|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pianomartin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-August-2005 Status: Offline Point: 388 |
![]() Sendt: 30-August-2011 kl. 11:58 |
Hej.
Spørger man ikke, får man ikke svar, så nu har jeg lige et spørgsmål mere: Forsøgte at rode lidt rundt i BSchmidts udførlige guide, men fattede det ikke helt. Jeg har følgende netværks-setup: (tegnet efter bedste evne) ![]() Der er ca. 10 meter fra computer/router/modem og hen til NAS'en. NAS'en står ca. halvvejs mellem routeren og stuen, hvor jeg skal tilkoble sonos og på sigt andre ting (mediestreamer, internet-tv, osv). Jeg vil gerne nøjes med at trække ét kabel fra routeren hen til NAS'en - og så splitte kablet op så én del går ind i NAS'en og en anden del går videre hen til SONOS-tingen. Hvis det var 230V skulle jeg bare bruge en forlængerledning med 3 hun-stik i den ene ende -:), men hvad er det jeg skal bruge når det er netværksledninger? En simpel switch?! Jeg skal sådan set bare splitte et lan-kabel i 2, så det kan tilsluttes to forskellige enheder. Et link til en passende anordning ville være meget værdsat. Det skal virke ordentligt, men det behøver selvfølgelig ikke være dyrere end nødvendigt!! På forhånd tak for hjælpen, og undskyld mine manglende tegne-færdigheder.
Redigeret af pianomartin - 30-August-2011 kl. 12:03 |
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 892 |
![]() |
Jep, du skal have en Switch ind.
jeg bruger selv denne: http://www.proshop.dk/Netvaerk-Switch/D-Link-DGS-1008D-8-Ports-GLAN-Switch-240515.html
|
|
![]() |
|
pianomartin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-August-2005 Status: Offline Point: 388 |
![]() |
takker!
|
|
![]() |
|
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
![]() |
Hvis din router har en switch (en del modeller har 4 eller 8 porte) kan du jo bare bruge den, men ja - du skal bruge en uanset hvad.
Din Sonos på tegningen, skal i øvrigt flyttes fra NAS til router/switch.
|
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
![]() |
|
Springer_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Skive, Denmark Status: Offline Point: 235 |
![]() |
Router med 8 port switch ? Gigabit?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |