|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Forfatter | |
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Men som jeg skrev før, kvalitet koster. ingen af de billig lcd eller plasma er særlige gode.
så det er ikke bare Plasma/lcd/led. det kommer helt an på ens behov. personligt kunne jeg ikke undvære mit pioneer 500M. Men vil heller ikke købe en g10. Den opfylder heller ikke mine krav. så heller et lcd med local dimming, som en sony x4500 model, fremfor en g10. Men prisen er helt afgørende for sit valg af tv. en phillips 9704 koster noget over 20000 kr. gav selv 20000 kr for mit. men en phillips opfylder ikke mine krav. den manipulere med kildematerialet. ergo kan den lige så mange gode anmeldser anmeldelser og 50 awards. den opfylder stadig ikke mine krav til et billede. Men når budget kun er 13000. Så kan jeg kun se en samsung edge-led eller en 42v10. hvis billedekvalitet afgørende for ens valg, er de fleste nok enige om en 42v10 er bedre Redigeret af xcardman - 15-Oktober-2009 kl. 11:52 |
|
![]() |
|
Sigida ![]() Guld medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
![]() |
Alle samsungs edge leder lider af bleeding og clouding og dårlig dyb sort, den er sku blåligt. Hvis man ikke investere i en kalibrering lider de også af at ha meget unødagtig farvegengivelse hvor et panasonic plasma står ret godt ud af boksen. Så der er da ingen tvivl, hvis man ikke ofre en kalibrering, vil det være at skyde sig selv at vælge en lcd hvis man går op i at farvene står så naturligt som muligt og gengiver billedet som instruktøren gerne vil have det skal være. Rentention opstår kun ved mishandling af skærmen. Du tager sku ikke dine flotte nye sko og hopper i en mudderpøl, for det kan de self ikke klare. og angående støj, så har i self ikke computer for de støjer også med blæser mm. især en pc. Eller for den sags skyld en playstation 3 eller en ordentlig receiver.
|
|
Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50 SVS 5 satelite SVS SB2000 JVC HD750 Sony PS4 |
|
![]() |
|
Sigida ![]() Guld medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
![]() |
xcardman, et edge led er elendigt.
|
|
Samsung 65HU7505
|
![]() |
|
![]() |
altså hvis vi snakker om prisen for et v10 koster det samme og er langt bedre
|
|
Samsung 65HU7505
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Men dem som køber det, skal du huske ikke vægter billede 100 procent. De vægter andre ting eller bruger til at sufte på nettet. |
|
![]() |
|
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
![]() |
Mon ikke en del retention kan fjernes ved at justere kontrast og farve så det står på et mere naturligt niveau?
At begynde at snakke om at manglende pixelmapping er en fejl ved plasma er helt galt i byen...lad os nu holde os til virkeligheden ;) Når du nu ER tvunget til at købe i Elmutanten er det vel bare at suse derud og kigge TV. I de omgivelser er de da i det mindste nogenlunde sammenlignlige, da lys og kabeltræk bør være jævnt det samme. Om det så hedder LCD eller Plasma skal vel vælges ud fra hvilket billede og hvilke features du synes er passende. Jeg tvivler på at du får meget hjælp her med så åbne spørgsmål som du stiller (ikke fordi vi ikke vil, men der gik 5 minutter så brød krigen ud!). |
|
![]() |
|
![]() |
mit pioneer har heller ikke 1:1 pixelmapping men pga den suveræne scaler der sidder i tvet får jeg stadig et langt bedre billede end et tv med 1:1...
|
|
Samsung 65HU7505
|
![]() |
|
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
Jeg har aldrig helt forstået hvor man vil hen med disse tråde skal jeg enten det ene eller det andet. Grunden til dette er du på ingen måde kan sige om du har samme smag som andre i et forum. Den eneste måde er ved at tage ud og kigge på modeller og se hvilken en du mener leverer det bedste billede ud fra dine kriterier og din pris. Enighed kommer der aldrig på hvilken teknologi der er bedst til prisen osv, så på med "brillerne" og tag ud og kig :) |
|
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
|
![]() |
|
![]() |
smurf. billedekvalitet er objektiv og ikke et subjektiv valg ;)
|
|
Samsung 65HU7505
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
Branchemedlem, og så kan man ikke se. |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad mener du flemming. |
|
Samsung 65HU7505
|
![]() |
|
![]() |
Et edge led er dårligt hvis man tager prisen i betragtning. ALtså levere et ok billede, men der er bare langt bedre alternativer til samme pris.
|
|
Samsung 65HU7505
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |