|
Skal jeg se Alien: Covenant? |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||
Furry ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1093 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nej, se noget andet
|
||
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
||
![]() |
||
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
|
Jeg forstår ikke rigtig den brutale kritik, som filmen får. Nej, den er absolut ikke fejlfri, og 3. del løber måske en anelse løbsk, men historien flettes fint sammen med Prometheus. Det eneste som jeg virkelig skuffede mig, var de forudsigelige dødsscener. Man var ikke i tvivl om, hvornår de indtraf. Her måtte de godt have været lidt mere opfindsomme.
Jeg vil hverken sammenligne den med Alien, Aliens eller sågar Alien 3. Prometheus og Covenant er selvstændige film. Jeg var godt underholdt af Prometheus, og elskede den visuelle stil. Det samme er gældende for Covenant. Faktisk foretrækker jeg nok Covenant af de to. Prometheus: 7/10 Covenant: 7.5/10 At kalde den "bras" eller verdens værste film er en kende overdreven og barnagtigt. |
||
![]() |
||
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
|
Nu er det vel sådan at smag og behag er forskellig, så hvis nogen syntes det er bras eller verdens værste film, så er det vel deres ret, uden det gør dem barnagtige. Jeg syntes ikke det er verdens værste film, men i min optik, så ligger den lagt fra 7.5, nok tættere på et 5.5. Det skyldes især det iskolde faktum, at den er befængt med så mange åbentlyse fejl, at man ikke kan tage den seriøst. Af respekt for dem som ikke har set filmen, og stadig glæder sig, skal jeg undlade at skrive hvor og hvorfor.
|
||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
||
![]() |
||
Thomas Jensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-November-2013 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 455 |
|
Jeg skal se den...når den engang kommer på Netflix eller Viaplay.
|
||
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
|
Vil også give den 5 ud af 10., det samme som jeg ville give Prometheus.
Den er da meget flot, men hold da op en dårlig historie. Det gør så også resten af franchisen dårligere. Redigeret af donfrankie - 25-Maj-2017 kl. 18:11 |
||
![]() |
||
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
|
Øh, hvordan kan filmen gøre de andre dårligere??
|
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
![]() |
||
andershede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
|
Det lykkedes Ridley Scott at skabe et suverænt univers. Efterhånden er det også lykkedes ham at ødelægge det igen. Det er trist. Jeg håbede på Den der Alien 5 der var tale om, med Ripley og alternativ historie. Det virkede meget mere interessant. Jeg er bange for det har lange udsigter nu. Enten skal Scott vel ødelægge endnu mere eller også er interessen død helt.
Jeg spillede for et års tid siden Alien Isolation på pc. Det var virkelig en fremragende oplevelse og meget mere tro mod seriens udgangspunkt end hvad Scott har præsteret af makværk de senere år. Manuskriptet var faktisk også meget stærkere |
||
![]() |
||
andershede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
|
DonFrankie. Det virker jo helt gak at give fem stjerner til noget du udtaler sig så (berettiget) kritisk omkring. Med mindre din skala går fra 1 til 10 :)
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
IMDB skalaen blir brugt længere oppe, og den går jo som bekendt til 10 |
||
![]() |
||
|
Ok så giver det mere mening :)
Jeg tænker bare altid stjerner og så anmeldelser i danske blade. |
||
![]() |
||
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
|
"Det er jo bare smag og behag". Du kan tro nej - så let slipper man ikke uden at være en smule saglig. At kalde filmen "bras", "makværk" eller "den værste film nogensinde", uden at underbygge sin kritik er ren og skær øretæveindbydende. Du må i øvrigt gerne pointere, de åbenlyse fejl der er i filmen. |
||
![]() |
||
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
|
** SPOILER ALERT ** ** SPOILER ALERT ** Og personen som fik en direkte ordre om ikke at lukke nogen ind i skibet uden tilladelse, åbner bare døren, da en syg besætningsmedlem kommer tilbage til landeren. Skal jeg fortsætte? Redigeret af hummelmose - 25-Maj-2017 kl. 17:37 |
||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |