|
Skal jeg vælge Airplay eller Sonos |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |||
Kristian F
Junior bruger Oprettet: 16-Juli-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 46 |
Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 00:57 | ||
Er der andre dacs der er værd at nævne end dem der lige er nævnt? Og vil man kunne høre forskel ved at putte sådan en dac ind mellem en airport ekspres og en surround recover hvis signal vejen er optisk toslink hele vejen?
Tænker nemlig på om sådan en dac er bedre end den dac der er bygget ind i selve suround receiveren.. Hvis nu receiveren f. eks er en marantz sr7005. |
|||
Marantz SR7005
Focal 836V Focal 800CC Samsung C8705 3d led tv HTPC med 6 TB plads. Playstation 160gb FAT boy. Xindak højtaler kabler. |
|||
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 10:30 | ||
Nope, det vil om noget gøre det ringere. Det er DAC'ens opgave at konvertere til analogt. Dertil er det en smule omsonst hvis du har en SS receiver, da mange af disse har en grim tendens til at lave en ADA konvertering, på analoge signaler.
Hvorfor ikke bare køre toslink direkte ind i receiveren?
|
|||
Kristian F
Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 11:03 | ||
Jeg ved godt at dac'en skal konvertere til analogt :D
Hvad er en ada konvertering og hvorfor er det vigtigt jeg ved hvad det er? Jeg tænkte bare at en dac mellem en airport express og en marantz sr7005 ville gøre lyden bedre? I sær hvis hele signal vejen er med optiske kabler? Men som jeg kan forstå på det du siger så er dac'en i min receiver bedre end en ekstern dac? Hvis det vel og mærke er med optisk fra Express til receiver.. Men hvorfor laver man så overhovedet dacs hvis receivere omkring min er bedre?? |
|||
Marantz SR7005
Focal 836V Focal 800CC Samsung C8705 3d led tv HTPC med 6 TB plads. Playstation 160gb FAT boy. Xindak højtaler kabler. |
|||
Irenicus
Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 11:48 | ||
Det første er modsætning til de 2 andre. Hvis du kører med toslink hele vejen fra AE til receiver, benytter du receiverens DAC, da toslink er digitalt.
En ADA konvertering, er en konvertering af en analogt signal til digitalt, og tilbage til analogt. Mange SS receivere gør dette ved et analogt signal, og benytter derved den interne DAC, således vil en ekstern DAC være nyttesløs.
Der er mange eksterne DACs der er bedre end den interne i din receiver. |
|||
Kristian F
Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 11:58 | ||
Hvad så hvis jeg kører mini optisk fra airport Express til dac med alm optisk og så fra dac'en til phono eller hvad det hedder i receiveren? Bruger jeg så dac'en til at konverte med? Og vil jeg så undgå en ada konvert?
Kan man få en dac der er bedre end den interne i min receiver der kan konvertere signalet fra AE op til 24/192 inden det kommer ind i receiveren og kan man få fat i sådan en hvis maxpris 5500? |
|||
Marantz SR7005
|||
Irenicus
Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 12:14 | ||
Så benytter du rigtig nok den eksterne DAC. Om du kan undgå en ADA konvertering, kommer an på receiveren. Tjek manualen, nettet, forhandler etc.
Om den kan upsample eller ej bør ikke være et kriterie, da du ikke kan tilføre noget til signalet der ikke er der. I den prisklasse du kigger i er der mange muligheder, f.eks. http://www.vassagohifi.dk/cms/tilbud/tilbud-display/article/stello-1459.html, http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=3&product_number=1620215 eller http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=3&product_number=3303032 bare for at nævne nogle få stykker. Lidt googling vil afsløre endnu flere, og brugt markedet er ligeledes et godt sted at holde øje med.
|
|||
Kristian F
Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 14:21 | ||
Tror jeg bliver nødt til at kontakte hififreaks og høre dem af hvad jeg gør før jeg bare bruger penge på en dac hvis det ikke giver noget :)
Mht. Upsampling tænker jeg bare på at have de bedste specs så der ikke er noget galt der.. Og så tænker jeg bare at jeg hellere vil give mere for produktet og vide det er bedre end et billigt et hvis jeg overhovedet skal have sådan en købt.. |
|||
Marantz SR7005
|||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |