recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal jeg bekymre mig om Lens Shift?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal jeg bekymre mig om Lens Shift?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skal jeg bekymre mig om Lens Shift?
    Sendt: 15-November-2012 kl. 14:09
Hejsa,

Jeg er ved at bygge et herrerum hvor jeg skal have et 110" lærred og en projector. Har kigget meget på Epson tw3200 med Lens Shift som har fået fine anmeldelser og har også kigget på tw5910 som har 3d men ingen Lens shift. Spørgsmålet er om jeg har brug for Lens Shift. Det spørgsmål håber jeg at i kan hjælpe mig med. Projectoren kommer til at hænge fra et spær som har underkanten i 240cm. Lærredet kommer til at hænge i ca 200cm højde og "udrullet" går det så 137cm ned fra de 200cm.

Jeg har masser af plads og kan sagtens sætte projectoren præcis 4 Meter fra lærredet. Mangler i mere info eller kan i ud fra dette fortælle mig om jeg behøver at bekymre mig on Lens Shift?

mvh
Jacob
Til top
JBtv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBtv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 15:10
Såvidt jeg er orienteret så vil projektoreren (TW5900) sende et billede ud hvor underkanten er på linie med linsen (eller rettere overkanten af billedet når du hænger projektoren i loftet).

Det betyder så at hvis du hænger projektoreren i 2.4 meters højde, så vil overkanten af billedet altid være 2.4 m fra gulvet - uanset hvor du hænger lærredet. Der skal selvfølgelig tages højde for at når du hænger projektoren på loftet så er der nok en afstand fra loftet til projektoren - vi kan sige ca 10 cm med det mindste beslag. Dertil skal du lægge afstanden fra bunden af projektor indtil midten af linsen - ca 8 cm. Det giver ialt 18 cm - så mit bud vil være at dit lærred skal hænge 2.4 - 0.18 = 2.2m over gulvet.

Hvis det ikke er godt nok, så skal du enten have "lens shift" eller bruge et længere beslag så projektoren kommer længere ned fra loftet...

Iøvrigt har Epson en rigtig god hjemmeside hvor du kan se hvordan projektoren hænger, her kan du se det hele...

Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2012 kl. 13:40
Takker. Er nok nødt til at have lens shift så. Ellers vil den komme til at hænge med far for at man slår hovedet ind i den :(
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu