|
Skal vi gå tilbage til 4/3 format på DR? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 20:08 |
|
Det er desværre ikke kun lyd som Danmarks Radio ikke kan finde ud af at beherske.
![]() Man må næsten antage at DR i jagten på at spare penge har fyret deres kompetente medarbejdere for at ansætte personer uden erfaring indenfor lyd og billede. Nu har jeg næsten dagligt i nogle måneder måtte trækkes med forkert format på 16/9 udsendelser. Jeg kan ikke forstå at selv uvidende personer kan se at formatet er forkert, men teknikerne hos DR vælger ikke at rette det. Skal vi virkelig tilbage til 4/3 formatet igen for at DR kan finde ud af at sende korrekt? Det er ikke i forbrugernes ende at problemet skal løses. Jeg antager at de fleste ikke har et magisk tv, som kan flytte på indlagte undetekster udenfor 16/9 formatet. Herunder vises 3 eksempler i HD og SD, hvor DR har lagt et 16/9 format ind som 4/3 format letterboks og efterfølgende igen udsendt det på 16/9 format med tekster udenfor billedet. De har tilmed valgt at hive i nogle af billederne, så aspektet imellem højde og bredde er forkert. På mit 50 tommer tv giver det beskårede område kun et 36 tommer billede. ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sådan går det, når der sendes 16:9 fra 4:3 tiden, det laver de ikke om på, for så skulle de jo købe udsendelsen igen i det rigtige format. Uha da da. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
|
En del programmer fra dengang 16:9 lige var begyndt at komme frem er kun gemt i det format, med faste undertekster. Det er dybt tåbeligt.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Det øverste billede er ikke fra 4/3 tiden.
Hvorfor kan DR ikke lave zoom på et letterboxed 4/3 format som selv de billigste afspillere og tv på markedet kan? Når de kan lave upscale til HD, hvorfor kan de så ikke beskære korrekt? |
||
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Så er det sikkert leveret til dem i det format.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Findes der HD 4/3 formater?
|
||
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
|
Der findes SD 4:3 opskaleret til HD.
|
||
![]() |
||
|
Men så er 4/3 formatet vel også ændret. Kunne de så ikke i samme omgang beskære formatet? |
||
|
||
![]() |
||
|
Hvad tror du.? Det må da være op til dem der ser det hvad de vil gøre. Jeg gør 1 af 2, når der stødes på et sådan lorteformat, og det er enten se noget andet eller slukke. Får jeg ved et uheld optaget noget der ser sådan ud, så slettes det øjeblikkeligt. |
||
|
||
![]() |
||
|
Er der slet ikke nogen herinde foruden jeg selv som er chikaneret af problemet?
|
||
|
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8644 |
|
Det er SD udsendelser, som i forvejen er skaleret op til HD, og du vil så skalere dem yderligere?
Mig generer det sådan set på samme måde som s/h materiale - det er materiale af ældre dato. |
||
![]() |
||
|
DR 2 sender da ikke i HD format.
Det generer mig at jeg får et 36 tommer billede, som kunne have haft været 50 tommer.
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |