|
Skal have en Intel NUC. Hjælp ønskes |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |
extreme12 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2006 Status: Offline Point: 354 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-April-2014 kl. 14:44 |
Jeg har i dag en Popcorn Hour A-400 som egentlig klare arbejdet med at afspille film helt ok.
Jeg vil dog gerne kunne se film, serier mv. på min Ipad mv. og her står A-400 af, da den ikke er kraftigt nok til at kunne transcode mv. Derudover vil jeg gerne have en intern dropbox, da jeg ikke er meget for at have mine filer liggende rundt omkring. Dette vil jeg styre via Bittorrent Sync. Det vil sige den kommer til at stå tændt altid. Mine krav til NUC'en er få: - Strømbesparende - Skal uden problemer kunne transcode 1080p materiale til min Ipad. Fx via Plex - Skal være meget lydløs Selve kabinettet behøves ikke at være det mindste, da jeg har rigeligt plads. Jeg vil gerne have mulighed for at smide en intern HD i, fx 2 TB hd eller større. Derudover skal der selvfølgelig være en SSD HD i, så der er hurtig opstart af Windows 8.1. Jeg er kommet så langt at det nok skal være en Haswell I5 med min. 8 GB ram. Jeg har brug for jeres hjælp til ovenstående, da jeg er meget grøn indenfor dette. Jeg har ikke behov for et Bluray drev eller noget i. Jeg har Apple-TV der klarer Netflix mv, så det er ikke et must. Hvad vil I anbefale?
Redigeret af extreme12 - 27-April-2014 kl. 14:51 |
|
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126 Popcorn Hour A-100 JVC RX-D701 PS3 |
|
![]() |
|
extreme12 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2006 Status: Offline Point: 354 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er vel noget ala dette jeg skal over i:
http://www.intel.com/content/www/us/en/nuc/nuc-kit-d54250wykh.html |
|
Panasonic TH-42PZ85E
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
du kan ikke få en nuc hvis du vil have diske i der er større end 2TB - så skal du op i 3,5" diske og dem er der jo ikke plads til i en NUC - så skal du hen og lave et miniITX setup i stedet. - hvis du kan nøjes med 1,5TB i disken, så kan du bruge en 2,5" disk og så er den god nok den du har kig på.
|
|
![]() |
|
Har du et forslag til en miniITX?
Alternativt må jo være en USB harddisk, men så ryger der vel lidt af ideen med at den skal være strømbesparende...
|
|
Panasonic TH-42PZ85E
|
![]() |
|
Smeller ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2008 Status: Offline Point: 13 |
Er det kun til streaming til ipad + Apple-TV + dropbox? eller skal der også være hdmi til fjernsynet?
En synology DS214play nas server vil være et godt bud til 2.300 kr + diske. Bruger den selv, bare til Android. Denne model er netop hurtigere så den kan transcode til Apple produkter. Det er utroligt nemt at sætte op og der er nogle glimrende aps som giver let adgang til det hele. Det kan ikke blive mere strømbesparende eller lydløst. Redigeret af Smeller - 27-April-2014 kl. 19:25 |
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Man kunne også nøjes med en DN2820FYKH og bruge de sparede kroner på noget andet tablet der afspiller filerne lige ud af posen. Så slipper du også for at transcode. :-)
|
|
![]() |
|
Jeg havde for nogle år side en Synology som jeg ikke var specielt imponeret af, så tanken om at skulle tilbage til denne er jeg ikke synderlig vild med - men de kan selvfølgelig være blevet bedre. Men du har ingen problemer med transcode via denne til dine apparater? HDMI til fjersynet er ikke så vigtigt, da min Popcorn A-400 stadig ville kunne klare dette via netværk til Synology serveren. Hvilke diske benytter du i din Synology?
|
|
Panasonic TH-42PZ85E
|
![]() |
|
Nu har jeg en masse Apple grej og det bliver for dyrt at skifte det hele ud :-) |
|
Panasonic TH-42PZ85E
|
![]() |
|
Smeller ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2008 Status: Offline Point: 13 |
[/QUOTE] Men du har ingen problemer med transcode via denne til dine apparater? [/QUOTE] Da jeg har android, så skal den ikke transcode, så du må lige google hvad andres erfaringer er.. [/QUOTE] Hvilke diske benytter du i din Synology?[/QUOTE] Denne http://www.pricerunner.dk/pl/36-2914775/Harddiske/Western-Digital-Red-WD40EFRX-4TB-Sammenlign-Priser Har pt kun 1 disk i da jeg har sat crashplan op på synology'en, så jeg har offsite backup med versions historik, istedet for en ekstra harddisk i raid 1. Men det skal bare være en fra Seagate NAS eller WD Red serierne. De er optimeret til NAS brug dvs. holdbarhed til 24/7 drift og lavt strømforbrug samt støjniveau. |
|
![]() |
|
Da jeg har android, så skal den ikke transcode, så du må lige google hvad andres erfaringer er.. [/QUOTE] Hvilke diske benytter du i din Synology?[/QUOTE] Denne http://www.pricerunner.dk/pl/36-2914775/Harddiske/Western-Digital-Red-WD40EFRX-4TB-Sammenlign-Priser Har pt kun 1 disk i da jeg har sat crashplan op på synology'en, så jeg har offsite backup med versions historik, istedet for en ekstra harddisk i raid 1. Men det skal bare være en fra Seagate NAS eller WD Red serierne. De er optimeret til NAS brug dvs. holdbarhed til 24/7 drift og lavt strømforbrug samt støjniveau. Og du har ingen problemer overhovedet med at transcode, herunder undertekster mv.?
|
|
Panasonic TH-42PZ85E
|
![]() |
|
Nej ikke på android, men der er det også enheden og ikke NAS serveren som står for transcoding.
Så jeg kan ikke svare dig på hvordan det virker med apple. Har bare set at den netop bliver markedsført som værende egnet til at transcode til apple.
Men hvis det ikke virker, så kan du jo gøre brug af din 14 dages returret for ting købt på nettet.. |
|
![]() |
|
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Jeg er pt. igang med, at at købe min første NAS.
Har fokuseret meget på 214+ og 214play. Har derfor læst nettet tyndt omkring disse modeller, specielt på Synologys egen forum. Det er ganske rigtigt, at 214play bliver markedsført som værende egnet til transcoding. Men så vidt jeg har kunne læse mig frem til, fungere det ikke særlig godt. Generelt er mit indtryk, ud fra hvad jeg har læst, at man skal langt længere op i prisklasse eller bygge selv hvis man ønsker ordentlig transcoding fra en NAS.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |