|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 14> |
Forfatter | ||
Gaco ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 95 |
![]() |
|
Jeg ville forlade HD DVD ASAP. Jeg går meget ind for idéen om ét forenet HD format og hvis HD DVD havde haft en ligeså klar fordel som Blu-ray har nu havde jeg også solgt alle mine BD film. Det betyder mere for mig at jeg vokser min filmsamling med det format der fremover kommer flest film på (hvis der i det hele taget kommer flere nye HD film overhovedet om bare et år) og det som jeg med størst sandsynlighed kan tage med rundt og se andre steder, låne ud, evt. få solgt nemt osv., kort sagt formatet hvor det hele sker. Og det er altså Blu-ray
![]() |
||
![]() |
||
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() |
|
Ét forenet format, that rules them all! Desuden er HD-DVD et fremragende produkt, og mere færdigt end BR på mange områder! Edit: Ups, jeg glemte denne titel, den glæder jeg mig utroligt meget til: 'The Jack Ryan Collection', det bliver godt med noget Harrison Ford- action! Redigeret af Pede8000 - 20-Januar-2008 kl. 09:29 |
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
![]() |
||
Darknezs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2006 Sted: Viborg, Denmark Status: Offline Point: 332 |
![]() |
|
Jeg vælger blå,(tror jeg) når jeg engang køber en afspiller
![]() ![]() |
||
![]() |
||
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
|
Tog en lille pause i de dage med al den Warner hurlumhej, men nu er der lidt på vej igen.... der skulle komme lidt Eastern Promises, Zodiac, Transformers i næste uge.... Min XE1 kører glimrende så hvorfor ikke PS har i øvrigt lige fået min første BR skive; vandt den i Cavea's messe konkurrence.... men det kommer nok til at tage lidt tid før jeg får den set da jeg ikke køber BR før profil 2.0 er kommet i handlen; vil ikke nøjes |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Jeg har personligt indtil nu købt dé film jeg har lyst til at købe, uafhængigt af hvilket format de ligger på - fandtes de på begge, har jeg købt dem på HD-DVD af ideologiske årsager. Den seneste tids udvikling har fået mig til at skifte til at købe Blu-Ray frem for HD-DVD på de film der findes på begge, men hvis en film jeg gerne vil have kun er på HD-DVD, så køber jeg den stadig på HD-DVD. Jeg forventer at vi om få år vil være oversvømmet af dual-format afspillere under alle omstændigheder, og så er det mindre afgørende hvilket format jeg har købt filmen i. Det vigtigste for mig er at få så meget af dét jeg gerne vil se i så høj kvalitet som muligt, hvordan jeg opnår det er for mig mindre vigtigt, og jeg kan godt finde mig i at have film i forskellige formater, så længe jeg har adgang til afspillere der kan håndtere det. Hvis man gerne vil holde det mere simpelt og "forbruger-venligt", vil jeg mene at tiden er inde til at spille på Blu-Ray hesten, og vente til filmene udkommer på Blu-Ray. Jeg tror ikke på HD-DVD, stemningen blandt dem jeg har talt med for nyligt i hardware-branchen er meget klart at HD-DVD efter warner's udmelding er et dødt format - det gælder også folk der indtil nu har været MEGET varme fortalere for HD-DVD. Hvis jeg skal være helt ærlig, så er jeg egentlig ikke specielt ked af at Blu-Ray løber af med sejren. De fordele jeg har set omkring HD-DVD, overskygges i min bog af at der stadig ikke er en eneste HD-DVD afspiller der kan levere en ordentlig implementation af 24 fps. Fokus på nuværende tidspunkt bør være på at sørge for at de forskellige udbydere af Blu-Ray rent faktisk leverer varen: Filmene skal produceres i en ordentlig kvalitet, og afspillerne skal understøtte de relevante features og formater, samt være _væsentligt_ hurtigere i betjeningen end de nuværende stand-alone afspillere, så de bliver acceptable for den almindelige forbruger. En sidebemærkning: Modsat mange entusiaster, synes jeg det er helt fint at bl.a. Apple arbejder på 720P downloads. Som jeg ser det vil downloads gradvist overtage leje-markedet, mens købe-markedet i stor udstrækning fortsat vil foregå på faste formater. Jeg synes det er ok at differentiere hvor perfektionistisk man kan være med billedkvaliteten, alt efter om man betaler 200 kroner for at eje en film, eller om man betaler 30 kroner for at se den én gang. Det er som om at nogle entusiaster mener det skal være Blu-Ray kvalitet eller ingenting, og dér er jeg meget uenig. Jeg vil hellere have 720P downloads nu, som et bedre alternativ end DVD, end fortsætte med DVD indtil 1080P downloads bliver en mulighed. Jeg vil endda gå så langt som at sige at jo hurtigere 720P downloads bliver en succes, jo hurtigere vil der være udbydere der ser potentialet i 1080P downloads. Købe-downloads mener jeg dog absolut skal være i 1080P, uden diskussion, præcist som Blu-Ray film såvidt muligt skal være det. |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
![]() |
|
PS3 ![]() |
||
![]() |
||
goAMinD ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() |
|
#Topic ...træde på bremsen...? Jeg venter kun på at slippe koblingen helt og træde på speederen når Universal og Paramount går neutrale eller blå. |
||
Blu-ray
Film |
||
![]() |
||
Krjstoff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
![]() |
|
Indtil videre har jeg det på nøjagtigt samme måde. Jeg skeler ikke ret meget til formatet, da jeg har afspillere der klarer begge dele ganske godt. Jeg har en vis sympati for HD DVD formatet pga. regionsfriheden - det passer mig fint at der ikke er nogen der skal bestemme hvor jeg køber mine film..... Så indtil videre træder jeg ikke på bremsen mht. HD DVD ... selvom blu-ray nok langsomt begynder at vinde terræn. |
||
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
||
![]() |
||
vclarke ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
![]() |
|
Jeg må indrømme jeg har lidt svært ved at forstå dem der fortsat køber HD-DVD, for mig at se er det lidt ligesom at tisse i bukserne, det er dejlig varmt lige i starten og man kan måske få billige afspillere lige nu og i den nærmeste fremtid. Men på et eller andet tidspunkt når HD-DVD afspilleren gi'r op, kan man måske ikke få en ny og så skal man ud og købe filmene på Blu-ray en gang til, hvis man vil have dem i samlingen igen - indrømmet - sandsynligvis til den tid til en billigere pris, men alligevel!
|
||
![]() |
||
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() |
|
Har du hørt om multiformat- afspillere?? Redigeret af Pede8000 - 21-Januar-2008 kl. 12:16 |
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
![]() |
||
vclarke ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
![]() |
|
Ja et enkelt eller 2 fabrikat, men hvem siger de bliver ved med at komme?
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Jeg købte en PS3 60GB i marts 2007 (samme dag den kom på markedet), af 2 årsager: 1. Pt. verdens bedste spillekonsol med en massiv kraft i sig, så der er muligheder i fremtiden. 2. Den på det tidspunkt billigeste BD afspiller, som endda lå i den gode ende af afspillere. Jeg gav ca. 4200,- for den da jeg købte den, og til den pris var der slet ikke noget alternativ til diskussion. Hvis ikke PS3 var kommet der, så er jeg ikke helt sikker på, om jeg så havde købt en HD-DVD eller anden stationær BD afspiller, da priserne på det tidspunkt var ekstremt høje. Så havde jeg nok ventet til i år. Dermed sagt, at mit valg faldt mere eller mindre tilfældigt på BD. I dag er jeg ikke i tvivl om, at det er det rigtige at satse på (100% min egen holdning), da HD DVD ikke rigtig har mere i sig og ikke har den fornødne opbarkning. At købe HD DVD fordi det er billigt, det svare lidt til at købe Laserdisc da de var på vej ud af markedet igen, fordi de var billige (og det var de faktisk så slet ikke alligevel).
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 14> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |