TBC1 skrev:
Jeg kender desværre ikke til nogle programmer der kan bitstreame musikfiler, kun nogle der kan bitstreame DVD/BD's og lign. DD og DTS filers stream. For det første er computeren jo nødt til at dekode f.eks. MP3, MP4 eller Flac filerne, da recieverne ikke nødvendigvis selv vil kunne finde ud/er kompatible med alle den slags streams. Men jeg har da tit tænkt på om man ikke i det mindste kunne finde et stykke musikafspiller-software, der slog om og streamede den udpakkede 44,1 Khz/16 bit Wave man fik ud af mp3, mp4 eller flac dekodningen, i en native og transperant 44,1 Khz/16 bit eklusive mode, imens man benyttede softwaren? Men jeg har dog aldrig selv stødt på noget af den slags software (hvilket jo så ikke er ensbetydende med at det ikke eksisterer) Hvis det eksisterede skulle driver indstillingerne stå som de allerede gør i forhold til bitstreaming af DVD/BD filmlyden (jævnfør tidligere screen dumbs), da det jo er selve softwaren/programmet der skal bede om og udnytte den ekslusive mode man har hvis man kan bitstreame DVD/BD's allerede har givet lov og adgang til at programmer kan benytte sig af i driver indstillingerne. Det bør altså "bare" handle om at finde det relevante stykke musikafspiller software til afspilning af musiken på denne måde, hvis det altså findes? |
Æv æv... jeg har nemlig heller ikke kunne finde noget. Og ja, klart... den skal jo dekode, og som du siger ville det have været fedt med en afspiller der blot kunne dekode og streame en sample rate samt bit depth filen har, sådan at vi kun får den dekodning i maskinen og ingen up- eller down sampling (for jeg har også 192 Khz. 24 bit filer). Btw. driveren har altid stået som angivet på billederne, med undtagelse af sample rate og bit depth (192 Khz., 24 bit).