|
Skal jeg bruge et nyt CAM-modul? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
NikolajDS ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 373 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-September-2014 kl. 22:49 |
||
Hej
Jeg har et CAM modul fra boxer til mit fjernsyn med DVB-T tuner.
Nu har jeg så købt et fjernsyn med DVB-T2 tuner, og mens jeg går og venter på at få det leveret, så vil jeg gerne vide, om jeg kan genbruge mit CAM-modul, eller om der skal et nyt CAM-modul til.. Jeg har kun DRs kanaler, samt tv2-moderkanalen, og dermed formoder jeg, at jeg slet ikke kan modtage TV2 i HD. Så hvis jeg kan genbruge mit nuværende CAM-modul, så har jeg tænkt mig at gøre det, men spørgsmålet er om et DVB-T modul vil snakke med et DVB-T2 fjernsyn? |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det nuværende, er det et CI+.? |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
NikolajDS ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 373 |
||
Nej, så var der jo intet problem..
Det nuværende at et af dem, som blev solgt sammen med et års abonnement til tv2, da det begyndt at koste penge, at se tv2. Så det er garanteret ikke et CI+
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||
Så skal du have et nyt. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
||
Ok.. Øv, det er trælse 300 kroner, når man alligevel ikke kan udnytte det, når der ikke leveres TV2 HD med deres "kun tv2"-kort..
Nå, men det kommer jeg mig nok over, når alt kommer til alt, men håbede lige... |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Det er ikke anderledes end jeg måtte købe en DVB-T2 box for at se TV2 i HD. Og den koster immervæk 800kr. Men jeg synes at den forbedrede billedkvalitet er det værd.
|
|||
![]() |
|||
||
Du har ikke forstået problemstillingen: Jeg kan IKKE få Tv2 HD, da jeg ikke har et produkt ved Boxer, der giver mig TV2 HD, men udelukkende TV2 SD (http://www.boxertv.dk/Produkter/tv-pakker/boxer-tv-2-kort/) Jeg håbede, at jeg bare kunne genbruge mit nuværende CAM-modul, hvor vi ser TV2 SD, istedet for at købe et CI+ modul, hvor vi så stadig kun kan se TV2 SD.
Redigeret af NikolajDS - 21-September-2014 kl. 13:00 |
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5331 |
||
Du burde da stadigvæk kunne bruge dit SD CA modul i dit TV med T2 tuner, det skulle da gerne være bagud kompatibel? Men selvfølgelig kun i SD kvalitet. Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 21-September-2014 kl. 13:09 |
|||
![]() |
|||
||
Ja jo mere jeg læser rundt om på nettet, så virker det til, at man sagtens kan bruge et gammel CAM-modul i en ny DVB-T2 tuner, man får selvfølgelig ikke HD ud af det, men det er jo også lige meget, når dette ikke bliver leveret af udbyderen. Jeg er efterhånden nået frem til konklusionen, at jeg hellere må vente, og se om mit nuværende CAM-modul er kompatibelt med mit nye fjernsyn..
Bare bittert, hvis det ikke er, så går der to dage ekstra, før man for alvor kan installere fjernsynet :) |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Jamen du formoder forkert. Jeg har også kun TV2 kortet, og kunne kun se SD med min gamle DVB-T box. Med det samme kort i min nye DVB-T2 box, får jeg automatisk HD udgaven med også. Når du sætter en CI+ kortlæser i dit TV, opgraderer du til HD modtagelse af TV2. Redigeret af Kampus - 21-September-2014 kl. 14:21 |
|||
![]() |
|||
||
Fedt, tak for den oplysning... Boxer har bare tidligere oplyst, at HD ikke fulgt med på "kun TV2"-kortet.. Men rart med lidt hands-on-viden..
Redigeret af NikolajDS - 21-September-2014 kl. 20:51 |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10507 |
||
Du behøver overhovedet ikke være nervøs. Dit nye TV har både DVB-T og DVB-T2 tuner og selvfølgelig vil du kunne modtage de samme kanaler som hidtil med dit CA modul.
Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |