recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal man træde på bremsen mht. HD-DVD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkal man træde på bremsen mht. HD-DVD?

Besvar Besvar Side  123 14>
Forfatter
Besked
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Emne: Skal man træde på bremsen mht. HD-DVD?
    Sendt: 19-Januar-2008 kl. 22:45

Hej alle!

Jeg er jo som mange andre en lykkelig ejer af en Toshiba XE1 maskine  og har efterhånden en del HD titler på hylden men er blevet lidt forbeholden mht. at købe mere HD-DVD nu når Warner er gået blå fra Maj i år.

Skal man træde lidt på bremsen? Vente lidt, krigen er vel potentielt ovre om et halvt år?

/Halsted

Til top
flakes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 23:03
personligt har jeg nærmest klodsbremset, mest pga de ret svage udmeldinger fra paramount og universal (hoved grunden til at jeg købte en hd dvd afspiller, i <3 focus features). diskene og afspillerne (7-9-13) vil jo virke i mange år fremover! så det kommer jo anpå hvorvidt du vil sidde med mange eller få udgivelser i et format der potentielt ikke vil blive understøttet i fremtidige afspillere (selv om jeg er sikker på at toshiba vil fortsætte med at understøtte hd dvd selv om blu-ray vinder).

nu må vi se, så længe der er ekslusive titler på begge sidder så er krigen langt fra overstået imo.
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 23:15

Jeg er enig men er det ikke bare et spørgsmål om at de afventer salgstallene de næste 3-4 måneder inden Universal og Paramount trækker stikket ud og går neutrale?

/Halsted

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Jeg er enig men er det ikke bare et spørgsmål om at de afventer salgstallene de næste 3-4 måneder inden Universal og Paramount trækker stikket ud og går neutrale?

/Halsted

Og jeg har ikke klodset - jeg har nemlig købt min EP 35 tilbage - YES

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
flakes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 23:30

Citér Jeg er enig men er det ikke bare et spørgsmål om at de afventer salgstallene de næste 3-4 måneder inden Universal og Paramount trækker stikket ud og går neutrale?

/Halsted

jo, det burde man mene. men så længe markedet er så lille (jeg tror at største delen af de nuværende udgivelser har været direkte tab i sidste ende når man medregner marketing, encoding og restaurering etc) kan alt jo ske... der er så vidt jeg ved solgt omkring lige mange hd dvd og bluray-afspillere ~1 million hver og ca 6 millioner ps3 på verdens plan, med ca 7 millioner disk i alt. dvs, samtlige udgivelser har ikke en gang solgt hvad transformers på dvd solgte på EN uge (ca 8 millioner).

toshiba har lige (i et ret desperat øjeblik imo) sat priserne ned på a30 og a35 modellerne (50 % på a30). hvornår er der nok afspillere på markedet til at studierne ikke kan ignorere dem? 

Redigeret af flakes - 19-Januar-2008 kl. 23:31
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 23:38

Hvordan kan 2 studier ignorere alle de blu-ray afspillere der findes?

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

/Halsted

Gys, har du haft den solgt?? Hother dog...

He he!

Velkommen tilbage på "den synkende skude"

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 00:01

Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Hvordan kan 2 studier ignorere alle de blu-ray afspillere der findes?

Meget af selve krigen, går på statistik.

Til eksempel angiver HD DVD selv nu, at de har 60% af markedet i Europa, indenfor afspillere. Det fremgår ikke - om de tæller PS3 og Xbox med.

Men uanset hvad vi mener om den krig, så må vi nok indrette os på at:

1) Vi ved reelt ikke om Blu-ray vinder
2) Der er film ude - både nu og fremover - som kræver en afspiller uanset om de er udgivet på HD DVD.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 00:05

Gad vide hvad de afspillere så bliver brugt til? Så vidt jeg er informeret fører Blu-ray da stort på antallet af solgte film i europa!

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

/Halsted

Gys, har du haft den solgt?? Hother dog...

He he!

Velkommen tilbage på "den synkende skude"

Hej Pede - ahh..jeg havde lige et par finansielle problemer efter mit køb af Onkyo TX-SR 605. Men da min køber satte den til salg igen, så købte jeg den tilbage igen. Sig mig - følger du slet ikke med???

Mit problem er jo egentligt, at jeg finder Toshiba´s afspillere som af super kvalitet -og jeg er ikke sikker på, at HD formatet er en synkende skude

Redigeret af Hother - 20-Januar-2008 kl. 00:25
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 00:29

.. Hmmm, jeg var bortrejst i nogen dage og pludselig har Hother solgt sin ynglings afspiller???!! Jeg kan da heller ikke være væk et par dage før der udbryder anarki...

Jeg tror også HD-DVD´s død er stærkt overdrevet..!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 01:14
http://www.engadgethd.com/2008/01/18/nielsen-videoscan-high- def-market-share-for-week-ending-january/

Jeg syntes de tal taler deres tydelige sprog... Men mon ikke HD-DVD fan drengene går sammen og laver en "lad os alle købe HD-DVD film så alle tror det går godt" kampagne.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top

Besvar Besvar Side  123 14>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu