|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() Sendt: 14-Marts-2007 kl. 14:48 |
Hejsa, Jeg er pt. på min tredje projektor, først en Sanyo PLV-Z1, dernæst en Hitachi PJ-TX100, og pt. en Hitachi PJ-TX200. På et eller andet tidspunkt skal den eneste skiftes, og i den forbindelse har jeg et fænomen jeg godt kunne tænke mig at få afklaret hvorfor det er der - et problem har jeg nemlig haft på alle tre projektore. Når jeg stiller billedet skarpt, så kan jeg ikke få det skarpt alle steder på skærmen, det er enten uskarpt i siderne, eller uskarpt i midten i øverste del af billedet. Spørgsmålet er om problemet skyldes at jeg benytter lens-shift både for at skubbe billedet ned, men også ca. en meter til den ene side, for at hylden på bagvægen hvor den står flugter med stofaen, eller om problemet er et optik problem som ikke vil være til stede ved at vælge en anden type projektor næste gang. Mvh Brian Binnerup
|
|
![]() |
|
palle2612 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 108 |
![]() |
Hej, har det samme problem med min PJ-TX 100. Det er lens shift'ens skyld, tror jeg. Min hænger på hovedt med overkant billed i samme højde som pj. selv. altså, lens shift bliver brugt næsten helt ud, med det resultat at de nederste 40-50 cm er lidt mere utydelig end resten, med det har jeg efterhånden lært at leve med. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28076&K W=palle2612 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |