recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal den gamle forstærker skiftes ud?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal den gamle forstærker skiftes ud?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skal den gamle forstærker skiftes ud?
    Sendt: 12-April-2013 kl. 16:05
Hep hey

jeg er i den ulykkelige situation at remoten til DENON AVR 1706 til dels er stået af. Visse funktioner virker ikke mere... Så skal man bare købe en ny til 450kr. eller skal man ud og investere i nyt?

Jeg regnede med brugt remote kunne støves op, men ikke lykkedes. 450kr bliver det vist til..

Jeg talte med flinke folk i HI FI klubben, hvor jeg i sin tid købte nogle ok Aragon højtaler, subwoofer osv. Ikke noget vildt, men de funker for os.

Men når man så tjekker det nye ud, så er der pludselig nye features på skidtet...surprise! Clap

Var mening at vi ville bruge receiver som radio, men fruen har aldrig rigtig gidet og undertegnede også meget sjældent. Tror hvis vi fik det airplay halløj over Ipad, Iphone eller Android tlf som jeg læser mig til kan der bruges en app og man kan streame radio kanaler derfra. DET kan jeg se meningen i!

Hvad bruger vi den til nu?
Film, når det er muligt for sovende unger, en anelse PS3 og musik når der er gæster.

Havde regnet med jeg skulle ud og købe en dock på et tidspunkt, men føler måske receiveren her kan redde mig fra det køb?

Har læst andre tråde og kan høre der er andre mærker og jeg er ÅBEN overfor alle forslag også brugte receivere, men jeg må indrømme det med en masse HDMI udgange(synes det nuværende er et stort rod, der går kabler til YOUsee box, Ps3, men ikke TV direkte, da der simpelthen mangler stik her og der...) lyder skønt og IKKE MINDST airplay hvis det funker nemt og bekvemt. Jeg forventer ikke SONOS, som ville være en drøm at få, men hvis man via mobil osv kan styre her og der... sweet.

Håber på mange fine råd og forslag som altid herinde. Jeg har virkelig håb om at holde mig under 3000kr. Ved godt det ikke er meget, men så må jeg nok hellere vente lidt. Den gamle virker jo ok, kan bare ikke kalibrere nuværende højtaler setup, da rmeoten ikke vil lade mig osv... men vi overlever nok...
den jeg fik anbefalet var:
Denon AVR-1713 til kr. 2699

Redigeret af ANGUSYOUNG - 12-April-2013 kl. 16:06
TV:LG 77" C4

Receiver: Denon AVRX2800H
Surround: Dali OBERON ONWALL

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 16:23
Jeg skal nok vende tilbage med en melding om min nye surround receiver, som du har spurgt ind til i min tråd, men du kunne måske klare dig med en Logitech Harmony universal fjernbetjening. De kan vist fås fra små 200,-.....

Jeg har en version 200 og den er super nem at programmere, når man først får det lært.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 16:41
Hej Henrik
vil jeg ingen problemer have med, men vil gerne være sikke rpå den så kan det hele... er lidt specefikt når man skal lave setup osv. Tvivler på Harmony kan det, men dazzle me :-)

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 17:02
Jeg kan jo lige prøve at se, om de har din receiver i databasen.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 17:04
du er en knag, takker Clap

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu