|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
AllanPetersen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 18:44 |
Hey guys |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
vil som standart vælge hauppage tv kort, det VIRKER bare under mce
og evt et med dobbelt modtager. kabinet kommer jo an på hvor maskinene skal stå. kik på www.edbpriser.dk og harddisk kommer så igen an på hvor meget han vil gemme på MCEén Vista er let at ha med at gøre ... jeg ville nok kikk på edbpriser efter en billig klar msakine til 2500 :) også smide et tv kort i den, så er du kørende for under 4K :) som standart altså |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
p,s det kabinet du linker til er jo et tomt et.
altså du skal ud og købe bundkort ovs i modelen Baby-AT, microATX, hvilket ikke altid er så godt, pga nogen af dem kuin kan ha 1 kort ombord, tv 1 tv kort eller 1 grafik kortv ![]() plus du skal købe strømforsygning ovså... det kan nemt gøre "ondt" med de små kabineter. har en god kamm som havde et. han var hurtigt idiot over det pga pladsmangel... Redigeret af chode - 24-Oktober-2008 kl. 19:13 |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
Tak spids for et kabinet.. |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Fortæl hvilken type tv han modtager nu, er det Antenne,
kabel eller sattelit? Det er ret væsentligt for hvilken tuner der skal vælges. Jeg vil altid anbefale at købe digital tuner fra start af. Jeg levede i lang tid med et Hauppauge PVR500 Analogt kort og troede det var fint - indtil jeg opdagede hvor meget bedre digitalt tv så ud. Hvis han har planer om at lægger film og musik på Harddisken og optage meget, så gå efter så stor harddisk som muligt, gerne 1TB. Den bliver hurtigt fyldt op hvis man lægger hele DVDsamlingen på og begynder at optage nogle film i HD. |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
AllanPedersen
Du skulle måske besøge min side om HTPC byg link nederst så starter du da et logisk sted. |
|
![]() |
|
AllanPetersen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() |
Hej guys
Kan godt se der ikke kan være særlig meget i det kabinet, men hvor kan man finde færdig bygget mediecentre? Planen var også kabinettet skulle være tomt, for skulle jo bygge den fra bunden :). Jeg tror han har kabeltv, men er ikke sikker. Han skal have en rimelig stor hdd da han nok smider nogle film ind på den selv kunne jeg forestille mig, og han vil sikkert optage en hel del i fjernsynet. Ken_T Jeg tjekker lige din side ud og ser om jeg kan lære noget nyt :). Mange tak indtil videre. Mvh Allan Petersen |
|
![]() |
|
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
![]() |
-jeg har selv bygget min htpc de sidste par måneder, og har været
igennem de samme overvejelser. Jeg har lige været inde og kigge på ken_t's side. Det er et godt sted at starte. Sæt dig evt. sammen med din kammerat, kig punkterne i gennem og overvej hvad der er godt for ham. Grundlæggende er det vigtigt at vide hvordan han får sit tv signal (antenne, satelit, youse.....) Det giver en pris for tv tunere. Og hvilken Media software der skal anvendes. Fuld HD support? Skal dyret stå fremme i stuen? udsennede, støj? Jeg startede selv med disse komponenter:
Det kostede ca 5.500,- Og har suppleret med bluray drev og tvkort. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Lidt letsindigt at love en ven hjælp med noget indenfor et felt hvor man selv er helt lost Flemming Redigeret af fltk - 28-Oktober-2008 kl. 08:04 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Analog tv på en HTPC er no go. det skal være digital tv.
de analog tv kort man kan få er for dårlige. Men hvis man er vant til VHS, kan de nok bruges. |
|
![]() |
|
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
htpcdude's forslag er et fint udgangspunkt. Han fik jo trods alt det setup af mig Dog mangler der keyboard/mus, som man kort sagt ikke kommer til at leve uden. Fjernbetjening hjælper ikke meget i uforudsete windows-update/antivirus/ect popups under windows Optisk drev. Blueray kan fåes ganske billigt efterhånden til et normalt kabinet. Jeg valgte et LG hybrid HD-DVD/Blueray til 799,- TV kort. FireDTV er en afskrivning på godt 1500,- plus et CAM kort til små 500,-, så fremt vi taler DVB-C kabel TV. Billigere løsninger findes dog. Operativ system. Sådan en maskine skal jo sandsynligvis også have en Windows licens og den er jo ikke helt gratis. Så kort sagt holder de 5.500 som htpcdude nævner ikke helt, men en 2000 ekstra er ikke usandsynligt alt efter valg. Meget billigere bliver det ikke når den skal kunne trække HDTV og samtidig se nogenlunde pæn ud midt i stuen og være lydsvag. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |