|
Skal man købe et Pio krp 500a? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det havde jeg ikke gjort. Jeg havde klart nappet et vt50 istedet.
|
||
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Med Pioneer får du et billede som stadig hører til blandt de aller bedste,af ikke profesionelle paneler, og i en uhyre fornem byggekvalitet.
Når det så er fremført, så køber du et panel som er 3 - 4 gammelt, og driftstiden kan du kun finde, hvis du kan komme ind i en normalt spærret menu. Der kan være 10 år tilbage på panelet - eller måske bare 2 måneder før f.eks. strømforsyningen går.
Du skal forvente en pris for en KRP-500A model på omkring 8000 kr ![]() Redigeret af Hother - 09-Juni-2012 kl. 22:58 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
|
3D og smarttv gøjl er der selvfølgeligt også i et nyt tv.
|
||
![]() |
||
geuken ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Status: Offline Point: 379 |
|
Takker for pointer og dit skud!
|
||
![]() |
||
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
|
Jeg har skrevet det før - Jeg ville aldrig give, lad os sige 8000 tkr, for et panel uden garanti. Det kan jo ryge i morgen og så står man dér.
Lad os nu være ærlige - VT50 er næsten lige så godt som omtalte TV, hvis ikke bedre på nogle punkter. Derudover er det sprit nyt, tyndere og IMO flottere, har 3D, alle tunere mv. IMO en no brainer.
|
||
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
|
Så bruger du dit TV meget meget lidt:) Det er et indiskutabelt faktum, at et plasma TV ikke bliver bedre med tiden, udover i startfasen - Forringelsen sker bare så langsomt at du ikke bemærker det ![]() |
||
![]() |
||
geuken ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Status: Offline Point: 379 |
|
der er vel også en meget stor pris forskel på et brugt 500krp og et vt50?
|
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
|
led tv bliver også dårligere med tiden men nu kan jeg ikke helt forstå i sammenligner en 500A og en vt50 alene ud fra prisen der er alså en kæmpe forskel nu har jeg så købt min krp model i 2009 og er stadig glad for billedekvaliteten alså jeg nyder bare billedet uden at kigge efter fejl har haft lcd plasma fra pan og der var massiv fejl i billedet den eneste grund til at skifte er en større skærm end 50 tommer, men billedet er åbenbart stadig reference om et par år vil en vt50 heller ikke koste mere end 4000 kr brugt |
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2046 |
|
Hvis vi taler om 500A til 8000 kr eller vt50 til 17.000 kr er imho rigtigt nok en no-brainer.
Begge er top-klasse TV hvor billedkvalitetsforskellene er marginale. Jeg ville klart tage chancen med 500A til 8000 kr. Er man så uheldig at det går i stykker inden for en VT50'ers garantiperiode har man jo stadig ikke mistet penge på valget, idet man ville kunne købe 2 brugte TV til samme pris som man skulle give for det nye TV. Gensalgsværdien vil sikkert være meget ens om nogle år på de to TV, hvilket også taler for at 500A er det mest pengesmarte valg.
Redigeret af TBC1 - 10-Juni-2012 kl. 10:38 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Med en pris på max 8k for et 3 år KRP500A, har man 3 års mindre levetid end et nyt Pana VT50, hvis komponenterne i sidstnævnte lever op til samme krav som i Pio'en. Man sparer immervæk 9,5k ved at vælge Pio'en, og hvis alt det med tunere og internet er ligegyldigt, så ville jeg go for it.
|
||
![]() |
||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
|
Hvis man er ligeglad med smart tv, 3D osv, så vil jeg klart nappe et Pioneer. Jeg er stadig mega glad på 4 år for mit kuro :-)
Iøvrigt klares en evt. fejl på tv´et af min elektronik forsikring.
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |