil jeg være enig i din beslutning...

overvej dog lige størrelsen også ... ofte har de "fanless" nogle "vinger" der stikker langt bagud

Redigeret af Juleulven - 06-Maj-2012 kl. 20:09
Til top
Sebbe89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Maj-2012
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sebbe89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 20:11
TOSLINK er vel optical udgang ? :) Og dette bundkort som er i denne har dette :) bliver fanless modellerne alt for varme eller kan de nok klare dette ? :)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu