recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal man have grafikkort i MCE???UPDATE!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkal man have grafikkort i MCE???UPDATE!!

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2007 kl. 15:07

Jeg er helt enig med dig i, at har man 25 kanaler, så skal de da også kunne ses.

Men mit indlæg var begrundet i, at jeg forstod på 'The_Unforgiven', at han modtog sit antennesignal via DVB-T, ligesom jeg selv gør (og dermed har jeg kun tre kanaler).

Så er situationen den, at bruger man MCE, så har man ikke undertekster, men mindre man investerer i en Multibox, som nævnt i et andet indlæg.

Man kan i MCE ikke vælge at modtage nogle kanaler fra DVB og nogle fra det analoge net, så den situation vil også udelukke brugen af enten MCE eller DVB-T.

Altså står man tilbage med enten at bruge MCE _og_ analoge signaler, eller 'et andet mediecenter' og digitale signaler.

Jeg ved ikke noget om DVB-S, men mener dog at have læst, at MCE også der er meget begrænset i brug.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2007 kl. 15:36
Nå, ja, på den måde Badsted, det forstår jeg godt, men der faktisk nogen der allerede satser udelukkende på et Digitalt signal, og det er jo lidt tidligt, syntes jeg altså og jeg syntes heller ikke at analog er så dårligt endda.

Nu skrev "Unforgiven", så jeg,  at han både havde analog og dvb-T, så var det lige at et kort med begge tunere, kunne være ok der.

Nej, MCE kan kun køre med en type tuner ad gangen, man kunne så vælge som du siger noget andet, for eksempel Media Portal, der godt kan håndtere begge tunere. MCE kan i øvrigt kun bruge DVB-T tunere, men så er der lavet drivere til et kort som floppyDTV så MCE tror den ser et DVB-T kort, det er også lavet til DVB-S.

Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 450
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2007 kl. 12:47

Dvs :

1: Man kan IKKE bruge både analog og digital på samme tv kort eks HVR1300 ???

2: Jeg har tænkt mig at invistere i Vista Premium.

3: Har tænkt mig følgende system Asus N4LVM/DH med en CoreDuo 1.83, 1024 mb ram , Hauppauge HVR1300 , Ricavision remote

The_Unforgiven

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu