recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skammerens datter 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skammerens datter 2

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skammerens datter 2
    Sendt: 13-Juni-2019 kl. 22:17
Kan det virkelig være rigtigt at Skammerens datter 2 ikke blive udgivet på blu-ray i Danmark
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 22:33
Om det er rigtigt eller ej aner jeg ikke, men hvad får dig til at tro at den ikke gør?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Om det er rigtigt eller ej aner jeg ikke, men hvad får dig til at tro at den ikke gør?

Flemming
ingen butikker har den på blu-ray
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Om det er rigtigt eller ej aner jeg ikke, men hvad får dig til at tro at den ikke gør?

Flemming
ingen butikker har den på blu-ray
Som i Matador: Kvik, det er en tysker Smile

Mvh. JørgenT
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Om det er rigtigt eller ej aner jeg ikke, men hvad får dig til at tro at den ikke gør?

Flemming
ingen butikker har den på blu-ray
Som i Matador: Kvik, det er en tysker Smile

men bare pisse dyr
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 00:14
Det lyder meget rigtig, det gælder mange danske film. Især hvis den er fra Nordisk film, det samme var tilfældet med f.eks. Så længe jeg lever.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 00:14
Mvh. JørgenT
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 11:56
Det er grænseløst irriterende, at man gang på gang bliver spist af med dvd-versioner af danske udgivelser - både film og serier.
Det kan nogenlunde forsvares, hvis indholdet stammer fra 1940'erne og 1950'erne, men at ret nyt produceret indhold ikke gøres tilgængeligt på Blu-Ray, er intet mindre end en skandale.
Man kan acceptere, at materialet ikke udsendes på 4K Ultra HD, da dette format ikke er særlig udbredt (endnu?), men det samme er jo ikke tilfældet med Blu-Ray. Tværtimod kan jeg være i tvivl om, hvorvidt der overhovedet findes afspillere på markedet nu, som udelukkende er til dvd og ikke også Blu-Ray.
Hvis der er et ønske om, at der kun skal udgives én version af en film eller en serie, ville det være utrolig ønskværdigt, at man så valgte Blu-Ray og altså droppede det forældede dvd-format.
Til de formentlig få, som køber film og som kun kan afspille dvd, kan man sige, at en Blu-Ray afspiller altså kan anskaffes for et yderst begrænset beløb.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 14:43
Nu blir jeg i tvivl om det er 1’eren, men ellers tror jeg da at jeg har den på Blu ray
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 15:30
Den findes som Blu-ray rip "Slangens gave" i piratudgave, så den må findes på Blu-ray, men kan se, der er tale om en tysk udgave, men naturligvis med dansk tale og tekster!

Redigeret af Supergris - 14-Juni-2019 kl. 15:34
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 07:12
Det var så 1’eren jeg havde ligge - iøvrigt købt herinde i sin tid:).

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu