|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | |||
Looklight ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
![]() |
||
Det er en skam El-giganten ikke har et Panasonic V10 i 42". Den koster normalt ca. de 13000,- du har til rådighed og ville være det bedste købe i den pris klasse. Vi har ikke så længe siden købt sådan et og er ydreste tilfreds.
Måske kunne de anskaf sådan et til dig? Mht fosforslør, har ikke lagt mærke til noget, og min forbrug er nogenlund det samme som din. Redigeret af Looklight - 14-Oktober-2009 kl. 21:20 |
|||
Panasonic TH-42PZ85
Panasonic DMP-BD55 Kiss VR-588 Onkyo TX-SR706 PS3 m500Gb hdd Focal Sib XL 5.1 |
|||
![]() |
|||
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
||
1) Grønne tåger på et ikke-HD plasma. Hvad de har skyldtes skal jeg ikke kunne sige, men jeg tror alle - LCD som plasma fortalere - vil give mig ret i at plasma skærme har udviklet sig en HEL del siden skærmene var 480p. 2) Retention har været et stort issue tidligere - også dette er dog blevet væsentligt forbedret på senere generationer. I 2009 er Panasonic nok det mærke der i højest grad kan sige sig fri for retention problemer - LG og Samsung har ikke fået det helt aflivet endnu. 3) Udover retention, der som nævnt er et issue på Samsung/LG skærme men ikke Panasonic - så er de ting du har oplevet på din seneste skærm, som jeg læser det, vel ikke noget der skyldes plasmateknologien, men blot resultatet af en "mandagsmodel" med enten løse forbindelser eller sjusket software - og det kunne jo lige så vel have været på en LCD skærm. Bottomline herfra - der er som alle vist er klar over fordele og ulemper ved begge teknologier, men selv om det er en noget uheldig track-record du har haft med dine plasmaskærme, så ville jeg nok tænke sagen over et par gange til inden jeg skiftede til LCD - du bør måske i al fald forsøge at få en aftale om at måtte returnere det hvis det ikke lever op til forventningerne, for vil du kunne forlige dig med et LCD billede hvis du har været vant til plasma (selv med de issues du har oplevet)..? |
|||
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
||
RogueAgent har en pointe . Kun retention er teknologi relateret - alt andet kunne du også have været uheldig med på LCD eller CRT . Og Samsung er altså ikke helt så resistente overfor retention som Panasonic. Men min kammerat har dog erfaret at Samsung855 har mindre retention end hans gamle Pana70, - og betragter det overhovedet ikke som et problem. (Edit: Jeg kom til at slette ovenstående, skrevet af Lennon da jeg ryddede op.. Derfor har jeg indsat det i en anden besked af Lennon, som skulle slettes) Redigeret af Ole - 15-Oktober-2009 kl. 10:50 |
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
![]() |
|||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() |
||
Istedet for at diskutere teknologi , så lad os fokusere på modeller og mærker . For der er vel ingen der mener at alle plasma er ens , og man så bare skal vælge dette , for at få det bedste , og det samme gælder jo også for LCD. Man kan jo ikke bare generalisere ,... jeg har så anbefalet 46G10/15 som jeg mener er det bedste til ca 13000kr... MVH |
|||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|||
![]() |
|||
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
||
Jeg HAR droppet plasma. Indenfor 2 mdr. havde jeg tre plasma-tv i hjemmet. De første 2 Panasonic 50X10Y og havde problemer med at håndtere farver, vist noget med hvidbalancen, men det optrådte så uregelmæssigt, at jeg ikke er helt sikker på, at det kun var dér problemet lå. Det næste tv var Samsung, 50B550, hvor jeg var meget imponeret over billedkvaliteten. Bedre end Panas 50X10Y. Den havde dog svære retention-problemer. Ud over ovenstående, kan jeg konstatere, at alle de 4 plasmaer, jeg har haft, har haft en hørbar summe-lyd. Hørbar: 3-4 meters afstand. Ellers er der ingen af de 4, der kunne lave ordentlig 1:1 pixelmapping via VGA. Jeg er LCD-mand nu, selv om disse også lider af diverse skavanker. Men LCD har færre problemer og efter den seneste generation har vist, at man kan lave god motion-kompensering samt farver og kontraster på plasma niveau, gider jeg ikke bøvle med plasmas "børne-sygdomme", som egentlig ikke burde kunne opstå her i 2009. Redigeret af PhDream - 14-Oktober-2009 kl. 22:54 |
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
||
Jeg forstår godt at man bliver negativ og mistænksom med sådanne oplevelser. Men med de erfaringer jeg har suget til mig herinde i diverse tråde, vil jeg påstå at der er tale om sort, sort uheld .Intet tyder på at hverken plasma eller LCD har generelle tekniske/elektriske problemer. |
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
![]() |
|||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
||
Jeg kan kun sige at jeg ikke har andre "unoder" end plasma"støj", altså en svag brummen som jeg overhovedet ikke registrerer med mindre jeg ser tv uden lyd hvilket jeg sjældent/aldrig gør. Jeg har set det nye Phillips LCD i det helt brede format, og det er sgu flot. Desværre viser de helst tegnefilm som demo, og det giver ikke et indtryk af tv'et evne til at levere et godt billeder, da det simpelt hen ikke er en udfordring for et tv. Jeg tror selv jeg kommer til at vente på OLED for at finde en værdig afløser for mit Pioneer, me jeg ser gerne et LED der leverer et bedre billede/helhedsindtryk end mit gamle tv. |
|||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|||
![]() |
|||
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
||
Hvordan får du retention, summen og mangel på ordentlig pixelmapping til at være sort uheld? Tusindvis af mennesker har klaget over retention på div. plasma tv. Det er ikke uheld, men et faktum. Det samme med summen. Og jo, LCD har også sine problemer: clouding/backligt bleeding, ringe synsvinkler, osv. Og de er selvfølgelig af teknisk art. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg har så læst "tusindvis" af mennesker som har bekendtgjort at retention er ikke eksisterende på nyere plasma, - ligesom "tusindvis" af mennesker har fået rep/eller byttet isolerede defekte eksemplarer med strømforsynings/blæser støj . |
|||
Samsung PS63C7705
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
Uanset hvilken problemer et plasma har, vil lcd ikke give dig det samme billede som du er vandt til. Men derfor kan det da godt være du bliver tilfreds med et lcd
når man så læser denne tråd. blliver der nævnt nogle rigtig gamle modeller. en samsung og panasonic x10 i den billig ende. Kvallitet koster!!!! et rigtig godt plasma hedder pioneer eller en v10. Pio er udelukket et rigtig godt lcd er med led og local dimming. De koster alle langt over 13000 kr. den eneste rigtig gode model plasma man kan få til cirka 13000 kr er en pan 42v10. eller en samsung lcd med edge-led. model 7070, eller tilbud på en 8050 det er nok de to tv, du måske skulle kigge på. Men ingen kender dit behov for billedekvalitet. Havde selv et plasma pan px80 fra 2008. Når jeg tænker tilbage i forhold til pio. ja så var det faktisk et rigtig dårligt tv, men godt i forhold var man ellers kunne få. |
|||
![]() |
|||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
||
Sjovt nok er jeg nu på mit 3. plasma og har ALDRIG oplevet retension, og det skal dertil tilføjes at jeg ER faldet i søvn med mit tv tændt flere gange, vågnet op til et fast billede eller evt. glemt at slå text-tv fra, forladt stuen i en time
![]() |
|||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|||
![]() |
|||
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
||
Jeg er også kommet til den konklusion. Jeg står for at skal vælge nyt fjernsyn. Først tænkte jeg Plasma. "Alle" herinde siger det er bedst. Jeg tænkte i retning af en Samsung B855, eller Pana G10/G15/V10. Men jeg er gået fra det, og skal have en LCD. Af flere grunde: Begge typer har svagheder, og den perfekte skærm findes ikke. Særligt retention vil jeg ikke "acceptere" på et nyt fjernsyn til mange tusinde kroner. Hvis datteren glemmer at få slukket, hvis der games, etc. Fjernsyn skal kunne bruges uden man "skal se det samme billede hele tiden". Og der er problemer med retention. Også på Panasonics nye. Jeg har set det specifikt på en G10, og andre har åbenbart også problemer. Endvidere vil jeg gerne have frame interpolation i 100hz/200hz som den laves til LCD. (100hz i plasma er noget andet). Det flydende billede synes jeg langt overskygger de artifacts nogen mener der kommer. I 2009 modellerne er det blevet så godt, at det ihvertfald ikke er et problem for mig. Som det tredje synes jeg, at billedkvaliteten i år på LCD har fået et højt løft. Fin fin til mig, og til langt de fleste. Og jeg medgiver billedkvaliteten på LCD tidligere var dårlig. Efter at have undersøgt og læst meget er jeg kommet frem til, at Samsungs LE46B755 er et godt valg. Den har 200hz og er topmodellen indenfor alm. LCD hos Samsung. Og de har den hos El-Giganten indenfor din pricerange. Den findes også i en 52". På Flatpanels er der en test på vej af det ny SL8000. Den skal også blive spændende at læse. Og jo, jeg er bekendt med LCD's dårligdomme, som bleeding, clouding, etc. NB. Nej, jeg siger ikke at Plasma ikke har det bedste billede! (Det plejer jeg at få skudt i skoene når jeg taler for at LCD er blevet så meget bedre i 2009). Plasma er bare ikke så meget bedre jeg vil leve med ulemperne ved dem. Så jeg er enig med trådstarter, PhDream, m.fl.. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |