recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal bruge hjælp til en htpc :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal bruge hjælp til en htpc :)

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Sebbe89 Sebbe89 skrev:

Gør så os bare og overvejer og skulle smide lidt extra og få denne her htpc : http://m.dba.dk/selvbyg-htpc-mediecenter/id-82419178/

Det havde jeg også gjort hvis det var til "min" stue, men når det ikke genere fruen med lidt blæserstøj i vores køkken/alrum (hvor hun ser fjernsyn) valgte jeg den anden. Annoncen på den "billige" er iøvrigt blevet inaktiv, det kan være min skyld Embarrassed
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af Sebbe89 Sebbe89 skrev:

TOSLINK er vel optical udgang ? :) Og dette bundkort som er i denne har dette :) bliver fanless modellerne alt for varme eller kan de nok klare dette ? :)

efter jeg skiftede fra en AMD til en i3 i min HTPC er varmeudviklingen faldet dramatisk ...  nok fra 70 til 45 grader v/afspilning af en Blueray ... så nej det tror jeg ikke. min har godt nok CPU/PSU Fan og 3 Kabinet blæsere ... men de kører på et minimum og skaber ingen problemer i det møbel jeg har smidt den ind i ... (se min biograf tråd for billede) ...

lige nu ser fruen "Twillight Breaking Dawn" så jeg bliver sq nokk seriøst upopulær hvis jeg stopper den for, at se temperaturer :D

angående blæserstøj kan jeg sige, at mit silverstone gd05 har et støjniveau på 44dB under load... lydanlægget ligger væsentlig højere selv i rolige passager :)

Redigeret af Juleulven - 06-Maj-2012 kl. 20:30
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 21:09
[QUOTE=Sebbe89]Gør så os bare og overvejer og skulle smide lidt extra og få denne her htpc : http://m.dba.dk/selvbyg-htpc-mediecenter/id-82419178/[/QUOTE]

Er en lækker maskine minder meget om min egen :) som du kan se her, http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109747&title=bygones-htpc-opstning bemærk dog den bliver ret lun i drift så du skal have noget luft omkring den :).
Til top
Sebbe89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Maj-2012
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sebbe89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 21:46
Super man kan jo altid anskaffe sig en køler der ikke larmer hvis det bliver et problem :)
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

jeg er en lille smule i tvivl om hvad alle andre rent faktisk bruger DVB-Viewer til? - mit system funker helt fint uden, jeg har set lidt på det, men jeg synes det virker en kende bøvlet at indstille og jeg bortset fra recording service, kan jeg ikke se hvad det gør.

DVBViewer Pro skal man have for at få recording service og det er sidstnævnte jeg bruger til at optage med. På DVB-C holder den selv styr på hvilken MUX man optager fra og sålænge det er samme MUX bruger den kun én tuner. På Stofa her i Sønderborg ligger fx TV3, TV2 Zulu, TV3 Puls, TV2 News, TV2 Charlie, DK4, TCM og TV2 Norge HD alle i samme MUX, så dem burde jeg faktisk alle kunne optage samtidig med én tuner. Så med 4 DVB-C tuner kan man optage rigtig mange programmer Wink Jeg bruger så XBMC til at se optagelserne med, men det kan man selvfølgelig også med DVBViewer. Live tv foregår på tv'et.

ok, jeg bruger så selv kun en kombination af mymovies, 7mc og tmt5. Jeg har nu ikke det helt store behov for at kunne optage så mange programmer af gangen, så jeg tror ikke jeg har brug for det.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

jeg er en lille smule i tvivl om hvad alle andre rent faktisk bruger DVB-Viewer til? - mit system funker helt fint uden, jeg har set lidt på det, men jeg synes det virker en kende bøvlet at indstille og jeg bortset fra recording service, kan jeg ikke se hvad det gør.

Derudover er TMT klart at foretrække fremfor Power DVD

og hvorfor en 650W PSU?

jeg kastede bare noget sammen .. som jeg skrev kan det justeres ... ergo man selv må lægge lidt arbejde i det :-)
jo jo, men når nu 8GB ram er vildt overkillWink
jeg ville nu nok gå efter en modular PSU - også selvom den koster lidt mere. Alternativt et mindre kabinet med indbygget PSU omkring 120-150W, det burde trods alt være rigeligt, det kan gøres ret småt, hvis der hverken skal være optiske drev, gfx, tunere eller andet end en SSD.
Hvis man ellers er lidt klogere med en mac end jeg er, så er en mac mini særdeles attraktiv pga. design/størrelse, men jeg har ikke fundet nogen smart måde helt at fjerne OSX og så stadig få den til ikke at lede 30 sek. efter OSX inden boot af windows.

Redigeret af Brasch - 06-Maj-2012 kl. 23:16
Til top
Springer_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Skive, Denmark
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Springer_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 13:24
Køb dog en boks ala WD live eller HiMedia 900a til 1000 kr og en iPad 2 til 3000. Så kan du se dine film på media afspillren og surfe i sofaen med din iPad :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu