recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skanderborg Antenneforening - Digitv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkanderborg Antenneforening - Digitv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Emne: Skanderborg Antenneforening - Digitv
    Sendt: 29-April-2008 kl. 08:33

Til Orientering af beboere i Skanderborg antenneforenings område.

Der er nu åbnet for bestilling af Digitalt TV (Yousee) via antenneforeningens hjemmeside her der kan hentes en formular som skal udfyldes og indsendes til antenneforeningen.

Jeg har iøvrigt bemærket mig at man tog beslutning om tilmelding til Yousee´s løsning hvor det blev præsenteret med et årligt kortgebyr på 199,- kr, og der står på tilmeldingssedlen at fra 2009 er dette et halvårligt gebyr, dette syntes jeg er en meget dårlig start på et samarbejde og dette har jeg påtalt for antenneforeningen, og syntes egentligt at andre som tilmelder sig burde gøre det samme.

Det er vel de færreste steder hvor man får lov til at sætte prisen op til det dobbelte fra det ene år til det andet... og jeg syntes egentligt det stinker lidt

Mvh

René
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Jeg har iøvrigt bemærket mig at man tog beslutning om tilmelding til Yousee´s løsning hvor det blev præsenteret med et årligt kortgebyr på 199,- kr, og der står på tilmeldingssedlen at fra 2009 er dette et halvårligt gebyr, dette syntes jeg er en meget dårlig start på et samarbejde og dette har jeg påtalt for antenneforeningen, og syntes egentligt at andre som tilmelder sig burde gøre det samme.

Måske har de blot skrevet forkert??

RED: Næ, det kan de da ikke have med den formulering....

Redigeret af cnn3 - 29-April-2008 kl. 09:01
mvh Christian
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 11:39

Jeg kan iøvrigt supplere med Antenneforeningens svar på min klage over gebyrets ændring.

"Du har fuldstændig ret i, at den løsning vi præsenterede på generalforsamlingen var med et årligt gebyr på 199 kr. Vi blev først gjort opmærksom på denne stigning sent i marts måned, hvor vi umiddelbart efter kontaktede YouSeeé direktion med et ultimatum, som efterfølgende resulterede i nuværende løsning.

Denne løsning indebærer, at alle som bestiller en boks i 2008 får, fra bestillingstidspunktet, 12 måneders betalt kortgebyr for 199 kr. - også selvom du skulle bestille boksen den 20/12-2008. Dette var det maksimale vi kunne presse YouSee til, da beslutningen om stigningen var truffet på landsplan"

Og som jeg ser det her er der noget som tyder på at man tilsyneladende skal acceptere en stigning på kortgebyret på 100% det er åbenbart prisen for at skulle have dvb-c... må da håbe at de løsninger som der kommer via dvb-t måske er bedre for ellers bliver det da dyrt med kabeltv i fremtiden...

Vi er gået fra at være en billig antenneforening på knap 2500,- kr om året til såvidt jeg husker 3200,- og hertil skal nu lægges knap 400,- oveni for at få det digitalt.. for slet ikke at snakke om omkostningerne ved yderligere tilvalg.

Mvh

René
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 13:43
Hvis det er noget der breder sig og bliver ny afgiftspris fra Yousee, så vil jeg da håbe der må komme en landsdækkende protest.
- At en rimelig kortafgift skal blive halvårligt, er ikke acceptabel.
En acceptabel ændring kunne være at tilbyde et kombi abonnement til den samlede hustands dekodere med kanalpakke - i stedet for en urimelig halvårlig kortafgift.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8687
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 14:10

Vi er gået fra at være en billig antenneforening på knap 2500,- kr om året til såvidt jeg husker 3200,- og hertil skal nu lægges knap 400,- oveni for at få det digitalt.. for slet ikke at snakke om omkostningerne ved yderligere
tilvalg.

Til gengæld er boksen gratis så vidt jeg kan se - den skal vi andre betale 1699,- for medmindre vi abonnerer på en pakke.

I øvrigt tror jeg ikke at du skal forvente lavere kortgebyr for DTT.

YouSee koster med prisstigningen det halve af Canal Digital og Viasat, og Boxer tager i Sverige SEK 496 (ca. 400,- danske) om året i kortafgift.

Boxer vil i Danmark nok placere sig på 400,- om året.

Redigeret af lunddal - 29-April-2008 kl. 14:13
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 14:10

Jeg synes også det lugter lidt af bondefangeri.

Jeg var selv med på Skanderborg Antenneforenings general forsamling 20. februar. Der var repræsentanter fra Yousee og de burde have orienteret om denne massive prisstigning.

Jeg kan allerede se læserbrevene for mig.

Det er ligesom dengang TV3 nærmest fordoblede deres priser efter at stemmeseddlerne var blevet hustandsomdelt.

En anden ting der lige springer i øjnene er at at man får lov at "låne" en Samsung Model H3106. På generalforsamlingen hørte jeg dem sige "få" (altså til eje).

/Letten

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 14:21

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Til gengæld er boksen gratis så vidt jeg kan se - den skal vi andre betale 1699,- for medmindre vi abonnerer på en pakke.

Jomen nu havde man præsenteret en samlet løsning på en generalforsamling og der var boksen ifølge tilbuddet gratis samt eneste merudgift (hvis man ikke havde tilvalg af andre tjenester) kortafgiften på 199,- kr om året, og netop kortafgiften gav anledning til debat men man valgte og acceptere den da det jo kun var 199,- kr om året.. nu bliver det så det dobbelte, og det syntes jeg er useriøst af Yousee for de havde selvfølgelig allerede dengang planlagt stigningen... men det var bare ikke hvad de præsenterede og det er et problem... for man har solgt en vare som nu viser sig at være dyrere og det har man altså fået en masse medlemmer til at stemme for.. hvad havde de stemt hvis man havde kendt til stigningen... man må kende priserne på forhånd.. jeg klynker heller ikke over at priserne stiger med normal indeksstigning.. men her taler vi om 100% stigning og reelt set for en vare vi ikke får noget for.. kald det administration.. men man betaler jo i forvejen et meget stort beløb til yousee som leverandør så jeg syntes altså ikke det er godtnok.

Og jeg har henstillet til bestyrelsen om at det bliver man nødt til at kigge på igen.. det er ikke godtnok af Yousee.

På yousee tråden kan du se om en bestyrelsesformand for en anden forening som netop også har valgt yousee på bekostning af dong. og han har intet hørt om nye kortgebyrer (199,- kr / halve år) og det er heller ikke nævnt på deres hjemmeside.. og det udviser jo snart et mønster... hvis der kommer flere til som oplever det samme.. kunden skal først i hus.. også får prisen lige et hak.

Og ja vi skal ikke betale for boksen... man har såvidt jeg husker over 12000 medlemmer i foreningen og forventer derfor at kunne tiltrække omkring 7000 nye yousee kunder.... det er de vel glade for ved yousee så de kan sælge flere produkter til dem... der var jo andre udbydere med i opløbet.. men jeg tror fortsat yousee var bedste bud på en leverandør men de kunne jo bare være ærlige på forhånd... for de kan da sige sig selv at dette kan gå hen og blive et kæmpe problem for foreningen.

Mvh

René
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8687
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 14:40

og det udviser jo snart et mønster... hvis der kommer flere til som oplever det samme.. kunden skal først i hus.. også får prisen lige et hak.

Nu har de nok ikke hævet prisen pga. af et par småkunder (i det store hele).
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 19:52
Til dem der bor i området kan jeg oplyse at jeg i dag har modtaget min Yousee boks, og fået den sat til.. og det kører indtil videre som det skal.

Redigeret af rhsin - 08-Maj-2008 kl. 19:53
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

og det udviser jo snart et mønster... hvis der kommer flere til som oplever det samme.. kunden skal først i hus.. også får prisen lige et hak.

Nu har de nok ikke hævet prisen pga. af et par småkunder (i det store hele).

Vores antenneforening påstår stadig at de er oplyst fra yousee om at kortgebyret i hele landet pr 1/7-2008 er 199,- kr halvårligt.. se evt deres besked på forsiden her det har været umuligt for mig at få dette bekræftet fra anden side.. derfor er jeg noget betænkelig ved hvad jeg skal tro og mene om denne "gebyrsag".

Er der ingen der har set/fået varslet stigninger på kortgebyret fra Yousee?

Mvh

René
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 20:04

Vores antenneforening påstår stadig at de er oplyst fra yousee om at kortgebyret i hele landet pr 1/7-2008 er 199,- kr halvårligt.. se evt deres besked på forsiden her det har været umuligt for mig at få dette bekræftet fra anden side.. derfor er jeg noget betænkelig ved hvad jeg skal tro og mene om denne "gebyrsag".

Din kære antenneforening er godt nok god til at forvirre kunderne. På den side som der linkes til står der

Alt hvad du skal betale er et årligt gebyr for leje af et programkort på 199 kr.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu