recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal man træde på bremsen mht. HD-DVD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkal man træde på bremsen mht. HD-DVD?

 Besvar Besvar Side  <1234 14>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hvis du er i gang med en ameldelse, så håber jeg dælme, du graver i internettet, så du kan beskrive forskellen på de to, ellers vil jeg kalde det useriøst .

Der er nogle ting, som man bare skal undlade at bekymre sig om. H/S er tilsyneladende en af de ting ved Sharpen  

Jeg har søgt som en gal, og efter hvad jeg kan se, så er H og S brugt i een stor pærevælling. Nogle er gået så vidt som til at omtale både H og S i samme anmelde, hvor de eksempelvis har skrevet H i overskriften, og i indholdet bruger S (eller omvendt).

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 15:21

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Kim, jeg har holdt Sharpen op i mod både EP 35, XE1 og Samsung BD P1400 (Blu-Ray), og hvad angår Blu-Ray er de rimelig lige, men hvad angår SD DVD overgår Sharpen ingen af de nævnte, altså på mit Pio 428XD.Jeg ved jo ikke hvad du benytter som reference materiel   

Jeg tror desværre jeg har fundet årsagen til, at jeg ikke kan se det. Jeg køre "kun" 1080i, hvilket jeg umiddelbart vil tro er årsagen. Samtidig er panelet på min Samsung skærm 1366x768.

Det er den eneste årsag jeg kan komme på, for jeg kan vitterlig ikke se de forringelser som andre nævner.



Redigeret af Kandersen - 27-Januar-2008 kl. 15:26
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Mener du det ligefrem er skørt på linie med at investere i en spillekonsol, for kun at spille Blu-ray?  For det har jeg da gjort!  

Ja, hvis BD formatet forsvinder, så vil købet da være skørt

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Men bare se på det, som at den hardware man får, er meget mere værd end det man betaler for den.

Jeg kan sikkert også finde vanvittig gode SVHS afspiller/optagere, som sandsynligvis pt er væsentlig billigere end produktet har kostet at udvikle og lave. Men det køber jeg da ikke maskine af.

 

Til top
Flemmings Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 14:02
Hos dnet24.de:

Toshiba HD-EP30 (196 Euro)
Toshiba HD-EP35 (295 Euro)
Toshiba HD-XE1 (436 Euro) - jeg var heldig at få den til 416

Fragt til DK koster 18 Euro.


Redigeret af Flemmings - 27-Januar-2008 kl. 14:03
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 12:15

Hvad kan man få de forskellige Toshiba-modeller til i Tyskland nu? Kan se at xe1 kan fås til 3300.. Nogen der har et link?

Måske man skulle opgadere sin Hd e1, hvis de er blevet rigtigt billige......



Redigeret af Ning - 27-Januar-2008 kl. 12:16
Ning
Til top
Flemmings Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af tommyhj tommyhj skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemmings Flemmings skrev:

Jeg har lige bestilt en Toshiba HD-XE1 til 434 Euro (= ca. 3.300 kr.) incl. fragt til Damark fra tyske dnet24.
------------------------------
For mig har dette simpelthen slået hovedet på sømmet. Jeg starter med at købe en rigtig god maskine med kanon opskalering af SD DVD til en virkelig fed pris. Med i købet får jeg en førsteklasses HD DVD afspiller. Så har jeg alt hvad der skal til, for at give mine gamle skiver nyt liv og nyde nogle HD film som f.eks. "King Kong".
--------------------------
Når BluRay maskinerne på et tidspunkt understøtter nyeste profil og kommer ned i et spiseligt prisleje i forhold til kvaliteten, kommer turen nok for mig til at købe sådan et dyr, evt. i form af en harddisk recorder med BluRay drev - til erstatning af min KiSS DP-558. Har læst et sted, at de er på vej - en enkelt model findes vist i Japan men til langt over kr. 10.000.



Fornuftige overvejelser! Men jeg vil nu mene at en PS3 giver meget mere for pengene, hvis SD opskalering og fremtidssikret HD afspiller har prioritet. Den er endda billigere (3000 nogle steder), og i tilgift kan den spille PS3 spil :-) Og musik, og har harddisk og 24p understøttelse.

Det eneste minus er måske at den ikke er firkantet ligesom andre afspillere...

Men man skal også huske at HD-DVD skiverne kommer til at blive vanvittigt billige i tiden der kommer. Så med en HD-DVD afspiller kan man for ret få penge skabe en god samling HD-film. Og hvis man bliver træt af at have sin gamle HD-DVD afspiller stående til de film om 10 år, så kan man til den tid kopiere dem over på blu-ray skiver uden tab af kvalitet, for ret få penge.




Jeg har også haft PS3'en i tankerne, og det er den eneste BD maskine jeg har overvejet p.t. Jeg ville dog aldrig bruge den som spillekonsol, og så passer designet mig slet ikke (og endnu mindre konen). Derfor venter jeg hellere, til de "rigtige" standalone maskiner bliver værd (for mig) at købe. Med mit køb af XE1'eren kan jeg godt vente på, at de får understøttelse af profil 2.0 og kommer ned i pris.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Jeg synes det er en yderst underlig debat det her. Oprindelig handler den om, hvorvidt man skal vente med HD DVD for at se hvad der sker. Men nu ser jeg også, at der er en der har købt en HD DVD afspiller, for... at bruge den som DVD afspiller???

Det er meget muligt der er noget jeg ikke helt har indset her. Men hvis man interessere sig for HD, hvorfor hulen så investere i en HD afspiller, og afspille DVDére på den?

Det er meget muligt den er god til at skaler DVD. Det er den Sharp BD afspiller jeg sidder og anmelder lige nu også. Men at investere i et nyt produkt for at bruge det til et (i denne debat) fortidsformat, så mener jeg der er noget rivende galt i udviklingen et sted. Og man kunne jo nærmest frygte, at dem som laver dette "stunt", de aldrig får bevæget sig ud af SD formatet, men i stedet lever med et opskaleret SD signal.



Min pointe er netop: Hvorfor hænge fast i et gammelt format (SD DVD) ved at købe "rene" SD DVD maskiner, når man kan få en HD DVD maskine, som håndterer dette format lige så godt som en "ren" DVD-afspiller, der er mere end dobbelt så dyr. Der findes trods alt over 800 titler på HD DVD.

Men jeg gider ikke (læs: har ikke råd til) at udskifte hele min SD DVD samling med HD versioner, hverken HD DVD eller BluRay. Derfor er det rart, at maskinen også kan hive det bedst mulige ud af min gamle DVD-samling.
Til top
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 00:51
Oprindeligt skrevet af RuzzFrog RuzzFrog skrev:

Har kun læste første del af tråden, men faldt over dette link som måske kunne interessere nogen... Er ikke så meget inde i de sager i debattere, så ved ikke om det er ligegyldigt..


http://www.hdtvmagazine.com/news/2008/01/samsung_invites_new comers_into_the_world_of_hd_home_entertainment_with_new_duo_ hd_player.php


Synes ikke linket virker så jeg fandt også lige denne her..

www.highdefdigest.com/news/show/CES_2008/Samsung/Dual-Format _Players/CES:_Samsung_Bows_New_Dual-Format_Blu-ray/HD_DVD_Pl ayer/1337
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 00:39
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg forstår så glimrende dem, der køber en Toshiba HD XE1 for OGSÅ at benytte denne som SD DVD afspiller - den er SUPERB  

Der er forskel på at købe en HD afspiller, og også benytte den til DVD. Og så købe en HD afspiller for at udelukkende bruge den til DVD. Det er det sidstnævnt jeg har det lidt svært med at forstå.

Det er da ellers ret logisk for mig, du får en DVD afspiller til kr. 3.300,- der kan spille op med en til kr. 7.000,- (taget ud fra hvad jeg har læst), det er under halv pris.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Edit: Just for the record, hvis det er den samme Sharp (BD -HP20S), som jeg i forrige uge har test for en bekendt, så er den hvad angår afspilning af SD DVD ringere end Samsung BD P1400, og dermed også Toshiba XE1, og Onkyo HD 805.

Det er pudsigt du nævner det, for det er også hvad jeg har kunnet læse andre steder. Men faktum er, det er ikke det jeg selv oplever. Det er model BD-HP20H (bemærk Hét). Jeg aner ikke hvad forskellen er.

Hvis du er i gang med en ameldelse, så håber jeg dælme, du graver i internettet, så du kan beskrive forskellen på de to, ellers vil jeg kalde det useriøst .

Til top
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 00:37
Har kun læste første del af tråden, men faldt over dette link som måske kunne interessere nogen... Er ikke så meget inde i de sager i debattere, så ved ikke om det er ligegyldigt..


http://www.hdtvmagazine.com/news/2008/01/samsung_invites_new comers_into_the_world_of_hd_home_entertainment_with_new_duo_ hd_player.php
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 23:31
Hej Kim, jeg har holdt Sharpen op i mod både EP 35, XE1 og Samsung BD P1400 (Blu-Ray), og hvad angår Blu-Ray er de rimelig lige, men hvad angår SD DVD overgår Sharpen ingen af de nævnte, altså på mit Pio 428XD.Jeg ved jo ikke hvad du benytter som reference materiel   

Redigeret af Hother - 26-Januar-2008 kl. 23:32
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 23:28

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg underkender bestemt ikke maskinens evner når det kommer til HD DVD eller HD lyden. Det er mere princippet i at investere i en HD afspiller for at afspille SD film, som jeg finder ret underligt.

Mener du det ligefrem er skørt på linie med at investere i en spillekonsol, for kun at spille Blu-ray?  For det har jeg da gjort!

Men bare se på det, som at den hardware man får, er meget mere værd end det man betaler for den.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Kim, jeg er helt uenig med dig. For det første er HD DVD IKKE et fortidsformat.

Det var DVD formatet jeg hentydede til.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg forstår så glimrende dem, der køber en Toshiba HD XE1 for OGSÅ at benytte denne som SD DVD afspiller - den er SUPERB  

Der er forskel på at købe en HD afspiller, og også benytte den til DVD. Og så købe en HD afspiller for at udelukkende bruge den til DVD. Det er det sidstnævnt jeg har det lidt svært med at forstå.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Edit: Just for the record, hvis det er den samme Sharp (BD -HP20S), som jeg i forrige uge har test for en bekendt, så er den hvad angår afspilning af SD DVD ringere end Samsung BD P1400, og dermed også Toshiba XE1, og Onkyo HD 805.

Det er pudsigt du nævner det, for det er også hvad jeg har kunnet læse andre steder. Men faktum er, det er ikke det jeg selv oplever. Det er model BD-HP20H (bemærk Hét). Jeg aner ikke hvad forskellen er.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu