recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SKAL jeg købe en Yousee-box?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SKAL jeg købe en Yousee-box?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dolkin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2019
Sted: København N.
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dolkin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SKAL jeg købe en Yousee-box?
    Sendt: 01-November-2019 kl. 11:49
Hjælp lige en gammel hi-fi rotte her, som ikke ved meget om emnet Smile

Min kæreste flytter ind i en lejlighed med Yousee TV-pakke. 

TV-signalet skal distribueres fra stuen til tre fjernsyn - et i stuen og et i hvert børneværelse.

En ekspedient i en stor dansk elektronikkæde fortalte mig, at jeg SKAL købe en Yousee-box for at kunne distribuere signalet til de respektive værelser - men er det sandt?

Handler det ikke blot om at forstærke og fordele et antennesignal?

Har det overhovedet noget med Yousee at gøre?

Hvordan vil du foreslå, at jeg løser opgaven?

Jeg håber I vil træde til, og takker stort på forhånd Smile

Mvh. 
Dolkin
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2019 kl. 11:51
Du behøver ikke en boks af nogen art så længe TV-skærmene har indbygget DVB-C tuner. Det har stort set alle TV-skærme haft i rigtig mange år. Vil du bruge YouSees muligheder for f.eks. 'Bland selv' så skal der også et CA-modul ind i hver af skærmene.
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2019 kl. 12:13
Fordeler du signalet med kabler, uden at forstærke, bliver der naturligvis mindre signal til hver. Det må komme an på en prøve. Jeg tror, at det går.
Yousee boksen kan jeg ikke anbefale. Jeg har gennem de sidste 25 år forsøgt med med dem 2 gange, og begge gange er de røget retur.
En nabo jeg kender, som har sådan een, er meget generet af opdateringers langsommelighed og kompliceret betjening.
Det jeg bruger og kan anbefale:
- få et trådløst internet med ca. 100 Mbit mindst
- køb en apple-TV boks pr. fjernsyn. De koster vist 1200 kr. pr. stk. 4K udgaven behøver det ikke at være, måske er det bedst, at de ikke er 4K alle 3. Lad f.eks. een af dem være 4K. Det kræver jo mere båndbredde.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2019 kl. 12:50
Jeg har signal via Yousee og jeg fordeler signalet til 4 enheder uden problemer

Vægstik -> Yousee box, hvor der sidder en fordeler, der deler signaler op i 2 (da der kun er 1 indgang på den nye Yousee box), herefter går signalet til en fordeler box der deler signalet op til TV og så videre til værelserne. I et af værelserne er der igen en fordeler der dele det op til 2 TV.

Det ar kørt uden problemer de sidste 10-15 år.

Den nye Yousee box virker i reglen udemærket. Og jeg synes faktisk at det er smart at ens optagelser er gemt i skyen, så kan man se sine optagelser å andre enheder også Ipad andre TV via App osv.
Til top
Dolkin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2019
Sted: København N.
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dolkin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2019 kl. 13:43
Ville det også kunne lade sig gøre uden Yousee box - altså, at man ikke mister signalstyrke?
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2019 kl. 14:08
Afhænger af kablernes længde og kvalitet (afskærmning)...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2019 kl. 14:09
Ja, du køber en forstærker med udtag fra avconnection.
Det er ikke dyrt. 200 kr. Der kan komme lidt ekstra udgifter: krympetang til kabler og stik.
Men uden forstækning er det jo en naturlov, at hvert TV får en 1/3 signal. Men da signalstyrken som regel er rigelig i forvejen, behøver det ikke at være noget problem. Så jeg vil foreslå bare at prøve det af først. 3 splitning er nok ikke almindelig. Det vil med almindelige passive splittere give en med halvdelen af signalet og 2 med en fjerdedel.
Til top
Dolkin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2019
Sted: København N.
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dolkin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 16:03
Tak for jeres svar - det er ny verden for mig. 

Kan man købe en fire-vejs forstærker og kun bruge de tre udgange? 

Skal der i så fald sættes noget i den sidste udgang (en modstand f.eks) for at skabe ensartet belastning?

Er Triax det foretrukne mærke i forsamlingen?
Til top
Dolkin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2019
Sted: København N.
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dolkin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 20:29
Nogle bud på ovenstående? Tongue
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af Dolkin Dolkin skrev:

Tak for jeres svar - det er ny verden for mig. 

Kan man købe en fire-vejs forstærker og kun bruge de tre udgange? 

Skal der i så fald sættes noget i den sidste udgang (en modstand f.eks) for at skabe ensartet belastning?

Er Triax det foretrukne mærke i forsamlingen?


Ja, det kan man. Den 4. udgang skal termineres med en lille dims du kan købe sammen med forstærkeren https://www.youtube.com/watch?v=Pz1JKIeRhto. Triax er et udmærket mærke, men der findes også andre gode alternativer.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu