recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal udskifte tv desværre og har kig ..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkal udskifte tv desværre og har kig ..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Svend Rugaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Skal udskifte tv desværre og har kig ..
    Sendt: 26-Maj-2009 kl. 22:36

.. på et sterling 42" .. Og kan lige forklare hvad det hele drejer sig om da jeg på den måde måske kan slippe for det.

Men jeg har lige PT et Sony KDF-50A11E mener jeg det helt korrekt hedder, det er et bagprojektions tv - og har været det bedste tv jeg har eget, og har nu snart haft det i 3 år .. Det vil sige garantien er udløbet og ekstra garanti som sony faktisk gav på det pga netop det problem jeg nu har fået.

Problemet er simpelt hen at inde i midten af skærmen er der begyndt at komme blåt nuance, og det er specielt tydeligt når jeg f.eks spiller playstation 3 og jeg spiller warhawk f.eks hvor man flyver en del, og derfor er der meget vidt .. men det er som en stor klat maling der er ligesom kastet på ...(Bare gennemsigtigt er svært at forklare) ... fordi det er kun lige i midten hvor et er tydeligst og så kører det i en bue ned af skærmen mod højre som hvis noget dryppe ned af en væg - Jeg har ikke noget ordentlig digital kamera der kan tage biledet tydeligt nok så jeg evt kunne tilføje det, det ville gøre det lettere ihvertfald.

Det begyndte allerede i februar måned , og blev lidt slemmere , så her i marts søg røg pæren og tænkte ja det kunne være den der var skuyld i det jeg bestilte så en ny pære til fjernsynet og satte den i ... men det er det samme , og det blev jeg jo lidt ked af , fordi så var det jo ikke pæren der var skyld i det ..

Jeg har så prøvet at kigge rundt og fundet inde på Agorarequest.com hvor jeg har fundet mange informationer om mit fjernsyn og hjælp. Og problemet er ikke at jeg ikke har fået hjælp, problemet er bare der hvor man skal henvende sig for at få det lavet som virker som er mit problem de sender ikke uden for USA hovedparten af dem , og der hvor jeg købte min nye pære  som sprang kiggede jeg også efter det, da de havde meget men de solgte faktisk kun Pære og Computer Dele til Europa , men de havde mange flere muligheder i deres afdelinger i USA og Asien - Jeg ved ikke om det er pga der er så mange forkellige garanti regeler der skal overholdes i Europa at et er for indviklet at simpelthen udelukke det fra Europa.

Problemet er hvad jeg kommer frem til at det er den "Optical Block" som er faktisk hele underkroppen på den hvad jeg har forstået og set på de billeder der er på agorarequest.com om hvordan man skifter det . går udfra det er et udtryk for optiske kasse/linse - Men sony vil jeg faktisk slet ikke ringe og spørge i denne situation, fordi Sony Danmark tar simpelthen for meget for deres originale Reservedele , det erfarede jeg da jeg ringede og forhørte mig om min Pæres Pris ... som jeg faktisk fandt inde på Sony USA - til 199 Dollars (Undre mig også over man egentlig kan bestille og få meget mere info om deres produkter og bestille reservedele til dres produkter i USA , men den Europæiske er da godt nok intet værd og slet ikke den danske.

Men kunne forstille mig de skulle have mellem 4-5000 for den, da den diverse amerikanske "Part Stores" tar mellem 400-600 dollars for den, og så vil jeg hellere købe et nyt fjernsyn i første omgang og så  selv finde en der sælger reservedele eller kender et sted ligepludselig. Og Jeg ved nemlig jeg vil ærge mig hvis jeg betaler dyre domme for den Optiske linse og jeg ikke bare sådan kan sætte den i selv, da det kræver jeg egentlig skiller hele fjernsynet ad. -

Så kender du evt til noget om hvor man finder Sony reservedele som et bagprojektions tv med modellen skrevet øverst i topic må du gerne hjælpe mig

Sterling 42" - Nogen der kender mærket og kvaliteten

Det jeg vil hører om som egentlig var hovedformålet ved sitet her, er jeg vil ikke gå for meget ned i tommer , men vil hellere ikke købe katten i sækken og købe det første jeg ser billigt, og jeg er da okay inde i hvad der er godt fladskærms tv .. men lige det her mærke kender jeg ikke http://dk.secondmedia.eu/product/details/20 - Nogen der kender til både forretningen , om de yder en god service når man køber hos dem , og yderligere om nogen overhovedet kender til det mærke ... Det er Philips Panel der er i , men det er jo ikke altid garanti for det er okay.

Jeg synes simpelthen det lyder for billigt til at være sandt for et 42" FulL HD ... som i bund og grund er underordnet for mig fordi jeg ved godt man ikke kan udnytte FULL HD fuldt ud før man komme rop i 70" siger man før kommer det ikke til sin fulde ret .. kan være en skrøne :) .

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 23:43

Sterling er absolut et lavpristv, og kvaliteten er selvfølgelig herefter. Uden at have set den i aktion, vil jeg råde dig til at vige udenom. Hvis det absolut ikke må koste mere, kan du se på 42PQ200R til 3999 Kr i Elgiganten.dk.

Fleggaard skulle vist også have et Samsung 42" Plasma til omtrent samme pris, og disse Tv vil nok give dig væsentligt mere ydelse for pengene.

Men hvorom alting er, er mit råd herfra, at du sparer op og køber noget bedre. I det lange løb vil du takke dig selv for. at gøre det. Men nu har du så heller ikke fortalt om dine behov eller krav, men jeg kunne forestille mig, at de absolut må være højere end at skæve til Sterling.

Hvis du absolut vil købe Sterling, skulle du se lidt på navnebroderen, som sælger flybilletter

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 00:29
Jamen jeg ville gerne have fuldt udbytte af min PS3 .. Og det synes jeg , at jeg fik omtrent på mit nuværende tv - og vil derfor være ked af at skulle gå for meget ned i tommer .. Da det så passer ind i sættet jeg har opsat med sorrounded osv .. og sonys kan jeg videre fører lyd osv til mit sorround system og det ville være godt .. Jeg ved PS3 understøtter Full HD med 24P så jegfår max udnytte af en BluRau Film ...HD signal får jeg igennem min Selector så du kan regne ud jeg måske har ldit "store" krav ... Men et tillægsspørgsmål ... Kender du noget til MediaMarkt i Malmø, har set deres priser og lige pt kan det meget vel betale sig , men har kun set reklamer fra dem i Metroexpress, og deres hjemmeside står der absolut intet om priser ... tværtimod der er bare lige "appetit vækker" som jeg kalder det når der er reklame for diverse ting, for at man kigge forbi .. men jeg har ikke lyst til at tage til malmø og så finde ud af de egentlig ikke har noget særligt i forhold til andre steder.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 07:52
jeg vil holde mig holde mig langt væk , når man kan får kvalitet som panasonic og lg til en rimelig pris. du kan jo få en 50 tommer til 8500 som er bedre end det du havde og et tv af ukendt oprindelse. det er lcd og i den prisklasse kan det kun se skidt ud.
et lg er ikke full HD, men det kan vise et ordentligt billede.
hvad hjælper det at man har full HD, hvis ens billede sikkert ligner noget der er løgn.

fælleskøb

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.as px?articleid=2758&zoneid=6 

Redigeret af xcardman - 27-Maj-2009 kl. 08:03
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 10:37

Jep det kan være fuldstændig ligegyldigt med Full-HD, og 24P, for hvis skærmen er dårligt konstrueret, og generelt viser et ringe billede, kan de ovennævnte parametre ikke hjælpe dig på vejen til et bedre billede. Du vil heller ikke have stor nytte af Full-HD på et 42", medmindre du sidder meget tæt på skærmen.

Mediamarkt har et kæmpe-udvalg, og er som regel ret billige. Minder lidt om Elgiganten herhjemme, bare størrere, og sikkert billigere på flere produkter, qua den lave kurs i Sverige, men priserne herhjemme er skam også meget billige på udvalgte produkter, f.eks. Panasonic og LG, hvis man kigger sig lidt omkring.

Men hvis der skulle opstå problemer med dit Tv, skal du jo selv køre til Sverige, for at aflevere og hente det igen, og så er den evt. besparelse væk.

Fleggaard har forøvrigt en 42" Samsung til 3777 Kr afhentet, eller 4299 Kr leveret.

Men hvis du stiller store krav, må du op i pris og kvalitet

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 18:49

Først vil jeg undskylde min mangel på reaktion - Ved selv hvor irreterende det er en ny bruger joiner og stiller et spørgsmål og andre bruger deres tid på måske ingen ting, i form af svar som er uden respons. - Men jeg har været på arbejde. Så i dag har jeg så fået kigget det igennem .. Og jeg har så gået helt fra det der Sterling, men var også kun hvis nogen kendte til det - Normalt "Sværger" jeg til sony, og vil fortrække at købe det men da jeg kun har omkring 6000-7000 ca at bruge er det også begrænsninger, og vil gerne helt op i nogen lunde samme 50" som jeg har i forvejen - Og jeg er blevet "Forelsket" i det her fjernsyn - dels pga funktionerne som jeg umiddelbart synes er okay blot til Gaming af PS3 og så at den har flere HDMI porte også da det jeg har nu kun har 1 og det gør jeg faktisk efter at have fået en HD selector har måtte kører PS3 på komponent kabler for at få 1080i opløsning.

Men hvad siger i vil i kunne anbefale dette fjernsyn - Og lig mærke til prisen .. det er omkring 6700 Danske et er en god pris synes jeg :)

http://img20.imageshack.us/img20/1564/80260229.jpg

Til top
tankpasser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2006
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 20:15
Du kan evt lige tage et hurtigt kig på pricerunner.dk - og søge på sony og størrelse... har selv haft et sony w4000, hvilket var ok. V modellen er lillebroderen, så sikkert et fint tv. Men prisen er da lidt høj?!

Alternativt kan du lige søge på Samsungs 2008 modeller - de er vist ok. http://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?sort=3&search=samsung& amp;ref=redirect&other_hits=1%3Asamsung|86%3Asamsung|27% 3Asamsung|4%3Asamsung|x%3B%3B22%3B&q=samsung&a_11=gt e%3B42.0
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 20:42
Jeg synes ikke det er dyrt .. det er altså ikke 10000 danske det er svenske.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 23:32

Oprindeligt skrevet af tankpasser tankpasser skrev:

Du kan evt lige tage et hurtigt kig på pricerunner.dk - og søge på sony og størrelse... har selv haft et sony w4000, hvilket var ok. V modellen er lillebroderen, så sikkert et fint tv. Men prisen er da lidt høj?!

Alternativt kan du lige søge på Samsungs 2008 modeller - de er vist ok. http://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?sort=3&search=samsung& amp; amp;ref=redirect&other_hits=1%3Asamsung|86%3Asamsung|27% 3Asamsung|4%3Asamsung|x%3B%3B22%3B&q=samsung&a_11=gt e%3B42.0

Tankpasser > Jeg har nu kigget på Pricerunner og du siger det er dyrt .. Det er da ekstremt billigt ... Men har generelt aldrig været fan af Pricerummer af samme grund finder aldrig steder som egentlig er meget billigere. Den pris der står i den jeg nævner er 9999 svenske kroner koster 6700 danske så jeg vil da sige det er billigt :) :) 

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 00:33

Det var straks et bedre Tv du fandt frem til:)

Hvis det primært skal bruges til PS3, så bør du ikke tøve med at købe det. Prisen ser ud til at være rigtig fin.

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 07:06
hvor har du fundet det sony tv henne?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 22:40

For at komme med lidt respons på hvad i jeg valgte så fik jeg fat i dette TV

KDL-46W4210 faktisk det samme El-Giganten kørte som kø tilbud og de havde kun 180 og var sat ned fra 13.000 til 8000 Men fandt det i medja markt til 7000 og er ganske tilfreds meddet,

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu