|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Andrik ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 26-Januar-2010 kl. 15:51 |
Hej,
Jeg har netop købt et Samsung 55" LED (UE55B7070). Jeg har tilsluttet min PC via HDMI, men bogstaverne er meget gnidrede. Mangler jeg en driver for at få et mere klart billede? Eller skal skærmen stå med en bestemt indstilling i en af menuerne?
Hvis jeg skal bruge en driver, ved I så hvor jeg kan hente den? Jeg har søgt på Google, men kan ikke rigtig finde det (hvilke peger i retningen af at det jo nok er en indstilling på TV'et).
Tak for hjælpen.
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
![]() |
Skal du ikke bare skrue ned for skarphed?
|
|
![]() |
|
Andrik ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
Jeg har forsøgt de basale ændringer i skarphed, lys, kontrast og lignende. Jeg har også forsøgt en række pre-definerede skærmopsætninger så som "normal", "film" og lignende. Men uanset hvad jeg vælger, så forbliver teksten gnidret. På en "almindelig" pc monitor, ville jeg til en hver tid, tro det kunne klares med en korrekt skærm-driver. Men jeg kan bare ikke finde en driver til mit TV, hvilket er gunden til at jeg tænker det kunne være en opsætning et eller andet sted jeg skal ha' fundet.
|
|
![]() |
|
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
Kører du med 1:1 pixelmapping? Har du valgt den korrekte format-indstilling på tv'et?
|
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Hvad er der af skærme kort i din PC og har tv VGA indgang ?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har været gennem menuerne og manualen for at finde et emne omkring pixelmapping. Jeg kan ikke finde det noget sted, så jeg ved ikke om jeg anvender pixelmapping. Ved du hvor jeg skal kigge?
Hvad angår opløsning, så anvender jeg 16:9 og tv'ets OSD skriver at jeg kører 1920x1080@60 - så det burde passe fint sammen.
TV'et har en lang række af forskellige indgange. Jeg anvender HDMI fra min PC. Min PC har en on-board HDMI out såvel som VGA og DVI. Men kvalitetsmæssigt må det være HDMI eller DVI som giver det optimale billede. Grafikkortet som leverer output er et ATI HD3300, og jeg har opdateret det til de nyeste drivere.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |