|
Skal i mødes til iPhone aften? |
Besvar | Side <1 2345> |
Forfatter | |||
Roland
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Forskellen Tobias er, at de andre firmaer og deres trofaste kunder/fanboys - ikke gør et så stort nummer ud af lanceringerne som Apple. Bare se f.eks. på siden her, hvor meget energi der bruges på bl.a. dette Apple event.
F.eks. så er dette emne "Skal i mødes til iPhone aften?" tilgængeligt som opslag i alle underkategorierne !!!! Er det virkelig så vigtigt ?? Synes det er en trist og sørgelig tendens, på denne ellers så gode portal. Det ville sgutte gøre noget, hvis recordere.dk lod være med, at hoppe med på denne latterlige hype.
Redigeret af Roland - 12-September-2012 kl. 21:49 |
|||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|||
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der er jeg ikke enig. Der hvor man bliver skuffet er når samtlige medier hyper telefonen inkl. Apple selv:
Når man ligger op til noget som rent faktisk revolusionerede mobilerne kan man ikke andet end at blive skuffet med det de har fremvist. Hvor meget i iP5 er ikke bare en form for naturlig udvikling? - større skærm og hurtigere indmad. Ikke noget Siri 2.0 eller Facetime 2.0.. - appopos.. det er ikke meget folk snakker om disse features længere..
|
|||
tennisbold
Bruger Oprettet: 08-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg tror, at en af grundene til at lanceringen af en ny iPhone bliver gjort til en større begivenhed, end når fx. HTC, Nokia og Samsung lancerer nye telefoner, er, at sidstnævnte producenter spytter nye telefoner ud flere gange om året. Hvis Apple lancerede ligeså mange telefoner som HTC, så ville det hurtigt blive kedeligt for de fleste. Ved kun at lancere én telefon om året på omtrent samme tidspunkt hvert år, så bliver der automatisk sat en rygtemølle i gang et par måneder før, som medierne gerne hopper med på for at få flere til at læse deres artikler. Som skrevet tidligere i denne tråd, så giver en lille nyhed om Apple på recordere.dk 3-4 gange flere besøgende end andre lignende artikler, og det er meget rentabelt for det et hvert nyhedssite.
|
|||
TobiasKM
Guld medlem Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har sådan set forklaret mit synspunkt i mit tidligere indlæg, men okay.
De her fremvisninger, det er én stor gang marketingsbullshit. Der stryger superlativer i alle retninger om hvor fantastisk det hele er. Uanset hvilket produkt de så fremviser. Sådan er linien lagt hos Apple, hvad skal de ellers gøre? Gå ud og sige "njah, altså..". Steve Jobs kaldte iPad "magisk", er i så også skuffede over at der bare sidder en ganske almindelig CPU i, og ikke noget der er udviklet på Hogwarts? Det de har vist frem er hvad man realistisk kunne forvente. Hvis man helt seriøst har haft større forventninger end som så, og sidder tilbage decideret skuffet, så er det fordi man har bidt på hypen.
|
|||
Treated
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
redigeret væk
Redigeret af Treated - 13-September-2012 kl. 07:09 |
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er jo også et stærkt manipulerende citat, det er slet ikke dét de siger. Det du fremhæver er to citater taget ud af kontekst og sat sammen så meningen bliver en anden. Den rette sammenhæng er: (EDIT: Jeg har indsat den fulde tekst)
"...changed phones forever. And boy were they right. It simply went on to become the number 1 smartphone in the world. It started with that first iPhone and each and every year, we introduced new versions, with new features, new innovations... Each time setting a new bar for what is the gold standard in the phone market place. We're gonna do that again today.".
Dét Apple siger er med andre ord at de vil hæve overliggeren. Evolution med andre ord. Dét du og mange andre HØRER, er at nu skal vi se en revolution igen. Dette er blot et eksempel af mange på at den heftige hype skyldes at folk overfortolker eller fejltolker de ting der rent faktisk bliver sagt.
EDIT: Jeg kan se når jeg surfer lidt rundt, at det mellemliggende er klippet ud i flere live-blogs. Hvis man vil se hvad Apple rent faktisk siger, hvilket jeg vil anbefale hvis man vil kommentere på det, så bør man se eventen i stedet for at læse liveblogs:
Man kan jo så spørge sig selv hvorfor folk der mener Apple præsentationer er over-hypet sidder og følger med i en live-blog... Redigeret af Otto J - 13-September-2012 kl. 09:50 |
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det kan næppe siges bedre. Iøvrigt er Apple's superlativer ret afdæmpede i forhold til hvad der bliver sagt under de fleste andre produkt-præsentationer. Grunden til at det får så meget gennemslagskraft, er (som en anden nævner ovenfor) at Apple ikke gør det særligt tit. Det er faktisk ret komisk, Apple er dét firma der udtaler sig MINDST, og i mine øjne er mindst skrydende under præsentationerne (ingen høj musik, lysshow og letpåklædte damer som når en ny bil-model skal præsenteres...), og får alligevel skyld for at være dem der fyrer mest "marketingsbullshit" af - ironisk nok netop FORDI de ikke gør det særligt tit!
|
|||
Vanderlay
Guld medlem Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Før vi får gjort alle Apple-kunder til fanatikere er det jo værd at huske på, at denne tråd er startet fordi nogle journalister spurgte Recordere, OM der var nogen iphone-fester i farvandet, ikke fordi der rent faktisk var en masse der gjorde det.
Jeg kan godt nøjes med at læse om telefonen på nettet. Regner med at købe en iPhone 5, ikke fordi jeg tror den er en revolution, men min 3GS er over 3 år og skranter, så det virker som et oplagt valg. |
|||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nu var det ikke et forsøg på at nedgøre. Det er såmænd blot min mening.
|
|||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg synes også min 4ér er temmelig tung. Så på den led er det da helt klar bedre. Men jeg er bestemt ikke tilhænger af, at den skal være så tynd som den er. Det er sagt ud fra min Sony Xperia Arc, som efter min mening er alt alt for tynd, så den virker helt forkert at holde på.
|
|||
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
hvorfor er det at en invitation til en iphone aften skal blive til en diskussion om en helt masse andre ting?.
Kunne man ikke forestille sig at folk kunne lære at respektere hinanden lidt mere istedet for bare at vælte ud med sine negative holdninger om andres interesser, brug da krudtet på ens egne interesser, og giv da de folk som har lysten og interessen plads til også at være her.. ja undskyld mig, men jeg syntes godtnok der hersker en vis intolerance overfor emner der bare nærmer sig et vist æble...
|
|||
Mvh
René |
|||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Bingo! At journalister åbenbart tror, at der er nogen der ligefrem mødes over en kop øl til det helt store medie stunt (som ikke rigtig er nogen egentlig stor sensation. Det vidste alle, også inden den blev lanceret, for som det netop også er kommet frem.. Hvad sensationelt skulle der være kommet udover ganske almen udvikling?), det er præcis det som får mig til at undre mig over det. Hvis jeg havde meldt mig med mit "show" som beskrevet tidligere, så var jeg ikke bare kommet i DR P1. Nej, så var jeg/showet sandsynligvis spredt ud på samtlige medier her til morgen, inkl. Se&hør, langt overgået af ny formand i SF, krig og ødelæggelse i verden osv. Og det ville ikke længere handlet så meget om Iphone og dennes nyheder. Så var jeg/showet blevet nyheden i sig selv, og lanceringen af Iphone, som i dette tilfælde lige så vel kunne have været et hvilket som helst andet produkt, jeg ville sætte et lign. show op for, det havde blot være en side-bemærkning/reklame for produktet. TV3 havde stået der, og skabt et nyt reality show, "King Of Ejby"
Og for en ikke-fan-boy Apple fanatiker som mig, så er det et ganske almindeligt og typisk (og fornuftigt) argument. |
|||
Besvar | Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |