recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal jeg droppe Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkal jeg droppe Plasma

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 18:47

Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

skyum : kunne også have levet med at det var noget som man kun kunne høre hvis det hele var på mute.

men det her på de 2 jeg havde var så man kunne fyre for lyden, så var der stadig den her SKARPE whine.

Mega trist. og nej ved sgu ikke om jeg ville kunne leve med at det også var der ved mute, ved min Z3000 projektor har lidt fra pæren, det irritere mig, og det er kun når jeg sidder i rigtig vinkel man kan høre det. og det er minimalt, det her var SYGT meget.

Det kan jeg sagtens forstå, for i mit tilfælde er det en svag brummen som koún høres ved MUTE.  Den skarpe hvinen har jeg overhovedet ikke "fornøjelsen" af...

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 18:57
det værste er jo den ikke er konstant..

når den FYRER op og ned med lyset i billedet, så forsvinder den ikke rigtigt

den brummen du taler om den har jeg hørt på et par sets, den irriterer mig ikke

har også glemt mit 3 PLASMA, har haft et BV4 8 Generation den havde INTET. men 50" var bare for meget. (arbejdede på B&O dengang så det var billigt)

men der var et plasma som ikke havde noget som helst brummen / støj, og så kunne man tjene penge på det når det skulle sælges efter 2 år hehe.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 19:00

Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

det værste er jo den ikke er konstant..

når den FYRER op og ned med lyset i billedet, så forsvinder den ikke rigtigt

den brummen du taler om den har jeg hørt på et par sets, den irriterer mig ikke

har også glemt mit 3 PLASMA, har haft et BV4 8 Generation den havde INTET. men 50" var bare for meget. (arbejdede på B&O dengang så det var billigt)

men der var et plasma som ikke havde noget som helst brummen / støj, og så kunne man tjene penge på det når det skulle sælges efter 2 år hehe.

Hvordan var dit indtryk så af BV4'eren så ?

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 19:34
var tilfreds... beosystem 3 var en fin motor på det tidspunkt, og det var før plasma blev fullhd.

den var enormt naturtro og rolig i billedet.

dog var sortniveauet ikke GENIALT, men okay det var også lang tid siden, har set deres nyere 1920x1080 paneler de er rigtig gode, dengang var sortniveau ikke det vigtigste salgsargument.

Min vurdering var at den var stærk ved skalerbar materiale (SD tv især analog), men den pioneer der var på markedet den gang, havde bedre sortniveau.

Har aldrig oplevet retention eller burnin på dem mine kollega´er har min havde jeg jo kun kort tid.

dog havde vi et rum med meget lys, og den var IKKE god i dagslys.

Panel overfladen var også forholdsvis meget reflektiv, hvor AVANT tv f.eks. havde fået skabt en glas overflade som ikke var nær så reflektiv.

Lyden kan ingen andre TV´er konkurrere med, havde stereo højtaleren, den der hedder 7-2 mener jeg den brede af de 2 stereo center der var, den kunne spille rummet op med en FANTASTISK diskant, og en rigtig god bass.

Men prisen.. jeg kunne som sagt få den billigt og tjene penge, tror tv´et ville koste 120.000kr, det er der for lidt design i BV4 til efter min smag, der levere BV7 design mæssigt mere, med indbygget Bluray/DVD(Dengang) GLAS overflade, ALU lister og drejefod, BV4 var bare et plasma panel med en ekstern motor, dog havde b&o en rigtig god motor i BS3.

Er dog ved at punke nogle af de gamle kollegaer vil faktisk gerne have et BV8-40" til stuen eller BV10-40" hvis jeg kan få det til gamle priser. kan ikke finde et eneste TV som jeg synes er pænt, eftersom stuen nu bare er blevet til lidt tvkiggeri engang imellem, efter bio´en er oppe.

Redigeret af Rasmusdc - 18-Oktober-2009 kl. 19:36
Til top
Henrik Høy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Oktober-2005
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Hej Henrik

Det kunne være interessant at høre fra trådstarter igen...

Hvad hælder du til, efter alle disse input?

Hej

Jeg vil grave lidt mere i hvor udbredt retention + fosforslør er på panasonics full-hd modeller, og sansynligvis gå efter en af dem.

Men hvis jeg nu alligevel skulle ende med at forlade plasma, er der så nogen som vil komme med bud på hvad jeg skal vælge hvis flg. skal opfyldes. Minimum 42" og så godt så muligt til at se fodbold på via yousee hd selector, og max 13.000 kr.

Venlig hilsen

Henrik

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Henrik Høy Henrik Høy skrev:

Hej Henrik

Hej

Jeg vil grave lidt mere i hvor udbredt retention + fosforslør er på panasonics full-hd modeller, og sansynligvis gå efter en af dem.

Men hvis jeg nu alligevel skulle ende med at forlade plasma, er der så nogen som vil komme med bud på hvad jeg skal vælge hvis flg. skal opfyldes. Minimum 42" og så godt så muligt til at se fodbold på via yousee hd selector, og max 13.000 kr.

Venlig hilsen

Henrik

Har efterhånden låst mig fat på, at Sony tilbyder markedets absolutte bedste LCD billedkvalitet i henholdsvis 46X4500 og 52Z5500 . Er prisen for høj ? - ja så er der sgu slet ingen vej udenom plasma .

Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 23:18

Samsungs B755 er et klasse tv, og falder indenfor dit budget. Det er bedre end nogle af de billigere plasma'er: Pana X10, Samsung B550, LG PS3000, osv.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Samsungs B755 er et klasse tv, og falder indenfor dit budget. Det er bedre end nogle af de billigere plasma'er: Pana X10, Samsung B550, LG PS3000, osv.

Hmmm.  Ud fra hvilke kriterier ?

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

er det strømforbruget du snakker om?
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 11:18
Selvfølgelig skal du vælge plasma.... Tag du roligt et Panasonic. LCD er LANGT Fra uden problemer... Og så slipper du også for at føle du sidder og spiller computer når du rent faktisk ser en film...

Strange - stolt medlem af den såkaldte Plasma Mafia!!! :-)
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Henrik Høy Henrik Høy skrev:

Hej Henrik

Hej

En god idé at undersøge nærmere. Men held og lykke med at finde det faktuelt rigtige - og rigtige for dig - om retention.  Du vil, som i denne tråd, få input om at det ikke er noget at snakke om, og at det er godt.

Men hold os da opdateret hvis du finder hvad du mener er faktuelt korrekte forhold herom.

Citér

Venlig hilsen

Henrik

Her vil jeg som tidligere i tråden nævne LE46B755. Som en anden også lige har foreslået.

Den er god til sport og hurtige bevægelser. Har et af markedes bedste billeder for LCD, og er god til prisen.

Til top
Henrik Høy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Oktober-2005
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 17:35

Hej

Jeg vil lige give en tilbagemelding.

Om alt går vel så får jeg leveret et stk. Panasonic 46G10 sidst på ugen

Så nu satser jeg så blot på at det ikke har nogle af de svagheder som mit første panasonic + LG havde.

Tak for input.

Venlig hilsen

Henrik

Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu