|
Skal jeg bruge STP kabel? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
klaus68 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2015 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Juli-2016 kl. 16:51 |
Jeg skal installere et netværkskabel i min bolig. Kablet vil komme til at krydse over et 230V strømkabel og dernæst ligge parallelt med flere antennekabler i en kabelskinne.
Jeg havde regnet med at anvende UTP CAT6 netværkskabel, men er nu kommet i tvivl om installations forholdene kræver at jeg bruger STP CAT6 samt skærmede konnektorer istedet? Vil UTP netværkskabel kunne bruges uden problemer i mit tilfælde? |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Husker ikke reglerne om 230 volt sammen med netværk.
Men bruger selv kabelskinner under tv hvor alle kabler ligger sammen uden problemer. Og bruger simpelt og billigt Lan kabel fra Harald Nyborg |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Online Point: 2412 |
Jeg har ladet mig fortælle at tommelfingerreglen er, at med mindre du har fuldstændigt check på tingene skal du holde dig fra STP, hvis du ikke får monteret skærmen korrekt har du i stedet en antenne der kan suge alt muligt støj til sig.
Redigeret af strandvasker - 24-Juli-2016 kl. 22:48 |
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Utp burde ikke være et problem at bruge i dit tilfælde
|
|
![]() |
|
2ben ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1498 |
Utp er meget fin til din løsning.
Mvh. Torben |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |