|
Skift fra Astra 2A til 2E er begyndt. |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||||||||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4704 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||
Hej st1. Først vil jeg ønske dig til lykke med at dit projekt lykkedes. Det du kan modtage i den østlige del af Nordsjælland er fra SIDELOOP på 2E/F. Det betyder at signal styrken kan ændres meget inden for nogle få kilometre. Så vi kan vel ikke få dig til at beskrive din lokation, bare lidt nærmere? Channel Master hat i mange år haft ry for at være en af de bedste paraboler der findes, og når jeg læser databladet for en Channel Master 120 læser jeg at den: 'is a rugged commercial grade product suitable for the most demanding applications' Og ved 11.95 GHz har den typisk en Gain på 42,0 dBi. Så enten kan man bruge den samme som dig, eller vælge en større af et andet billige fabrikat. Du skal også have tak for at du bekræfter at Inverto Black Ultra er det bedste. Jeg kan se at du har valgt klogt og brugt et Quad. Til andre der læser denne tråd kan jeg oplyse at TWIN udgaven ikke helt har samme forstærkning. Endnu en gang til lykke. Hilsen Carsten.
|
||||||||
st1
Bruger Oprettet: 31-Maj-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 191 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||
Jotak
Ja, øh, jo, men det er nu en ret stor første side-lobe vi har her. Den er tilnærmelsesvis ringformet. Jylland/Fyn er ramt af førte "null", hvor en refleksion helt ødelægger signalet. Det bliver (endnu) bedre hen mod midt-Sverige, og så dårligere igen hen mod næste "null". Der var lidt mere side-lobe over den hot-spot, der var på Stockholm i 2D dagene...
Joh, men hospot'en er ret stor her. Jeg tror ikke der er mikro-variationer som ved 2D (se dækningskortet). Folk på nogenlunde samme længdegrad vil nok kunne forvente samme signalstyrke.
Ja, men det vigtigste er at den qua plastik-konstruktionen med glasfiberforstærkning er helt formfast, så reflektoren stort set altid har den ideele form.
Ja, men, hvis udgangsformen ikke er ideel (f.eks. de billige - og derfor populære - Jonsa-paraboler i stål med 6 blade), så bliver aldrig helt det samme. De fleste SMC-skåle vil performe nogenlunde på samme måde. Visiosat, Skyware (Channel Master), Prodelin, Hughes (hvis man kan finde dem) giver stort set 41,5 - 42 db Gain ved 11.9 GHz.
Der er ingen tvivl om at Inverto Black Ultra er en af de bedste LNB'er til 28.2 modtagelse i det hele taget. Jeg har ikke en twin, men den Black Ultra Single, jeg prøvede lige efter BUQ'en performer stort se lige så godt som quad'erne. Faktisk havde den 0.2 dB bedre signalstyrke, men 0.1db dårligere C/N. (Og det er nok indenfor fremstillingstolerancerne.) I sidste ende er det C/N der batter mere end absolut styrke. Invacom'en var mere en 10-12 dB svagere i signalstyrke, men kun en anelse mindre C/N-ratio. Og den virkede fint. Sålænge det er indenfor marginalerne, vil den absolutte styrke bliver kompenseret af auto-gain delen i tuneren.
|
||||||||
hylegaard
Junior bruger Oprettet: 05-Februar-2012 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 26 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||
Hej St og tak for svaret
|
||||||||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |