|
skal have en NAS |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
floe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
WD'en er decideret elendig, Seagaten kender jeg ikke.
Jeg ville slet ikke overveje andet end Synology eller QNAP. Glem alle andre producenter. Synology er længst fremme på software. Sådan én ville jeg nuppe.
Redigeret af floe - 22-Marts-2014 kl. 17:34 |
||
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270 Theta DSPro Prime |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
|
+1 Jeg har efterhånden rodet med diverse NAS mærker hos venner og bekendte. Det gider jeg ikke mere. Køber de ikke en Synology eller Qnap, så gider jeg simpelthen ikke hjælpe dem. Det kan godt være de er lidt dyrere, men alternativet er at have en ustabil NAS som kun giver grå hår...
|
||
![]() |
||
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1247 |
|
Asustor er også i den grad begyndt at være med fremme. Men ja, en af de 3 ville jeg til en hver tid vælge.
|
||
![]() |
||
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 752 |
|
Spar flere penge op og køb en ordenligt Qnap eller Syn :)
|
||
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
||
![]() |
||
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
|
Købte mig for en måneds tid siden en Synology DS414. Det har været en sand fornøjelse og alt virker nemt og upåklageligt. Jeg har aldrig rodet med NAS før, så frygtede lidt det ville blive besværligt, men det kører bare der ud af og de enkelte ting der kan drille, er nemme at Google sig til.
|
||
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
Jeg har i 4-5 år kørt med en Synology 209, og den har kørt næsten problemløst. Desværre er den kun med 2 diske, og det har 2 gange kostet mine data, da jeg selvfølgelig gik efter mest mulig plads og kørte stripe (Raid 0). Da en disk endnu engang stod af i sidste uge, købte jeg en 4-bays DS414 i stedet for - og kører nu Raid 5 (4 x 2 Tbyte diske) og får derved 6 Tbyte plads. Men så er budgettet også mellem 5500 og 6000 alt efter hvor man køber. Men hvad operativsystem og funktioner angår, så er Synology altså kongen! Jeg har også en WD stående på 2Tbyte, men den bruges kun som midlertidig lagerplads for min stationær, jeg ville aldrig stole på den som primær NAS.
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
Jonas_R ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
|
Kig evt efter en synology ds214se
|
||
![]() |
||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 925 |
|
Eller kig på denne her, der kan være 4 diske i, og den er nem at bruge
|
||
//Guldhammer
|
||
![]() |
||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 925 |
|
Du kan også købe denne her til 900
og køre XPEnology (Synology dsm klon) med en usb stick. Xpenology er lige så let at bruge som Synology dsm, og er lige så stabilt, bruger det selv.
|
||
//Guldhammer
|
||
![]() |
||
peejay ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2004 Status: Offline Point: 183 |
|
+1 Jeg har efterhånden rodet med diverse NAS mærker hos venner og bekendte. Det gider jeg ikke mere. Køber de ikke en Synology eller Qnap, så gider jeg simpelthen ikke hjælpe dem. QUOTE] Du kunne jo også købe en ReadyNAS. Så er der ikke brug for hjælp ![]() |
||
![]() |
||
gismo2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Juni-2009 Status: Offline Point: 51 |
|
Helt klart en Synology den kører stabilt og der er mulighed for at sætte hhd til i usb har selv sat en billig usb hub til der har 5 usb hhd indgang og det kører bare kan afspille alle hhd .
|
||
![]() |
||
Gooferen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-April-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 505 |
|
Enig,, har en synology 109, ca samme alder, kører fortsat perfekt. Har ingen erfaring med andre nas.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |