recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal jeg skifte SonosBeam ud med SonosArc ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal jeg skifte SonosBeam ud med SonosArc ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CalebLarue Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Juni-2020
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CalebLarue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skal jeg skifte SonosBeam ud med SonosArc ?
    Sendt: 19-Juni-2020 kl. 16:12

Kære Alle,

Jeg er meget i tvivl på nuværende tidspunkt om hvilken vej jeg skal tage.

Idag har jeg et surround system / hjemmebiograf med følgende enheder:

1 Sonos Beam
1 Sub
2 stk. One SL (baghøjttalere)

Sonos Arc er lige blevet lanceret og jeg var ude og høre den hos HiFi klubben, jeg syntes at lyden på den er markant bedre end på Beam.

Jeg har dog desværre hverken HDMI eARC eller Dolby Atmos på min Philips POS9002 - OLED TV, jeg er ret sikker på at det TV de bruger til fremvisning hos HiFi klubben har begge funktioner.

Da jeg talte med Sonos supporten sagde de at jeg ikke kommer til at kunne høre den store forskel, HiFi klubben mener tilgengæld at jeg helt klart skal skifte da det vil give en bedre effekt selvom jeg hverken har eARC eller Dolby Atmos.

Er der nogen som har erfaringer på området som kan guide mig, det vil være lidt ærgerligt at give 3.000 mere for et produkt som man reelt ikke får noget ud af fordi ens tv ikke har den nødvendige teknologi - HiFi klubben & Sonos support kan heller ikke give mig nogen entydig svar.

Ser frem til at høre fra jer :)

Mvh. Caleb

Redigeret af CalebLarue - 19-Juni-2020 kl. 16:17
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 16:35
Tag en af hver med hjem og lyt selv......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CalebLarue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 16:37
Problemet er at jeg har 4 dage til at aflevere Beam indenfor de 100 dage man får, men ellers en god ide med at tage dem begge med hjem og lytte.
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af CalebLarue CalebLarue skrev:

Problemet er at jeg har 4 dage til at aflevere Beam indenfor de 100 dage man får, men ellers en god ide med at tage dem begge med hjem og lytte.

Tager ikke 4 dage at høre forskel Wink
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 09:03
10 minutter og du ved at ARC er meget bedre

Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 13:52
bedre og dyrere, hænger godt sammen :)
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juli-2008
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 16:12
jeg lyttede til ARC idag og var ikke imponeret. Jeg syntes der manglede rigtig meget dybde. Lyden virkede spinkel og næsten som dåselyd. Sourrounddelen imponerede mig, men lyden passede min smag rigtig dårligt og syntes playbar lyder meget bedre
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2008
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

jeg lyttede til ARC idag og var ikke imponeret. Jeg syntes der manglede rigtig meget dybde. Lyden virkede spinkel og næsten som dåselyd. Sourrounddelen imponerede mig, men lyden passede min smag rigtig dårligt og syntes playbar lyder meget bedre

Vær opmærksom på at der er en software fejl i øjeblikket der  gør bassen "mudret" på arc.
Der kommer fix i næste uge ;)

Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2005
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 16:21

Jeg har lige opgraderet min Playbar til Arc og har samme TV som dig.

Der lykkedes mig at få Atmos på Netflix og Amazon prime ved at slutte en Shield TV til TV'et og sætte Digital Output format til Passthrough. Virker også med DD+ output format, men det giver en forsinkelse på lyden.

Atmos virker også med Chromecast, dog kun på Amazon.

En Shield TV er selvfølgelig kedelig ekstra udgift, men langt billigere end af købe et nyt TV. Hvis du er UHD blue ray fanatiker og losless er det eneste der dur, så er der jo ingen vej uden om et nyt TV, men Atmos over Dolby Digital+ er fint nok for mig.

Jeg regner med at Atmos også kommer til at virke med Apple TV 4K når Sonos frigiver den lovede LPCM opgradering.

Med hensyn til mudder bassen fra Arc så er det ikke noget jeg har lagt mærke til, men det skyldes muligvis at jeg også har en sub til at tage den del af frekensområdet.

Med både Sub og SL's i dit setup ville jeg ikke være meget i tvivl om at opgradere (Hvis du kan finde pengene). Du kan formodenlig stadig få en ok pris for din Beam.

Redigeret af ildocteur - 21-Juni-2020 kl. 17:22
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 22:30
Det er ret enkelt: Arc spiller markant bedre end Beam uanset om du har Atmos eller ej. Er den det dobbelte værd? Det kommer jo nok an på hvor meget 3000 kr. er for dig, men jeg ville personligt ikke lade mig nøjes med Beam, hvis jeg først havde prøvet Arc. Arc spiller i øvrigt også bedre end Playbar, som igen er bedre end Beam og dér var prisforskellen kun 700 kr.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CalebLarue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2020 kl. 15:50
Hej Alle,

Mange tak for jeres ret så fine indlæg og svar, jeg har bestemt mig for at aflevere Beam og Sub og udskifte dem med henholdsvis Arc og den nye generation af Sub.

Det er værdsat.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu